Prototyp Deltawing pojawi się w ten weekend podczas czwartej tegorocznej odsłony Amerykańskiej Serii Le Mans. Z udziału w ALMS rezygnuje natomiast szwajcarski Rebellion Racing.
Rebellion Racing rezygnuje ze startów w ALMS – nie jest to miła informacja, szczególnie, że to właśnie Szwajcarzy byli do tej pory jedynymi realnymi konkurentami dla niemieckiego składu ekipy Muscle Milk Pickett Racing. W klasyfikacji generalnej, Lola zespołu Rebellion traciła tylko cztery punkty do prowadzących Grafa i Luhra – natomiast Dyson Racing, który walczy w teoretycznie takiej samej Loli B12/60 (tyle, że z 2-litrowym silnikiem turbo Mazdy), w trzech dotychczasowych imprezach nie zdobył jeszcze nawet punktu. Odejście Rebelliona oznacza więc, że Pickett Racing ma w tym momencie o wiele prostsze zadanie co do obrony mistrzostwa z roku 2012 – Szwajcarzy pojawić się mają jeszcze tylko w prestiżowym Petit Le Mans – a we wrześniu na Circuit of the Americas zobaczymy ich tylko dlatego, że runda ALMS będzie odbywać się na przemian z wyścigiem Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Kto zwycięży wśród prototypów P1, przewidzieć jest więc dość łatwo – dodatkowym atutem Pickett Racing jest także fakt, że na Lime Rock Park pojawią się oni w zmodernizowanym prototypie HPD z oznaczeniem „c” w miejsce pierwszej wersji modelu P1 ARX-03, „a”. Zresztą, zadaniem ekipy Dyson Racing będzie już bardziej przerwać kompromitującą serię porażek i zdobyć jakiekolwiek punkty, aniżeli wygrać z konkurencją – bo jak na razie, stoją oni na równi z nowym prototypem Deltawing, który w dodatku startował tylko w dwóch rundach. Także i Deltawing będzie chciał na Lime Rock Park zdobyć w końcu punkty, choć w przeciwieństwie do Dyson, jego obecność w kategorii P1 jest tylko teoretyczna – ale skoro Dyson prezentuje się jak na razie tak samo, to kto wie, czy specyficzny pojazd nie będzie już po tym wyścigu najgorszym w swojej klasie… Szansa na to jest, choć raczej na pewno tylko, gdy Dyson nie dojedzie do mety…
Rzeczywistą rywalizację otwiera nam na Lime Rock Park kategoria LMP2 – tu, załogi Extreme Speed oraz powracająca z Le Mans 24h Level 5 Motorsports mają między sobą niewielkie różnice – tak więc to, kto wygra w Lakeville, do przewidzenia łatwe nie jest. Teoretycznie, lepiej spisują się kierowcy od Level 5, prowadząc zarówno jako zespół, jak i jako samodzielni konkurenci – z drugiej jednak strony, zespół ten wygrywał w dłuższych wyścigach na Sebring i Laguna Seca – za to w krótkim (2 godziny) Long Beach triumfował pojazd od Extreme Speed. Czy trwający 2 godziny i 45 minut wyścig na Lime Rock Park będzie starciem krótkim czy długim – przekonamy się w sobotę wieczorem.
Podobnie można powiedzieć także o innych kategoriach – w tym najsłabszej wśród prototypów PC, gdzie na dłuższym dystansie dwukrotnie triumfowała załoga od PR1/Mathiasen Motorsports. Jako, że Mike Guasch miał wtedy różnych zmienników, jest on samotnym liderem klasyfikacji generalnej kierowców – a wice-liderem jest regularny kierowca ekipy CORE Autosport, Colin Braun, który ma za sobą triumf w Long Beach. Różnica między nimi wynosi jednak 12 punktów, a więc sporo więcej niż ta w kategorii P2 – a dodatkowo są tu jeszcze inne ekipy, przede wszystkim bliskie sobie na miejscach 3-5. Peformance Tech, BAR1 Motorsports i RSR Racing. Tylko niemiecki 8Star Mishumotors jest tu dużo słabszy od konkurentów – być może jednak, na Lime Rock to się odmieni.
Najwięcej uwagi, w ALMS przyciąga w tym roku kategoria GT – a w niej rywalizacja między weteranami Corvette C6.R a dopiero co wprowadzonymi BMW Z4 GTE. Właśnie te pojazdy zajmują dwa pierwsze miejsca, w kategorii zespołów lepsze będąc pojazdy amerykańskie – za to wśród kierowców, Dirk Müller z BMW minimalnie prowadząc nad Oliverem Gavinem i Tommym Milnerem z Corvette Racing. W klasyfikacji kierowców, wysoko stoją też Dominik Farnbacher i Marc Goossens z Vipera, których ekipa SRT Motorsports, wśród zespołów prezentuje się jednak nieco słabiej – a już sporo gorsi od liderów są ekipy korzystające z Ferrari i Porsche. Z tych ostatnich, po raz drugi pojawi nam się załoga od CORE Autosports.
W GTC sytuacja rozłożona jest w miarę równo – różnice między pojazdami z miejsc 1-4 wynoszą od 7 do 10 punktów. Prowadzi NGT Motorsports, dla której regularnie walczy jednak tylko Henrique Cisneros – co więcej, po Edwardsie i Tandym, w Lakeville pojawi się jeszcze inny jego partner, Nicolas Armindo. Za Cisnerosem, 10 oczek tracą Jeroen Bleekemolen i Cooper MacNeil z Alex Job Racing – a trzecie miejsce zajmują Spencer Pumpelly i Nelson Canache z Flying Lizadrs. Dopiero na kolejnych pozycjach, blisko siebie są załogi od Dempsey Del Piero i TRG – a z pozostałych, na Lime Rock Park pojawi się jeszcze tylko JDX Racing oraz drugie ekipy od TRG i Flying Lizards.
Nr | Kierowca | Kat | Zespół | Samochód | |||
6 | Klaus Graf Lucas Luhr |
P1 | Muscle Milk Pickett Racing | HPD ARX-03c | |||
16 | Chris Dyson Guy Smith |
P1 | Dyson Racing Team | Lola B12/60 Mazda | |||
0 | Andy Meyrick Katherine Legge |
P1 | Deltawing Racing Cars | Deltawing LM12 | |||
01 | Scott Sharp Guy Cosmo |
P2 | Extreme Speed Motorsport | HPD ARX-03b | |||
02 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
P2 | Extreme Speed Motorsport | HPD ARX-03b | |||
551 | Scott Tucker Marino Franchitti |
P2 | Level 5 Motorsport | HPD ARX-03b | |||
552 | Scott Tucker Ryan Briscoe |
P2 | Level 5 Motorsport | HPD ARX-03b | |||
3 | Jan Magnussen Antonio Garcia |
GT | Corvette Racing | Chevrolet Corvette C6.ZR1 | |||
4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GT | Corvette Racing | Chevrolet Corvette C6.ZR1 | |||
17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
GT | Team Falken Tire | Porsche 911 GT3-RSR (997) | |||
23 | Bill Sweedler Townsend Bell |
GT | Team West Alex Job Racing |
Ferrari 458 Italia GTC | |||
48 | Bryce Miller Marco Holzer |
GT | Paul Miller Racing | Porsche 911 GT3-RSR (997) | |||
55 | Bill Auberlen Maxime Martin |
GT | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | |||
56 | Dirk Müller John Edwards |
GT | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | |||
62 | Olivier Beretta Matteo Malucelli |
GT | Risi Competizione | Ferrari 458 Italia GTC | |||
91 | Marc Goossens Dominik Farnbacher |
GT | SRT Motorsports | SRT Viper GTS-R | |||
93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer |
GT | SRT Motorsports | SRT Viper GTS-R | |||
06 | Patrick Long Tom Kimber-Smith |
GT | CORE Autosport | Porsche 911 GT3-RSR (997) | |||
7 | Tomy Drissi Rusty Mitchell |
PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 | |||
8 | Kyle Marcelli Chris Cumming |
PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 | |||
9 | Bruno Junqueira Duncan Ende |
PC | RSR Racing | Oreca FLM09 | |||
18 | Tristan Nunez Ryan Booth |
PC | Performance Tech Motorsports |
Oreca FLM09 | |||
52 | Mike Guasch David Cheng |
PC | PR1 Mathiasen Motorsports |
Oreca FLM09 | |||
81 | Mirco Schultis Renger Van Der Zande |
PC | 8Star Mishumotors | Oreca FLM09 | |||
05 | Jonathan Bennett Colin Braun |
PC | CORE Autosport | Oreca FLM09 | |||
11 | Mike Hedlund Jan Heylen |
GTC | JDX Racing | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
22 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen |
GTC | Alex Job Racing | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
27 | Patrick Dempsey Andy Lally |
GTC | Dempsey Del Piero Racing | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
30 | Henrique Cisneros Nicolas Armindo |
GTC | NGT Motorsports | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
44 | Seth Neiman Dion von Moltke |
GTC | Flying Lizard Motorsport | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
45 | Nelson Canache, Jr. Spencer Pumpelly |
GTC | Flying Lizard Motorsport | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
66 | Ben Keating Damien Faulkner |
GTC | TRG | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
68 | David Ostella Craig Stanton |
GTC | TRG | Porsche 911 GT3 Cup (997) |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.