Przy nieobecności głównych konkurentów, załoga Pickett Racing była najszybsza w pierwszym treningu na torze Lakeville. W kategorii GT, czołowe miejsca zajęły dwa BMW Z4 GTE.
Było gorąco i nieco niebezpiecznie – przynajmniej dla dwóch kierowców, z których to powodu sesja była dwukrotnie przerywana czerwoną flagą. Przy 35-stopniowym upale, jako pierwszy kwadrans po starcie błąd zaliczył Scott Sharp, wpadając w poślizg i uderzając w barierę z opon w prototypie HPD nr 01 od Extreme Speed – dwadzieścia-kilka minut później, barierę uszkodził natomiast Duncan Ende w prototypie klasy PC od RSR Racing, zmuszając obsługę toru do pracy nad uszkodzonym elementem zabezpieczeń. W ten sposób, kierowcy stracili niemałą część sesji – z drugiej jednak strony, zaledwie 2.4-kilometrowa pętla pozwala i tak na przejechanie dużej ilości okrążeń.
Wystarczy zresztą popatrzeć na czas lidera – zaledwie 45 sekund wystarczyło na przejechanie okrążenia Klausowi Grafowi z prototypu P1 od Muscle Milk Pickett Racing. Przy braku zarówno szwajcarskiego Rebelliona, jak i rodzimej konkurencji ze strony Dyson Racing, załoga ta nie miała najmniejszych problemów z pojawieniem się na szczycie tabeli wyników – drugi pojazd zapisany do kategorii P1, Deltawing, był gorszy o przeszło 4 sekundy.
Wśród prototypów P2, mimo wypadku załoga nr 01 zajęła drugie miejsce – szybsi byli tylko Scott Tucker i Ryan Briscoe z konkurencyjnego HPD nr 551 od Level 5. Za Scottem Sharpem i Guyem Cosmo znaleźli się ich koledzy z drugiego HPD od Extreme Speed – a tylko nr 552 od Level 5 przegrał z pojazdami kategorii PC.
W niej doszło natomiast do ciekawostki – z Colinem Braunem z załogi nr 05 od CORE, tuż przed swoim wypadkiem zrównał się Duncan Ende z RSR Racing – i jak się okazało, obaj oni zaliczyli najlepszy czas w swojej klasie. Pół sekundy gorsza była załoga nr 8 od BAR1 Motorsports – a sekundę gorszy wynik uzyskali kierowcy od Performance Tech.
W kategorii GT, rezultaty ułożyły się według marki – najszybszy był John Edwards w BMW nr 56 przed siostrzanym (i minimalnie wolniejszym) pojazdem nr 55, za nimi uplasowały się dwie Corvette – a dwie kolejne pozycje zajęły Porsche od CORE i Paul Miller Racing. W wypadku tego toru, różnica sekundy między pierwszym a ostatnim pojazdem tej klasy jest już różnicą dość sporą – słabo więc wypadły Vipery, z których to właśnie GTS-R nr 91 znalazł się na jedenastym miejscu wśród pojazdów GT.
Najszybszym w kategorii GTC był jeden z faworytów tej klasy, Spencer Pumpelly w nr 45 od Flying Lizards Motorsport – prowadzenie przejął on od załogi nr 27 od Dempsey Del Piero, a ostatecznie między nimi wbiło się jeszcze Porsche nr 22 od Alex Job Racing. Dość słabo wypadli liderzy serii, załoga nr 30 od NGT zajmując przedostatnie miejsce.
Poz | Nr | Kierowca | Kat | P(K) | Zespół | Rezultat | Strata | |||
1 | 6 | Klaus Graf Lucas Luhr |
P1 | 1 | Muscle Milk Pickett Racing | 45.824 | ||||
2 | 551 | Scott Tucker Marino Franchitti |
P2 | 1 | Level 5 Motorsport | 47.539 | + 1.715 | |||
3 | 01 | Scott Sharp Guy Cosmo |
P2 | 2 | Extreme Speed Motorsport | 47.926 | + 2.102 | |||
4 | 02 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
P2 | 3 | Extreme Speed Motorsport | 48.053 | + 2.229 | |||
5 | 05 | Jonathan Bennett Colin Braun |
PC | 1 | CORE Autosport | 49.040 | + 3.216 | |||
6 | 9 | Bruno Junqueira Duncan Ende |
PC | 2 | RSR Racing | 49.040 | + 3.216 | |||
7 | 552 | Scott Tucker Ryan Briscoe |
P2 | 4 | Level 5 Motorsport | 49.519 | + 3.695 | |||
8 | 8 | Kyle Marcelli Chris Cumming |
PC | 3 | BAR1 Motorsports | 49.551 | + 3.727 | |||
9 | 0 | Andy Meyrick Katherine Legge |
P1 | 2 | Deltawing Racing Cars | 49.944 | + 4.120 | |||
10 | 18 | Tristan Nunez Ryan Booth |
PC | 4 | Performance Tech Motorsports |
50.032 | + 4.208 | |||
14 | 55 | Bill Auberlen Maxime Martin |
GT | 1 | BMW Team RLL | 52.119 | + 6.295 | |||
15 | 56 | Dirk Müller John Edwards |
GT | 2 | BMW Team RLL | 52.122 | + 6.298 | |||
16 | 62 | Olivier Beretta Matteo Malucelli |
GT | 3 | Risi Competizione | 52.244 | + 6.420 | |||
25 | 45 | Nelson Canache, Jr. Spencer Pumpelly |
GTC | 1 | Flying Lizard Motorsport | 55.922 | + 10.098 | |||
26 | 22 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen |
GTC | 2 | Alex Job Racing | 56.069 | + 10.245 | |||
27 | 27 | Patrick Dempsey Andy Lally |
GTC | 3 | Dempsey Del Piero Racing | 56.262 | + 10.438 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.