João Barbosa i Christian Fittipaldi wygrali wyścig Rolex Sports Car Series „Mid-Ohio”. Wskutek kary nałożonej na zwycięzcę, najlepszym pojazdem GT, po raz drugi w tym sezonie zostało BMW M3 nr 94.
To był wyścig kontaktowy– na zamkniętym torze Mid-Ohio Sports Car Course, układ na mecie niejednokrotnie należał nie tylko do pojedynków na torze – ale także ich konsekwencji w postaci kar nałożonych przez sędziów. Szczególnie widać to było wśród pojazdów GT, gdzie aż dwóch potencjalnych zwycięzców musiało się przez to pożegnać z sukcesem – ale i między prototypami Daytona działo się w Ohio wiele. Jeden z dość niebezpiecznych ataków dał tu zresztą prowadzenie zwycięzcom, konkretnie João Barbosie wyprzedzającemu na pół godziny przed końcem rywalizacji Richarda Westbrooka – i choć obyło się bez kar, Brytyjczyk stracił wtedy nie tylko pozycję lidera, ale i w ogóle wypadł z podium. Inny kontaktowy atak, po raz kolejny przedwcześnie wyeliminował z gry byłych mistrzów serii, Memo Rojasa i Scotta Pruetta – tym razem napastnikiem był Michael Valiante, który, co ciekawe, wyścig ukończył na miejscu drugim. W GT, kary dla dwóch pojazdów od General Motors – Corvette i Camaro – dały drugie zwycięstwo dla załogi BMW – a w GX, po raz trzeci triumfowała Mazda.
Sesji treningowych było tym razem trzy – i tak, jak na Belle Isle, także i tu serię treningów najlepiej rozpoczęli João Barbosa i Christian Fittipaldi z Corvette DP nr 5. Podobnie, drugie miejsce znów zajęli wtedy Ryan Dalziel i Alex Popow z Rileya od Starworks – trzecia była już jednak Corvette nr 3 od 8Star Motorsports – a za nią jeszcze cztery inne pojazdy z czasami poniżej 1:18. Wśród nich, piąty był Riley od Chip Ganassi Racing, co zapowiadało nieco lepszą postawę załogi nr 01 niż dwa tygodnie wcześniej – i co potwierdzili w sesji drugiej, ponownie uzyskując piąty czas. Wtedy, na czele znaleźli się Rick Taylor i Richard Westbrook z Corvette DP od Spirit od Daytona, za nimi Brendon Hartley i Scott Mayer z nr 8 od Starworks – a trzeci byli Jon Fogarty i Alex Gurney, wiceliderzy klasyfikacji generalnej. A gdzie liderzy? Max Angelelli i Jordan Taylor, w sesji pierwszej byli dopiero dziewiąci, w sesji drugiej wypadli jeszcze gorzej – a w trzeciej nie było ich w ogóle, jak zresztą większości pozostałych załóg. Z wyraźnie gorszym rezultatem niż w poprzednich dwóch, w trzecim treningu najlepiej wypadli John Pew i Oswaldo Negri z Michael Shank Racing.
W kategorii GT, już w pierwszym treningu dali za to znać o sobie kierowcy Camaro GT.R, sugerując swój apetyt na czwarte z rzędu zwycięstwo – i w końcu objęcie prowadzenia w klasyfikacji generalnej. Rano, John Edwards i Robin Liddell pokonali zaskakująco sprawnych Erica Currana i Borisa Saida z Corvette od Marsh, a także Emila Assentato i Anthonego Lazzaro z Ferrari nr 69 od AIM – prowadzący w klasyfikacji generalnej Alessandro Balzan był natomiast szósty. Włoch pojawił się za to na czele tabeli w sesji drugiej, pokonując Billa Auberlena i Paula Dalla Lanego z BMW M3 nr 94 oraz Maxa Papisa i Jeffa Segala z Ferrari nr 61 od AIM. Curran i Said byli czwarci – a Edwards i Liddell mieli dopiero ósmy czas. Balzan razem z Jeffem Westphalem najszybciej przejechali okrążenie także w sesji trzeciej – wtedy, wśród ośmiu pojazdów GT, pokonując Assentata i Lazzara oraz Auberlena i Dalla Lanego.
Jak stwierdzili to komentatorzy wyścigów Rolex – wyjątkowo miły prezent sprawili Wayne’owi Taylorowi na Dzień Ojca jego synowie, Jordan i Ricky, zajmując dwie czołowe lokaty w kwalifikacjach. W piątkowe popołudnie, liderujący w klasyfikacji generalnej Jordan jako jedyny zszedł poniżej granicy 1:17 – a tylko dwóch tysięcznych części sekundy zabrakło do tego Rickiemu, który przez to musiał zadowolić się drugim polem startowym. 0,2 sekundy gorszy od Ricka był Christian Fittipaldi, który w drugiej linii wywalczył miejsce przed Jonem Fogarthym – a Popow i Dalziel w sobotę startowali z miejsca szóstego, za rodziną Frisselle – a przed Pruettem i Rojasem, którzy w kwalifikacjach zaliczyli siódmy czas.
Pole position w GT wywalczył natomiast John Edwards, co wśród kibiców Stevenson Motorsports jeszcze spotęgowało napięcie przed walką o czwarty z rzędu triumf Camaro GT.R. O ponad pół sekundy, Edwards pokonał Borisa Saida, który znów wyjątkowo dobrze zaprezentował Corvette nr 31 w kwalifikacjach – druga linia GT należała natomiast do dwóch Ferrari od AIM Motorsports, nr 69 przed nr 61. Dopiero piąty czas uzyskała załoga Scuderia Corse nr 63 – a przewaga Balzana nad Edwardsem i Liddelem w klasyfikacji generalnej wynosiła tylko 5 punktów. Razem z Ferrari, z trzeciej linii startowało BMW nr 94 – a z czwartej Porsche nr 73 od Park Place oraz drugie M3 od Turner Motorsports. Podwójny triumf w kwalifikacjach GX zaliczyły natomiast Mazdy, spychając Porsche Caymana na trzecią, ostatnią tu pozycję.
Poz | Nr | Kierowca | Kat | Zespół | Rezultat | Strata | ||
1 | 10 | Max Angelelli Jordan Taylor |
DP | Wayne Taylor Racing | 1:16.947 | |||
2 | 90 | Ricky Taylor Richard Westbrook |
DP | Spirit of Daytona Racing | 1:17.001 | +0.054 | ||
3 | 5 | Joao Barbosa Christian Fittipaldi |
DP | Action Express Racing | 1:17.200 | +0.253 | ||
4 | 99 | Jon Fogarty Alex Gurney |
DP | GAINSCO Bob Stallings Racing |
1:17.248 | +0.301 | ||
5 | 9 | Brian Frisselle Burt Frisselle |
DP | Action Express Racing | 1:17.381 | +0.434 | ||
6 | 2 | Ryan Dalziel Alex Popow |
DP | Starworks Motorsport | 1:17.415 | +0.468 | ||
7 | 01 | Memo Rojas Scott Pruet |
DP | Chip Ganassi Racing | 1:17.755 | +0.808 | ||
8 | 6 | Antonio Pizzonia Gustavo Yacaman |
DP | Michael Shank Racing | 1:17.822 | +0.875 | ||
9 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr. |
DP | Michael Shank Racing | 1:17.839 | +0.892 | ||
10 | 42 | Dane Cameron Wayne Nonnamaker |
DP | Team Sahlen | 1:18.890 | +1.943 | ||
11 | 3 | Michael Valiante Enzo Potolicchio |
DP | 8Star Motorsport | 1:19.746 | +2.799 | ||
12 | 43 | Joe Nonnamaker Will Nonnamaker Joe Sahlen |
DP | Team Sahlen | 1:21.839 | +4.892 | ||
13 | 8 |
|
Brendon Hartley Scott Mayer |
DP | Starworks Motorsport | 0:00.000 |
Poz | Nr | Kierowca | Kat | Zespół | Rezultat | Strata | ||
1 | 57 | John Edwards Robin Liddell |
GT | Stevenson Motorsports | 1:22.957 | |||
2 | 31 | Eric Curran Boris Said |
GT | Marsh Racing | 1:23.245 | +0.288 | ||
3 | 69 | Emil Assentato Anthony Lazzaro |
GT | AIM Motorsport Racing | 1:23.509 | +0.552 | ||
4 | 61 | Max Papis Jeff Segal |
GT | AIM Motorsport Racing | 1:23.723 | +0.772 | ||
5 | 63 | Alessandro Balzan Jeff Westphal |
GT | Scuderia Corsa | 1:23.802 | +0.845 | ||
6 | 94 | Bill Auberlen Paul Dalla Lana |
GT | Turner Motorsports | 1:24.314 | +1.357 | ||
7 | 73 | Patrick Lindsey Patrick Long |
GT | Park Place Motorsport | 1:24.356 | +1.399 | ||
8 | 93 | Michael Marsal Gunter Schaldach |
GT | Turner Motorsport | 1:24.409 | +1.452 | ||
9 | 18 | Josh Hurley Aaron Povoledo |
GT | Mühlner Motorsport | 1:24.652 | +1.695 | ||
10 | 62 | Andrew Davis Madison Snow |
GT | Snow Racing Wright Motorsport |
1:24.933 | +1.976 | ||
11 | 44 | Andy Lally John Potter |
GT | Magnus Racing | 1:24.987 | +2.030 |
Poz | Nr | Kierowca | Kat | Zespół | Rezultat | Strata | ||
1 | 70 | Tom Long Sylvian Trembay |
GX | Mazdaspeed Speedsource |
1:27.790 | |||
2 | 00 | Joel Miller Tristan Nuney |
GX | Visit Florida Racing Speedsource |
1:28.444 | +0.654 | ||
3 | 38 | Spencer Pumpelly Jim Norman |
GX | BGB Motorsports | 1:30.927 | +2.537 |
Po raz kolejny, bracia Taylorowie spotkali się w bezpośredniej rywalizacji już na starcie – i tym razem to Ricky wyszedł z niej zwycięsko, obejmują prowadzenie zaraz po rozpoczęciu 165-minutowego wyścigu. Na trzecie miejsce awansował Fogarty, po wyprzedzeniu Christiana Fittipaldiego omal nie pokonując także Jordana Taylora – z tyłu natomiast doszło do niewielkiego kontaktu między Rileyem nr 8 od Starworks i nr 42 od Team Sahlen. Prawdziwy dramat miał jednak miejsce kilkanaście minut później; podczas ataku na Memo Rojasa z Chip Ganassi Racing, Riley nr 60 uległ uszkodzeniu i wypadł na żwir – a chwilę po powrocie na tor, zapalił się. Dla załogi Michaela Shanka był to koniec – dla byłych mistrzów powód do złudnego przekonania, że tym razem dojadą do mety w czołówce stawki. Niecałą godzinę później, wątpliwości rozwiał im mianowicie Michael Valiante – podczas ataku sam co prawda wpadając w poślizg, ale także uszkadzając zawieszenie w Rileyu nr 01…
Wracając jeszcze do momentu, gdy z toru usunięto pojazd od Michael Shank Racing – czołowe pozycje zaatakował Fittipaldi, przez co wyszedł na miejsce drugie przed Jordana Taylora i Jona Fogarty’ego. Po zmianach, zmiennik Fittipaldiego João Barbosa był już liderem wyścigu – a zmiennik Taylora, Max Angelelli bronił się przed atakami Richarda Westbrooka. Na czwartym miejscu pozostała Corvette DP nr 99 , którą prowadził Alex Gurney – tą, po incydencie z Rileyem 01, doganiał jednak Valiante z Corvette DP od 8Star. 70 minut przed końcem wyścigu, Westbrook wyprzedził Angelelliego i rozpoczął pościg za Barbosą – a Valiante z 8Star pokonał Gurneya. Do przodu parł również Ryan Dalziel, starając się wyprzedzić piątego Oswalda Negriego z Rileya Forda nr 60 od GAINSCO.
Pół godziny przed końcem wyścigu doszło do starcia kluczowego dla układu na podium. Starający się odzyskać pozycję Barbosa nie dawał Westbrookowi chwili spokoju – i w pewnym momencie postanowił wykorzystać sytuację, gdy znalazła się przed nimi dublowana Corvette kategorii GT. Westbrook wpadł w pułapkę – a ratując się, zaliczył kontakt zarówno z prototypem Barbosy, jak i Corvette. Konsekwencją tego drugiego było uszkodzenie tyłu w prototypie Brytyjczyka, przez które po chwili wypadł on poza tor – i stracił nie tylko prowadzenie, ale aż okrążenie do lidera, przez na mecie zjawił się on jako dopiero dziewiąty. Barbosa jechał natomiast dalej, już do mety dowożąc zwycięstwo – a wskutek wypadku Westbrooka, drugie miejsce zajął Valiante – a kolejne Dalziel i Negri, który ostatecznie wyprzedzili Gurneya.
W kategorii GT, przez dłuższy czas sukces w kwalifikacjach kontynuowali kierowcy Camaro GT.R od Stevenson. Za nimi, na swoich pozycjach podążały: Corvette od Marsh Racing, trzy Ferrari oraz BMW nr 94 – i dopiero tu, do Porsche ekipy Park Place dołączyła 911-stka od Mühlner Motorsports, wyprzedzając drugie M3 od Turner Motorsports. Dopiero podczas zmian, stawka nieco się zmieniła – na drugie miejsce przesunęło się BMW, a na czwarte spadła Corvette, za załogą nr 69 od AIM.
Również i tu, o układzie na mecie zdecydowała ostatnia godzina rywalizacji. Po krótkim pojedynku, BMW wyprzedziło Camaro, wychodząc na prowadzenie – a chwilę później, załoga nr 31, razem z Ferrari nr 61 zjechała na drugi pit-stop. Podczas wyjazdu, Camaro próbowało zablokować drogę Ferrari – wskutek czego doszło do kontaktu i kapcia w Italii nr 61. za co Camaro otrzymało karę i straciło szansę na zwycięstwo. Nowym przeciwnikiem dla BMW stała się Corvette od Marsh – i ten pojedynek trwał niemal do samego końca wyścigu, nieprzerwany nawet przez kontakt pojazdu nr 31 z prototypem Richarda Westbrooka. Tuż przed metą, agresywny atak Corvette doprowadził do wytrącenia BMW z toru – szczęśliwie, wróciło ono na tor na miejscu drugim – przez co wskutek kary nałożonej już po wyścigu na załogę Corvette, Bill Auberlen i Paul Dalla Lana mogli cieszyć się ze zwycięstwa. Drugim, niespodziewanie okazało się być Porsche od Magnus Racing, które w ostatniej godzinie pokonało Ferrari nr 69 i 63 – załoga od AIM zajęła miejsce trzecie, przed ukaranymi kierowcami Corvette.
W kategorii GX, kolejne zwycięstwo zanotowała Mazda, tym razem jednak załoga nr 70 do końca walcząc z Porsche Caymanem od BGB Motorsports – pechowcem w tej grupie była natomiast Mazda nr 00, która do mety nie dojechała.
Poz | Nr | Kierowca | Kat | Zespół | Samochód | Okr. | ||
1 | 5 | Joao Barbosa Christian Fittipaldi |
DP | Action Express Racing | Corvette DP | 110 | ||
2 | 3 | Michael Valiante Enzo Potolicchio |
DP | 8Star Motorsport | Corvette DP | 110 | ||
3 | 2 | Ryan Dalziel Alex Popow |
DP | Starworks Motorsport | Riley Ford | 110 | ||
4 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr |
DP | Michael Shank Racing | Riley Ford | 110 | ||
5 | 99 | Jon Fogarty Alex Gurney |
DP | GAINSCO Bob Stallings Racing |
Corvette DP | 110 | ||
6 | 10 | Max Angelelli Jordan Taylor |
DP | Wayne Taylor Racing | Corvette DP | 110 | ||
7 | 9 | Brian Frisselle Burt Frisselle |
DP | Action Express Racing | Corvette DP | 110 | ||
8 | 42 | Dane Cameron Wayne Nonnamaker |
DP | Team Sahlen | Riley BMW | 109 | ||
9 | 90 | Ricky Taylor Richard Westbrook |
DP | Spirit of Daytona Racing | Corvette DP | 109 | ||
10 | 8 |
|
Brendon Hartley Scott Mayer |
DP | Starworks Motorsport | Riley Ford | 109 | |
11 | 94 | Bill Auberlen Paul Dalla Lana |
GT | Turner Motorsports | BMW M3 | 105 | ||
12 | 44 | Andy Lally John Potter |
GT | Magnus Racing | Porsche 911 GT3 | 105 | ||
13 | 69 | Emil Assentato Anthony Lazzaro |
GT | AIM Motorsport Racing | Ferrari 458 Italia | 105 | ||
14 | 31 | Eric Curran Boris Said |
GT | Marsh Racing | Corvette C6 | 105 | ||
15 | 73 | Patrick Lindsey Patrick Long |
GT | Park Place Motorsport | Porsche 911 GT3 | 104 | ||
16 | 93 | Michael Marsal Billy Johnson |
GT | Turner Motorsport | BMW M3 | 104 | ||
17 | 63 | Alessandro Balzan Jeff Westphal |
GT | Scuderia Corsa | Ferrari 458 Italia | 104 | ||
18 | 61 | Max Papis Jeff Segal |
GT | AIM Motorsport Racing | Ferrari 458 Italia | 104 | ||
19 | 62 | Andrew Davis Madison Snow |
GT |
Snow Racing |
Porsche 911 GT3 | 104 | ||
20 | 57 | John Edwards Robin Liddell |
GT | Stevenson Motorsports | Chevrolet Camaro GT.R | 103 | ||
21 | 01 | Memo Rojas Scott Pruet |
DP | Chip Ganassi Racing | Riley BMW | 103 | ||
22 | 43 | Joe Nonnamaker Will Nonnamaker Joe Sahlen |
DP | Team Sahlen | Riley BMW | 101 | ||
23 | 70 | Tom Long Sylvian Trembay |
GX | Mazdaspeed Speedsource |
Mazda 6 GX | 100 | ||
24 | 38 | Spencer Pumpelly Jim Norman |
GX | BGB Motorsports | Porsche Cayman GX | 100 | ||
25 | 00 | Joel Miller Tristan Nunez |
GX | Visit Florida Racing Speedsource |
Mazda 6 GX | 66 | ||
26 | 18 | Leh Keen Dion Von Moltke |
GT | Mühlner Motorsport | Porsche 911 GT3 | 31 | ||
27 | 6 | Antonio Pizzonia Gustavo Yacaman |
DP | Michael Shank Racing | Riley Ford | 6 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.