Szef Extreme Speed wraca do prototypów

Zespół Extreme Speed wystartuje w tym roku w kategorii P2 Amerykańskiej Serii Le Mans. Decyzję tą podjął szef ekipy, Scott Sharp, który startował w takich pojazdach przed sezonem 2010.

Powstały w owym roku Extreme Speed Motorsports, w ubiegłym sezonie był jednym zespołem regularnie walczącym w serii ALMS w pojazdach Ferrari 458 GTC. Ekipa Scotta Sharpa okazała się najlepszą spośród prywatnych zespołów kategorii GT – a co więcej, choć w tej klasyfikacji przegrali oni z fabrycznymi Corvette i BMW – to załoga Scott Sharp i Johannes van Overbeek okazała się gorsza jedynie od triumfatorów kategorii wśród kierowców, Olivera Gavina i Tommy’ego Milnera z załogi Corvette nr 4. Z dwoma zwycięstwami, (m.in. w prestiżowym Petit Le Mans), walczący od początku w pojazdach Ferrari zespół zaliczył więc najbardziej udany sezon w swojej trzyletniej historii – od tego roku, Scott Sharp postanowił jednak wejść o poziom wyżej i spróbować swoich sił wśród prototypów LMP2.

O ile dla Extreme Speed przesiadka z wyścigowych Ferrari na prototypy P2 to nowość – dla Sharpa jest to powrót do rywalizacji w tego typu pojazdach, w dodatku rywalizacji dla niego bardzo udanej. Wieloletni uczestnik serii Indy Racing League, w 2008 roku dołączył do ekipy Highcroft Racing (której sponsorem, podobnie jak Extreme Speed Motorsports, jest meksykański producent tequili Patrón) – i już w pierwszym sezonie, razem z Davidem Brabhamem doszedł do drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej załóg LMP2. W sezonie 2009, Sharp i Brabham wystartowali natomiast w prototypie Acura ARX-02a w czołowej kategorii LMP1 – i dzięki trzem zwycięstwom i udanej rywalizacji z siostrzanym prototypem ekipy de Ferran Motorsports, Sharp sięgnął po mistrzostwo Amerykańskiej Serii Le Mans.

Zapewne właśnie udane występy w prototypach Acura (obecnie znanych jako Honda Performance Development – HPD) skłoniły Scotta Sharpa do skorzystania także i w nadchodzącym sezonie z modeli tego producenta. Jedną z ARX-03b, Sharp odkupił już od ekipy ubiegłorocznych mistrzów serii FIA WEC w kategorii LMP2, amerykańskiego Starworks Motorsport – drugi z pojazdów przybędzie natomiast do Extreme Speed wprost od producenta z warsztatu w Kalifornii. Załogi prototypów pozostaną te same, co obecne w sezonie 2012 w kategorii GT – w pojeździe nr 01 wystartuje Sharp i van Overbeek, a w ARX-03b nr 02 walczyć będą Guy Cosmo i Ed Brown. Spośród nich, starty w prototypach Le Mans zaliczył jeszcze tylko Cosmo – w roku 2005 dochodząc do trzeciego miejsca w prototypie LMP2  Courage ze specyficznym silnikiem Wankla 1.3L przygotowanym przez Mazdę.

Extreme Speed nie rezygnuje jednak w całości ze startów w pojazdach GT – Ferrari 458 Italia zobaczymy z logo tego zespołu w tegorocznej rywalizacji Grand-Am Rolex Sports Car Series oraz amerykańskiej Ferrari Challenge. W ALMS natomiast, w Ferrari wystartuje powracająca do rywalizacji po rocznej przerwie ekipa Risi Competizione.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze