Rebellion rezygnuje, Deltawing startuje w Lakeville

Prototyp Deltawing pojawi się w ten weekend podczas czwartej tegorocznej odsłony Amerykańskiej Serii Le Mans. Z udziału w ALMS rezygnuje natomiast szwajcarski Rebellion Racing.

Rebellion Racing rezygnuje ze startów w ALMS – nie jest to miła informacja, szczególnie, że to właśnie Szwajcarzy byli do tej pory jedynymi realnymi konkurentami dla niemieckiego składu ekipy Muscle Milk Pickett Racing. W klasyfikacji generalnej, Lola zespołu Rebellion traciła tylko cztery punkty do prowadzących Grafa i Luhra – natomiast Dyson Racing, który walczy w teoretycznie takiej samej Loli B12/60 (tyle, że z 2-litrowym silnikiem turbo Mazdy), w trzech dotychczasowych imprezach nie zdobył jeszcze nawet punktu. Odejście Rebelliona oznacza więc, że Pickett Racing ma w tym momencie o wiele prostsze zadanie co do obrony mistrzostwa z roku 2012 – Szwajcarzy pojawić się mają jeszcze tylko w prestiżowym Petit Le Mans – a we wrześniu na Circuit of the Americas zobaczymy ich tylko dlatego, że runda ALMS będzie odbywać się na przemian z wyścigiem Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Kto zwycięży wśród prototypów P1, przewidzieć jest więc dość łatwo – dodatkowym atutem Pickett Racing jest także fakt, że na Lime Rock Park pojawią się oni w zmodernizowanym prototypie HPD z oznaczeniem „c” w miejsce pierwszej wersji modelu P1 ARX-03, „a”. Zresztą, zadaniem ekipy Dyson Racing będzie już bardziej przerwać kompromitującą serię porażek i zdobyć jakiekolwiek punkty, aniżeli wygrać z konkurencją – bo jak na razie, stoją oni na równi z nowym prototypem Deltawing, który w dodatku startował tylko w dwóch rundach. Także i Deltawing będzie chciał na Lime Rock Park zdobyć w końcu punkty, choć w przeciwieństwie do Dyson, jego obecność w kategorii P1 jest tylko teoretyczna – ale skoro Dyson prezentuje się jak na razie tak samo, to kto wie, czy specyficzny pojazd nie będzie już po tym wyścigu najgorszym w swojej klasie… Szansa na to jest, choć raczej na pewno tylko, gdy Dyson nie dojedzie do mety…

Rzeczywistą rywalizację otwiera nam na Lime Rock Park kategoria LMP2 – tu, załogi Extreme Speed oraz powracająca z Le Mans 24h Level 5 Motorsports mają między sobą niewielkie różnice – tak więc to, kto wygra w Lakeville, do przewidzenia łatwe nie jest. Teoretycznie, lepiej spisują się kierowcy od Level 5, prowadząc zarówno jako zespół, jak i jako samodzielni konkurenci – z drugiej jednak strony, zespół ten wygrywał w dłuższych wyścigach na Sebring i Laguna Seca – za to w krótkim (2 godziny) Long Beach triumfował pojazd od Extreme Speed. Czy trwający 2 godziny i 45 minut wyścig na Lime Rock Park będzie starciem krótkim czy długim – przekonamy się w sobotę wieczorem.

Podobnie można powiedzieć także o innych kategoriach – w tym najsłabszej wśród prototypów PC, gdzie na dłuższym dystansie dwukrotnie triumfowała załoga od PR1/Mathiasen Motorsports. Jako, że Mike Guasch miał wtedy różnych zmienników, jest on samotnym liderem klasyfikacji generalnej kierowców – a wice-liderem jest regularny kierowca ekipy CORE Autosport, Colin Braun, który ma za sobą triumf w Long Beach. Różnica między nimi wynosi jednak 12 punktów, a więc sporo więcej niż ta w kategorii P2 – a dodatkowo są tu jeszcze inne ekipy, przede wszystkim bliskie sobie na miejscach 3-5. Peformance Tech, BAR1 Motorsports i RSR Racing. Tylko niemiecki 8Star Mishumotors jest tu dużo słabszy od konkurentów – być może jednak, na Lime Rock to się odmieni.

Najwięcej uwagi, w ALMS przyciąga w tym roku kategoria GT – a w niej rywalizacja między weteranami Corvette C6.R a dopiero co wprowadzonymi BMW Z4 GTE. Właśnie te pojazdy zajmują dwa pierwsze miejsca, w kategorii zespołów lepsze będąc pojazdy amerykańskie – za to wśród kierowców, Dirk Müller z BMW minimalnie prowadząc nad Oliverem Gavinem i Tommym Milnerem z Corvette Racing. W klasyfikacji kierowców, wysoko stoją też Dominik Farnbacher i Marc Goossens z Vipera, których ekipa SRT Motorsports, wśród zespołów prezentuje się jednak nieco słabiej – a już sporo gorsi od liderów są ekipy korzystające z Ferrari i Porsche. Z tych ostatnich, po raz drugi pojawi nam się załoga od CORE Autosports.

W GTC sytuacja rozłożona jest w miarę równo – różnice między pojazdami z miejsc 1-4 wynoszą od 7 do 10 punktów. Prowadzi NGT Motorsports, dla której regularnie walczy jednak tylko Henrique Cisneros – co więcej, po Edwardsie i Tandym, w Lakeville pojawi się jeszcze inny jego partner, Nicolas Armindo. Za Cisnerosem, 10 oczek tracą Jeroen Bleekemolen i Cooper MacNeil z Alex Job Racing – a trzecie miejsce zajmują Spencer Pumpelly i Nelson Canache z Flying Lizadrs. Dopiero na kolejnych pozycjach, blisko siebie są załogi od Dempsey Del Piero i TRG – a z pozostałych, na Lime Rock Park pojawi się jeszcze tylko JDX Racing oraz drugie ekipy od TRG i Flying Lizards.

Nr Kierowca Kat Zespół   Samochód
6
Klaus Graf
Lucas Luhr
P1 Muscle Milk Pickett Racing HPD ARX-03c
16
Chris Dyson
Guy Smith
P1 Dyson Racing Team Lola B12/60 Mazda

Andy Meyrick
Katherine Legge
P1 Deltawing Racing Cars Deltawing LM12
01
Scott Sharp
Guy Cosmo
P2 Extreme Speed Motorsport HPD ARX-03b
02
Ed Brown
Johannes van Overbeek
P2 Extreme Speed Motorsport HPD ARX-03b
551
Scott Tucker
Marino Franchitti
P2 Level 5 Motorsport HPD ARX-03b
552
Scott Tucker
Ryan Briscoe
P2 Level 5 Motorsport HPD ARX-03b
3
Jan Magnussen
Antonio Garcia
GT Corvette Racing Chevrolet Corvette C6.ZR1
4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GT Corvette Racing Chevrolet Corvette C6.ZR1
17
Wolf Henzler
Bryan Sellers
GT Team Falken Tire Porsche 911 GT3-RSR (997)
23
Bill Sweedler
Townsend Bell
GT Team West
Alex Job Racing
Ferrari 458 Italia GTC
48
Bryce Miller
Marco Holzer
GT Paul Miller Racing Porsche 911 GT3-RSR (997)
55
Bill Auberlen
Maxime Martin
GT BMW Team RLL BMW Z4 GTE
56
Dirk Müller
John Edwards
GT BMW Team RLL BMW Z4 GTE
62
Olivier Beretta
Matteo Malucelli
GT Risi Competizione Ferrari 458 Italia GTC
91
Marc Goossens
Dominik Farnbacher
GT SRT Motorsports SRT Viper GTS-R
93
Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
GT SRT Motorsports SRT Viper GTS-R
06
Patrick Long
Tom Kimber-Smith
GT CORE Autosport Porsche 911 GT3-RSR (997)
7
Tomy Drissi
Rusty Mitchell
PC BAR1 Motorsports Oreca FLM09
8
Kyle Marcelli
Chris Cumming
PC BAR1 Motorsports Oreca FLM09
9
Bruno Junqueira
Duncan Ende
PC RSR Racing Oreca FLM09
18
Tristan Nunez
Ryan Booth
PC Performance Tech
Motorsports
Oreca FLM09
52
Mike Guasch
David Cheng
PC PR1 Mathiasen
Motorsports
Oreca FLM09
81
Mirco Schultis
Renger Van Der Zande
PC 8Star Mishumotors Oreca FLM09
05
Jonathan Bennett
Colin Braun
PC CORE Autosport Oreca FLM09
11
Mike Hedlund
Jan Heylen
GTC JDX Racing Porsche 911 GT3 Cup (997)
22
Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
GTC Alex Job Racing Porsche 911 GT3 Cup (997)
27
Patrick Dempsey
Andy Lally
GTC Dempsey Del Piero Racing Porsche 911 GT3 Cup (997)
30
Henrique Cisneros
Nicolas Armindo
GTC NGT Motorsports Porsche 911 GT3 Cup (997)
44
Seth Neiman
Dion von Moltke
GTC Flying Lizard Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997)
45
Nelson Canache, Jr.
Spencer Pumpelly
GTC Flying Lizard Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997)
66
Ben Keating
Damien Faulkner
GTC TRG Porsche 911 GT3 Cup (997)
68
David Ostella
Craig Stanton
GTC TRG Porsche 911 GT3 Cup (997)

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze