42 pojazdy zapowiedziane na Sebring

42 załogi zapowiadają start w tegorocznej odsłonie wyścigu Sebring, będącej inauguracyjną rundą sezonu 2013 ALMS. Gościnnie, na Florydzie pojawią się prototypy Audi i ekipa Greaves.

Ze względu na umieszczenie rundy FIA WEC na nowym torze Circuit Of The Americas, Sebring jest w tym roku już tylko inauguracją sezonu ALMS – a przez to, jego lista startowa sporo zubożała w stosunku do tej z roku 2012. Widać to szczególnie po kategorii LMP2, gdzie z pokaźnej gromady prototypów pozostało nam ich tylko pięć – nieco mniejsze różnice widać po czołowej kategorii LMP1, gdzie w stawce brakuje głównie pojazdów i tak nieuczestniczących w tym roku w rywalizacji FIA WEC. Uwagę skupia natomiast kategoria GT, która nawet pomimo braku ekip walczących w Mistrzostwach Świata, zapowiada niezwykle interesującą rywalizację wielu różnych pojazdów.

Standardowa kategoria P1 serii ALMS to cztery prototypy w trzech zespołach. Jedną Hondę HPD ARX-03c wystawi ubiegłoroczny mistrz, Muscle Milk Pickett Racing, do standardowej załogi Lucas Luhr i Klaus Graf dołączając Francuza Romaina Dumas. Naprzeciw nim staną w tym roku dwie Lole ekipy Dyson Racing, z 2-litrowymi turbodoładowanymi silnikami R4 Mazdy – a regularnie także jedna Lola B12/60 szwajcarskiego Rebelliona, wyposażona w wolnossący silnik 3.4L Toyoty. Na Sebring jednak, Rebellion pojawi się z dwoma takimi prototypami – ale i tak najważniejszymi gośćmi imprezy będą zdecydowanie dwa Audi R18 E-tron Quattro, które na Florydzie przywiezie fabryczny Audi Sport by po raz jedenasty wygrać Sebring.

Kategoria prototypów P2 wygląda natomiast wręcz tragicznie. Tylko dzięki przejściu zespołu Extreme Speed z wyścigowych Ferrari 458 Italia na dwa prototypy HPD ARX-03b, ekipa Level 5 Motorsports będzie tu miała jakichkolwiek konkurentów – łącznie więc cztery prototypy Hondy zmierzą się z jedynym w tej klasie gościem, Zytekiem Z11SN z silnikiem Nissana brytyjskiej ekipy Greaves Motorsport. Zabraknie ubiegłorocznych zwycięzców, co ciekawe – amerykańskiego zespołu Starworks Motorsport – zabraknie także ubiegłorocznego konkurenta dla Level 5 w ALMS, Conquest Endurance.

Zupełnie inaczej sytuacja ma się natomiast w kategorii GT. Ta nie potrzebuje nawet gości z FIA WEC, żeby zdecydowanie przykuć uwagę kibiców – w końcu jak inaczej można nazwać rywalizację czterech ekip fabrycznych oraz jeszcze czterech innych, wystawiających pojedyncze załogi zespołów? W tym wypadku Sebring możemy traktować jako doskonałą zapowiedź tego, co będzie się działo w tegorocznej odsłonie tej kategorii pojazdów ALMS – a jak widać po liście startowej, dziać może się tu naprawdę wiele.

Premierę w Sebring będą miały pokazane niedawno BMW Z4 GTE, które w tym roku zastąpią w fabrycznym BMW Team RLL modele M3 GT. Swój pierwszy pełny sezon zaliczą także fabryczne SRT Vipery – a o swoim powrocie zapewnił Aston Martin, wystawiając dwa V8 Vantage GTE. W miejsce Ferrari od Extreme Speed, po roku przerwy do ALMS powraca mocne Risi Competizione z jedną 458 Italia – drugie Ferrari pojawi się z logo Alex Job Racing, które za sobą zostawiło nieudany mariaż z Lotusem. Tradycyjnie, do walki o mistrzostwo ALMS przystąpią fabryczne Corvette – a bez „latających jaszczurek”, Porsche reprezentować będą pojedyncze załogi Team Falken Tire i Paul Miller Racing. Ktoś ma wątpliwości?

ALMS to także kategorie LMPC i GTC – w przeciwieństwie jednak do serii ELMS czy Asian LMS, ta druga pozostająca tylko i wyłącznie przy pucharowych Porsche. Wśród prototypów Oreca FLM09, nowością będą dwa pojazdy od BAR1 Motorsports oraz jeden od DragonSpeed – zabraknie natomiast ekip Merchant Services, Dempsey Racing i Muscle Milk Pickett Racing. Ta ostatnia obecna będzie tylko w LMP1 – Dempsey natomiast, podobnie jak Flying Lizard z kategorii GT przenieśli się do Porsche GTC – i tam staną naprzeciwko przede wszystkim Alex Job Racing i The Racer’s Group. Dempsey zawarł tu układ z Alexandrem Del Piero (tak, tym Del Piero) i w zespole Dempsey Del Piero Racing wystawi do walki dwa pojazdy – podobnie zrobi to Flying Lizard oraz zespół znany z obecności tam Kuby Giermaziaka w Petit Le Mans i Daytona, NGT Motorsports. Na Sebring, Giermaziak jednak, jak na razie, nie jest przewidziany.

Na torze pojawi się także indywiduum DeltaWing, jednak już bez wsparcia Highcroft Racing i bez logo i silnika Nissana (motor zastąpi jednostka napędowa Mazdy przygotowana przez warsztat Elan). Ekipa zwać się będzie po prostu DeltaWing Cars i wstępnie zapisana zostanie do kategorii P1.

Nr Klasa Kierowca Zespół Samochód
1 P1

Marcel Fässler
Benoît Tréluyer
Oliver Jarvis
Audi Sport Team Joest Audi R18 E-tron Quattro
2 P1

Tom Kristensen
Allan McNish
Lucas di Grassi

Audi Sport Team Joest

Audi R18 E-tron Quattro
6 P1



Klaus Graf
Lucas Luhr
Romain Dumas

Muscle Milk Pickett Racing HPD ARX-03c
12 P1

Nicolas Prost
Nick Heidfeld
Neel Jani
Rebellion Racing Lola B12/60 Toyota
13 P1

Mathias Beche
Congfu Cheng
Andrea Belicchi
Rebellion Racing Lola B12/60 Toyota
16 P1

Chris Dyson
Guy Smith
Butch Leitzinger
Dyson Racing Team Lola B12/60 Mazda
20 P1 -
-
-

---
---
---

Dyson Racing Team Lola B11/66 Mazda
41 P2



Tom Kimber-Smith
Christian Zugel
Eric Lux
Greaves Motorsport Zytek Z11SN
95 P2

Scott Tucker
Marino Franchitti
Ryan Briscoe
Level 5 Motorsport HPD ARX-03b
01 P2
Scott Sharp
Johannes van Overbeek
Extreme Speed Motorsport HPD ARX-03b
02 P2
Ed Brown
Guy Cosmo
Extreme Speed Motorsport HPD ARX-03b
055 P2

Scott Tucker
Ryan Hunter-Reay
Simon Pagenaud
Level 5 Motorsport HPD ARX-03b
3 GT

Jan Magnussen
Antonio Garcia
Jordan Taylor
Corvette Racing Chevrolet Corvette C6.ZR1
4 GT

Oliver Gavin
Tommy Milner
Richard Westbrook
Corvette Racing Chevrolet Corvette C6.ZR1
17 GT

-
Wolf Henzler
Bryan Sellers
---
Team Falken Tire Porsche 911 GT3-RSR (997)
23 GT
Bill Sweedler
Townsend Bell
Team West Alex Job Racing Ferrari 458 Italia GTC
48 GT
Bryce Miller
Marco Holzer
Paul Miller Racing Porsche 911 GT3-RSR (997)
55 GT

Bill Auberlen
Maxime Martin
Jörg Müller
BMW Team RLL BMW Z4 GTE
56 GT

Dirk Müller
Joey Hand
John Edwards
BMW Team RLL BMW Z4 GTE
62 GT

Gianmaria Bruni
Olivier Beretta
Matteo Malucelli
Risi Competizione Ferrari 458 Italia GTC
91 GT -
-
-
---
---
---
SRT Motorsports SRT Viper GTS-R
93 GT -
-

---
---
---

SRT Motorsports SRT Viper GTS-R
97 GT



Darren Turner
Stefan Mücke
Bruno Senna

Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE
007 GT

Paul Dalla Lana
Billy Johnson
Pedro Lamy
Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE
7 PC

Tomy Drssi
Rusty Mitchell
Chapman Ducote
BAR1 Motorsports Oreca FLM09
8 PC

Kyle Marcelli
Chris Cumming
Stefan Johansson
BAR1 Motorsports Oreca FLM09
9 PC

-
Bruno Junqueira
Alex Popow
---
RSR Racing Oreca FLM09
18 PC

Tristan  Nunez
Charlie Sears
David Heinemeier Hansson
Performance Tech Motorsports Oreca FLM09
52 PC

David Cheng
Mike Guasch
David Ostella
PR1 Mathiasen Motorsports Oreca FLM09
81 PC

Mirco Schultis
Patrick Simon
Pierre Kaffer
DragonSpeed Oreca FLM09
05 PC

Jonathan Bennett
Colin Braun
Mark Wilkins
CORE Autosport Oreca FLM09
10 GTC

Michael Avenatti
Andrew Davis
Bob Faieta
Dempsey Del Piero Racing Porsche 911 GT3 Cup (997)
11 GTC

Mike Hedlund
Jan Heylen
Jon Fogarty
JDX Racing Porsche 911 GT3 Cup (997)
22 GTC

Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
Dion von Moltke
Alex Job Racing Porsche 911 GT3 Cup (997)
27 GTC

Patrick Dempsey
Andy Lally
Joe Foster
Dempsey Del Piero Racing Porsche 911 GT3 Cup (997)
30 GTC



-

Henrique Cisneros
Sean Edwards
---

NGT Motorsports Porsche 911 GT3 Cup (997)
31 GTC


-
-

Carlos Gomez
---
---
NGT Motorsports Porsche 911 GT3 Cup (997)
44 GTC -
-
---
---
---
Flying Lizard Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997)
45 GTC -
-
---
---
---
Flying Lizard Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997)
66 GTC

Ben Keating
Damien Faulkner
Craig Stanton
TRG Porsche 911 GT3 Cup (997)
99 GTC

David Calvert-Jones
Sascha Massen
Lawson Aschenbach
Competition Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997)
             
0   -
-
---
---
---
DeltaWing Cars DeltaWing LM12

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze