Załoga Muscle Milk Pickett Racing była najszybsza w drugim treningu rundy ALMS na torze Lime Rock Park. Tym razem, w sesji uczestniczył jednak konkurent od Dyson Racing.
Choć zespół Dyson sprawuje się w tym sezonie bardzo słabo – jego nieobecność w sesji pierwszej pokazała, że nawet z takim przeciwnikiem, rywalizacja w kategorii P1 jest o wiele ciekawsza od braku realnej konkurencji. Szczęśliwie więc, Dyson w sesji drugiej już się pojawił – i choć gorszy od prototypu HPD, nie dawał za wygraną, raz po raz zbliżając się do załogi Pickett Racing. Standardowo, rywalizacja miała miejsce natomiast w innych kategoriach – choć i tam, po raz kolejny na czele pojawiali się kierowcy faworyzowani. W tym treningu również pojawiła się czerwona flaga – 12 minut przed końcem sesji, prototyp PC od CORE wypadł z toru z powodu kontaktu z jednym z Porsche kategorii GTC.
Ekipa Pickett Racing ukazywała swoją wyższość praktycznie już od startu – początkowo, Klaus Graf będąc szybszym od Guya Smitha. Niemiec po kwadransie zszedł do poziomu 46.639, na kolejnych okrążeniach jeszcze ten czas poprawiając – aż w połowie sesji, limitem okazało się być 45.719. W tym czasie, konkurenci z Dyson Racing uzyskali swój najlepszy czas – 46.805 – i kończąc nim sesję na miejscu drugim. Znów wyraźnie wolniejszy od regularnych prototypów P1 był Deltawing – tym razem, załoga z numerem 0 nie zeszła poniżej granicy 50 sekund, z czasem 50.016 zaliczając trzynasty wynik w całej stawce.
Ponownie, najlepsi w P2 byli kierowcy prototypu nr 551 od Level 5 – choć początkowo, lepszą była tu załoga nr 552, a konkretnie Marino Franchitti. Ryan Briscoe z 551 przejął pałeczkę dopiero w drugiej połowie sesji, wychodząc na czoło z 48.357 – tuż przed jej zatrzymaniem, o 0,25 lepszy okazał się jednak być Scott Sharp w nr 01 od Extreme Speed. Trzy minuty, które pozostały do końca treningu po jego wznowieniu, wystarczyły jednak Ryanowi Briscoe na poprawienie i tego rezultatu – Australijczyk zaliczył 47:126 i zakończył sesję jako pierwszy w P2.
Wszystkie cztery prototypy tej kategorii okazały się być tym razem lepsze od PC – tu, przez dłuższy czas panowała na torze załoga nr 05 od CORE, a konkretnie Colin Braun. Raz po raz poprawiając swoje wyniki, Braun doszedł do poziomu 49.273 – pechowo jednak, jego zmiennik Jonathan Benett zaliczył 15 minut przed końcem sesji kontakt z Porsche kategorii GTC, przez co uszkodził tylne zawieszenie i musiał zatrzymać się na poboczu toru. Trzy ostatnie minuty sesji okazały się podwójnie pechowe – załogę nr 05 pokonał wtedy Bruno Junqueira z załogi nr 9 od BAR1 – a blisko tego była również siostrzana załoga nr 8.
W kategorii GT, po raz kolejny z dobrej strony pokazały się oba BMW – choć tym razem, w połowie sesji ekipa zmuszona była sprawdzić ich zawieszenie, co ograniczyło ich występ w tym treningu. Niemniej, dopiero w drugiej połowie sesji, z drugiego miejsca spadło BMW nr 55 – na czele, do końca utrzymał się natomiast pojazd nr 56, w którym ostateczny cios zadał przeciwnikom John Edwards. Maxime Martina z nr 56 pokonały natomiast Ferrari nr 62 oraz Corvette nr 4 – a z Belgiem zrównał się Patrick Long w Porsche nr 06 od CORE.
W GTC, miejscami na mecie sesji zamieniły się Porsche nr 45 od Flying Lizards i nr 22 od Alex Job Racing – tym razem to ten drugi mógł pochwalić się lepszym wynikiem, w dodatku uzyskanym nie pod koniec, ale w połowie sesji. Pod sam koniec, drugi czas zaliczył Spencer Pumpelly – przez co trzeci pozostał Henrique Cisneros, tym razem o wiele wyżej plasując załogę nr 30 od NGT. Z czasem nawet lepszym od tego z sesji pierwszej, dopiero szóste miejsce zajęli kierowcy nr 44 od Flying Lizards.
Poz | Nr | Kierowca | Kat | P(K) | Zespół | Rezultat | Strata | |||
1 | 6 | Klaus Graf Lucas Luhr |
P1 | 1 | Muscle Milk Pickett Racing | 45.719 | ||||
2 | 16 | Chris Dyson Guy Smith |
P1 | 2 | Dyson Racing Team | 46.805 | + 1.086 | |||
3 | 551 | Scott Tucker Marino Franchitti |
P2 | 1 | Level 5 Motorsport | 47.126 | + 1.407 | |||
4 | 01 | Scott Sharp Guy Cosmo |
P2 | 2 | Extreme Speed Motorsport | 48.438 | + 1.536 | |||
5 | 552 | Scott Tucker Ryan Briscoe |
P2 | 3 | Level 5 Motorsport | 48.633 | + 2.719 | |||
6 | 02 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
P2 | 4 | Extreme Speed Motorsport | 49.000 | + 2.914 | |||
7 | 9 | Bruno Junqueira Duncan Ende |
PC | 1 | RSR Racing | 49.273 | + 3.281 | |||
8 | 05 | Jonathan Bennett Colin Braun |
PC | 2 | CORE Autosport | 49.286 | + 3.554 | |||
9 | 8 | Kyle Marcelli Chris Cumming |
PC | 3 | BAR1 Motorsports | 49.540 | + 3.567 | |||
10 | 81 | Mirco Schultis Renger Van Der Zande |
PC | 4 | 8Star Mishumotors | 49.684 | + 3.821 | |||
13 | 0 | Andy Meyrick Katherine Legge |
P1 | 3 | Deltawing Racing Cars | 50.016 | + 4.297 | |||
15 | 56 | Dirk Müller John Edwards |
GT | 1 | BMW Team RLL | 51.923 | + 6.204 | |||
16 | 62 | Olivier Beretta Matteo Malucelli |
GT | 2 | Risi Competizione | 52.005 | + 6.286 | |||
17 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GT | 3 | Corvette Racing | 52.040 | + 6.321 | |||
26 | 22 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen |
GTC | 1 | Alex Job Racing | 55.519 | + 9.800 | |||
27 | 45 | Nelson Canache, Jr. Spencer Pumpelly |
GTC | 2 | Flying Lizard Motorsport | 55.889 | + 10.170 | |||
28 | 30 | Henrique Cisneros Nicolas Armindo |
GTC | 3 | NGT Motorsports | 55.987 | + 10.268 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.