42 załogi zapowiadają start w tegorocznej odsłonie wyścigu Sebring, będącej inauguracyjną rundą sezonu 2013 ALMS. Gościnnie, na Florydzie pojawią się prototypy Audi i ekipa Greaves.
Ze względu na umieszczenie rundy FIA WEC na nowym torze Circuit Of The Americas, Sebring jest w tym roku już tylko inauguracją sezonu ALMS – a przez to, jego lista startowa sporo zubożała w stosunku do tej z roku 2012. Widać to szczególnie po kategorii LMP2, gdzie z pokaźnej gromady prototypów pozostało nam ich tylko pięć – nieco mniejsze różnice widać po czołowej kategorii LMP1, gdzie w stawce brakuje głównie pojazdów i tak nieuczestniczących w tym roku w rywalizacji FIA WEC. Uwagę skupia natomiast kategoria GT, która nawet pomimo braku ekip walczących w Mistrzostwach Świata, zapowiada niezwykle interesującą rywalizację wielu różnych pojazdów.
Standardowa kategoria P1 serii ALMS to cztery prototypy w trzech zespołach. Jedną Hondę HPD ARX-03c wystawi ubiegłoroczny mistrz, Muscle Milk Pickett Racing, do standardowej załogi Lucas Luhr i Klaus Graf dołączając Francuza Romaina Dumas. Naprzeciw nim staną w tym roku dwie Lole ekipy Dyson Racing, z 2-litrowymi turbodoładowanymi silnikami R4 Mazdy – a regularnie także jedna Lola B12/60 szwajcarskiego Rebelliona, wyposażona w wolnossący silnik 3.4L Toyoty. Na Sebring jednak, Rebellion pojawi się z dwoma takimi prototypami – ale i tak najważniejszymi gośćmi imprezy będą zdecydowanie dwa Audi R18 E-tron Quattro, które na Florydzie przywiezie fabryczny Audi Sport by po raz jedenasty wygrać Sebring.
Kategoria prototypów P2 wygląda natomiast wręcz tragicznie. Tylko dzięki przejściu zespołu Extreme Speed z wyścigowych Ferrari 458 Italia na dwa prototypy HPD ARX-03b, ekipa Level 5 Motorsports będzie tu miała jakichkolwiek konkurentów – łącznie więc cztery prototypy Hondy zmierzą się z jedynym w tej klasie gościem, Zytekiem Z11SN z silnikiem Nissana brytyjskiej ekipy Greaves Motorsport. Zabraknie ubiegłorocznych zwycięzców, co ciekawe – amerykańskiego zespołu Starworks Motorsport – zabraknie także ubiegłorocznego konkurenta dla Level 5 w ALMS, Conquest Endurance.
Zupełnie inaczej sytuacja ma się natomiast w kategorii GT. Ta nie potrzebuje nawet gości z FIA WEC, żeby zdecydowanie przykuć uwagę kibiców – w końcu jak inaczej można nazwać rywalizację czterech ekip fabrycznych oraz jeszcze czterech innych, wystawiających pojedyncze załogi zespołów? W tym wypadku Sebring możemy traktować jako doskonałą zapowiedź tego, co będzie się działo w tegorocznej odsłonie tej kategorii pojazdów ALMS – a jak widać po liście startowej, dziać może się tu naprawdę wiele.
Premierę w Sebring będą miały pokazane niedawno BMW Z4 GTE, które w tym roku zastąpią w fabrycznym BMW Team RLL modele M3 GT. Swój pierwszy pełny sezon zaliczą także fabryczne SRT Vipery – a o swoim powrocie zapewnił Aston Martin, wystawiając dwa V8 Vantage GTE. W miejsce Ferrari od Extreme Speed, po roku przerwy do ALMS powraca mocne Risi Competizione z jedną 458 Italia – drugie Ferrari pojawi się z logo Alex Job Racing, które za sobą zostawiło nieudany mariaż z Lotusem. Tradycyjnie, do walki o mistrzostwo ALMS przystąpią fabryczne Corvette – a bez „latających jaszczurek”, Porsche reprezentować będą pojedyncze załogi Team Falken Tire i Paul Miller Racing. Ktoś ma wątpliwości?
ALMS to także kategorie LMPC i GTC – w przeciwieństwie jednak do serii ELMS czy Asian LMS, ta druga pozostająca tylko i wyłącznie przy pucharowych Porsche. Wśród prototypów Oreca FLM09, nowością będą dwa pojazdy od BAR1 Motorsports oraz jeden od DragonSpeed – zabraknie natomiast ekip Merchant Services, Dempsey Racing i Muscle Milk Pickett Racing. Ta ostatnia obecna będzie tylko w LMP1 – Dempsey natomiast, podobnie jak Flying Lizard z kategorii GT przenieśli się do Porsche GTC – i tam staną naprzeciwko przede wszystkim Alex Job Racing i The Racer’s Group. Dempsey zawarł tu układ z Alexandrem Del Piero (tak, tym Del Piero) i w zespole Dempsey Del Piero Racing wystawi do walki dwa pojazdy – podobnie zrobi to Flying Lizard oraz zespół znany z obecności tam Kuby Giermaziaka w Petit Le Mans i Daytona, NGT Motorsports. Na Sebring, Giermaziak jednak, jak na razie, nie jest przewidziany.
Na torze pojawi się także indywiduum DeltaWing, jednak już bez wsparcia Highcroft Racing i bez logo i silnika Nissana (motor zastąpi jednostka napędowa Mazdy przygotowana przez warsztat Elan). Ekipa zwać się będzie po prostu DeltaWing Cars i wstępnie zapisana zostanie do kategorii P1.
Nr | Klasa | Kierowca | Zespół | Samochód | ||
1 | P1 | ![]() ![]() ![]() |
Marcel Fässler Benoît Tréluyer Oliver Jarvis |
![]() |
Audi Sport Team Joest | Audi R18 E-tron Quattro |
2 | P1 | ![]() ![]() ![]() |
Tom Kristensen Allan McNish Lucas di Grassi |
|
Audi Sport Team Joest |
Audi R18 E-tron Quattro |
6 | P1 |
|
Klaus Graf |
![]() |
Muscle Milk Pickett Racing | HPD ARX-03c |
12 | P1 | ![]() ![]() ![]() |
Nicolas Prost Nick Heidfeld Neel Jani |
![]() |
Rebellion Racing | Lola B12/60 Toyota |
13 | P1 | ![]() ![]() ![]() |
Mathias Beche Congfu Cheng Andrea Belicchi |
![]() |
Rebellion Racing | Lola B12/60 Toyota |
16 | P1 | ![]() ![]() ![]() |
Chris Dyson Guy Smith Butch Leitzinger |
![]() |
Dyson Racing Team | Lola B12/60 Mazda |
20 | P1 | - - - |
--- |
![]() |
Dyson Racing Team | Lola B11/66 Mazda |
41 | P2 |
|
Tom Kimber-Smith Christian Zugel Eric Lux |
![]() |
Greaves Motorsport | Zytek Z11SN |
95 | P2 | ![]() ![]() ![]() |
Scott Tucker Marino Franchitti Ryan Briscoe |
![]() |
Level 5 Motorsport | HPD ARX-03b |
01 | P2 | ![]() ![]() |
Scott Sharp Johannes van Overbeek |
![]() |
Extreme Speed Motorsport | HPD ARX-03b |
02 | P2 | ![]() ![]() |
Ed Brown Guy Cosmo |
![]() |
Extreme Speed Motorsport | HPD ARX-03b |
055 | P2 | ![]() ![]() ![]() |
Scott Tucker Ryan Hunter-Reay Simon Pagenaud |
![]() |
Level 5 Motorsport | HPD ARX-03b |
3 | GT | ![]() ![]() ![]() |
Jan Magnussen Antonio Garcia Jordan Taylor |
![]() |
Corvette Racing | Chevrolet Corvette C6.ZR1 |
4 | GT | ![]() ![]() ![]() |
Oliver Gavin Tommy Milner Richard Westbrook |
![]() |
Corvette Racing | Chevrolet Corvette C6.ZR1 |
17 | GT | ![]() ![]() - |
Wolf Henzler Bryan Sellers --- |
![]() |
Team Falken Tire | Porsche 911 GT3-RSR (997) |
23 | GT | ![]() ![]() |
Bill Sweedler Townsend Bell |
![]() |
Team West Alex Job Racing | Ferrari 458 Italia GTC |
48 | GT | ![]() ![]() |
Bryce Miller Marco Holzer |
![]() |
Paul Miller Racing | Porsche 911 GT3-RSR (997) |
55 | GT | ![]() ![]() ![]() |
Bill Auberlen Maxime Martin Jörg Müller |
![]() |
BMW Team RLL | BMW Z4 GTE |
56 | GT | ![]() ![]() ![]() |
Dirk Müller Joey Hand John Edwards |
![]() |
BMW Team RLL | BMW Z4 GTE |
62 | GT | ![]() ![]() ![]() |
Gianmaria Bruni Olivier Beretta Matteo Malucelli |
![]() |
Risi Competizione | Ferrari 458 Italia GTC |
91 | GT | - - - |
--- --- --- |
![]() |
SRT Motorsports | SRT Viper GTS-R |
93 | GT | - - - |
--- |
![]() |
SRT Motorsports | SRT Viper GTS-R |
97 | GT |
|
Darren Turner |
![]() |
Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE |
007 | GT | ![]() ![]() ![]() |
Paul Dalla Lana Billy Johnson Pedro Lamy |
![]() |
Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE |
7 | PC | ![]() ![]() ![]() |
Tomy Drssi Rusty Mitchell Chapman Ducote |
![]() |
BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 |
8 | PC | ![]() ![]() ![]() |
Kyle Marcelli Chris Cumming Stefan Johansson |
![]() |
BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 |
9 | PC | ![]() ![]() - |
Bruno Junqueira Alex Popow --- |
![]() |
RSR Racing | Oreca FLM09 |
18 | PC | ![]() ![]() ![]() |
Tristan Nunez Charlie Sears David Heinemeier Hansson |
![]() |
Performance Tech Motorsports | Oreca FLM09 |
52 | PC | ![]() ![]() ![]() |
David Cheng Mike Guasch David Ostella |
![]() |
PR1 Mathiasen Motorsports | Oreca FLM09 |
81 | PC | ![]() ![]() ![]() |
Mirco Schultis Patrick Simon Pierre Kaffer |
![]() |
DragonSpeed | Oreca FLM09 |
05 | PC | ![]() ![]() ![]() |
Jonathan Bennett Colin Braun Mark Wilkins |
![]() |
CORE Autosport | Oreca FLM09 |
10 | GTC | ![]() ![]() ![]() |
Michael Avenatti Andrew Davis Bob Faieta |
![]() |
Dempsey Del Piero Racing | Porsche 911 GT3 Cup (997) |
11 | GTC | ![]() ![]() ![]() |
Mike Hedlund Jan Heylen Jon Fogarty |
![]() |
JDX Racing | Porsche 911 GT3 Cup (997) |
22 | GTC | ![]() ![]() ![]() |
Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen Dion von Moltke |
![]() |
Alex Job Racing | Porsche 911 GT3 Cup (997) |
27 | GTC | ![]() ![]() ![]() |
Patrick Dempsey Andy Lally Joe Foster |
![]() |
Dempsey Del Piero Racing | Porsche 911 GT3 Cup (997) |
30 | GTC |
|
Henrique Cisneros |
![]() |
NGT Motorsports | Porsche 911 GT3 Cup (997) |
31 | GTC |
|
Carlos Gomez --- --- |
![]() |
NGT Motorsports | Porsche 911 GT3 Cup (997) |
44 | GTC | - - - |
--- --- --- |
![]() |
Flying Lizard Motorsport | Porsche 911 GT3 Cup (997) |
45 | GTC | - - - |
--- --- --- |
![]() |
Flying Lizard Motorsport | Porsche 911 GT3 Cup (997) |
66 | GTC | ![]() ![]() ![]() |
Ben Keating Damien Faulkner Craig Stanton |
![]() |
TRG | Porsche 911 GT3 Cup (997) |
99 | GTC | ![]() ![]() ![]() |
David Calvert-Jones Sascha Massen Lawson Aschenbach |
![]() |
Competition Motorsport | Porsche 911 GT3 Cup (997) |
0 | - - - |
--- --- --- |
![]() |
DeltaWing Cars | DeltaWing LM12 |
Wesprzyj nas na Patronite.