W sesji drugiej walka, ale lepszy znów HPD

Załoga Muscle Milk Pickett Racing była najszybsza w drugim treningu rundy ALMS na torze Lime Rock Park. Tym razem, w sesji uczestniczył jednak konkurent od Dyson Racing.

Choć zespół Dyson sprawuje się w tym sezonie bardzo słabo – jego nieobecność w sesji pierwszej pokazała, że nawet z takim przeciwnikiem, rywalizacja w kategorii P1 jest o wiele ciekawsza od braku realnej konkurencji. Szczęśliwie więc, Dyson w sesji drugiej już się pojawił – i choć gorszy od prototypu HPD, nie dawał za wygraną, raz po raz zbliżając się do załogi Pickett Racing. Standardowo, rywalizacja miała miejsce natomiast w innych kategoriach – choć i tam, po raz kolejny na czele pojawiali się kierowcy faworyzowani. W tym treningu również pojawiła się czerwona flaga – 12 minut przed końcem sesji, prototyp PC od CORE wypadł z toru z powodu kontaktu z jednym z Porsche kategorii GTC.

Ekipa Pickett Racing ukazywała swoją wyższość praktycznie już od startu – początkowo, Klaus Graf będąc szybszym od Guya Smitha. Niemiec po kwadransie zszedł do poziomu 46.639, na kolejnych okrążeniach jeszcze ten czas poprawiając – aż w połowie sesji, limitem okazało się być 45.719. W tym czasie, konkurenci z Dyson Racing uzyskali swój najlepszy czas – 46.805 – i kończąc nim sesję na miejscu drugim. Znów wyraźnie wolniejszy od regularnych prototypów P1 był Deltawing – tym razem, załoga z numerem 0 nie zeszła poniżej granicy 50 sekund, z czasem 50.016 zaliczając trzynasty wynik w całej stawce.

Ponownie, najlepsi w P2 byli kierowcy prototypu nr 551 od Level 5 – choć początkowo, lepszą była tu załoga nr 552, a konkretnie Marino Franchitti. Ryan Briscoe z 551 przejął pałeczkę dopiero w drugiej połowie sesji, wychodząc na czoło z 48.357 – tuż przed jej zatrzymaniem, o 0,25 lepszy okazał się jednak być Scott Sharp w nr 01 od Extreme Speed. Trzy minuty, które pozostały do końca treningu po jego wznowieniu, wystarczyły jednak Ryanowi Briscoe na poprawienie i tego rezultatu – Australijczyk zaliczył 47:126 i zakończył sesję jako pierwszy w P2.

Wszystkie cztery prototypy tej kategorii okazały się być tym razem lepsze od PC – tu, przez dłuższy czas panowała na torze załoga nr 05 od CORE, a konkretnie Colin Braun. Raz po raz poprawiając swoje wyniki, Braun doszedł do poziomu 49.273 – pechowo jednak, jego zmiennik Jonathan Benett zaliczył 15 minut przed końcem sesji kontakt z Porsche kategorii GTC, przez co uszkodził tylne zawieszenie i musiał zatrzymać się na poboczu toru. Trzy ostatnie minuty sesji okazały się podwójnie pechowe – załogę nr 05 pokonał wtedy Bruno Junqueira z załogi nr 9 od BAR1 – a blisko tego była również siostrzana załoga nr 8.

W kategorii GT, po raz kolejny z dobrej strony pokazały się oba BMW – choć tym razem, w połowie sesji ekipa zmuszona była sprawdzić ich zawieszenie, co ograniczyło ich występ w tym treningu. Niemniej, dopiero w drugiej połowie sesji, z drugiego miejsca spadło BMW nr 55 – na czele, do końca utrzymał się natomiast pojazd nr 56, w którym ostateczny cios zadał przeciwnikom John Edwards. Maxime Martina z nr 56 pokonały natomiast Ferrari nr 62 oraz Corvette nr 4 – a z Belgiem zrównał się Patrick Long w Porsche nr 06 od CORE.

W GTC, miejscami na mecie sesji zamieniły się Porsche nr 45 od Flying Lizards i nr 22 od Alex Job Racing – tym razem to ten drugi mógł pochwalić się lepszym wynikiem, w dodatku uzyskanym nie pod koniec, ale w połowie sesji. Pod sam koniec, drugi czas zaliczył Spencer Pumpelly – przez co trzeci pozostał Henrique Cisneros, tym razem o wiele wyżej plasując załogę nr 30 od NGT. Z czasem nawet lepszym od tego z sesji pierwszej, dopiero szóste miejsce zajęli kierowcy nr 44 od Flying Lizards. 

Poz Nr Kierowca Kat P(K) Zespół   Rezultat Strata
1 6
Klaus Graf
Lucas Luhr
P1 1 Muscle Milk Pickett Racing 45.719  
2 16
Chris Dyson
Guy Smith
P1 2 Dyson Racing Team 46.805 + 1.086
3 551
Scott Tucker
Marino Franchitti
P2 1 Level 5 Motorsport 47.126 + 1.407
4 01
Scott Sharp
Guy Cosmo
P2 2 Extreme Speed Motorsport 48.438 + 1.536
5 552
Scott Tucker
Ryan Briscoe
P2 3 Level 5 Motorsport 48.633 + 2.719
6 02
Ed Brown
Johannes van Overbeek
P2 4 Extreme Speed Motorsport 49.000 + 2.914
7 9
Bruno Junqueira
Duncan Ende
PC 1 RSR Racing 49.273 + 3.281
8 05
Jonathan Bennett
Colin Braun
PC 2 CORE Autosport 49.286 + 3.554
9 8
Kyle Marcelli
Chris Cumming
PC 3 BAR1 Motorsports 49.540 + 3.567
10 81
Mirco Schultis
Renger Van Der Zande
PC 4 8Star Mishumotors 49.684 + 3.821
                     
13
Andy Meyrick
Katherine Legge
P1 3 Deltawing Racing Cars 50.016 + 4.297
                     
15 56
Dirk Müller
John Edwards
GT 1 BMW Team RLL 51.923 + 6.204
16 62
Olivier Beretta
Matteo Malucelli
GT 2 Risi Competizione 52.005 + 6.286
17 4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GT 3 Corvette Racing 52.040 + 6.321
                     
26 22
Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
GTC 1 Alex Job Racing 55.519 + 9.800
27 45
Nelson Canache, Jr.
Spencer Pumpelly
GTC 2 Flying Lizard Motorsport 55.889 + 10.170
28 30
Henrique Cisneros
Nicolas Armindo
GTC 3 NGT Motorsports 55.987 + 10.268

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze