W ten weekend seria IMSA powraca do długodystansowego ścigania. Na torze pojawią się ponownie prototypy LMP2 oraz samochody GT3 obok ekip GTP. Podczas zawodów na Sebring zadebiutuje jeden samochód Hypercar.
Sebring International Raceway ponownie będzie gospodarzem dla najlepszych kierowców serii IMSA. 12-godzinne zawody na torze zlokalizowanym w stanie Floryda odbędą się po raz 73.
Historia toru Sebring rozpoczęła się w roku 1950. Lotnisko dla ciężkich bombowców zostało przekształcone w obiekt wyścigowy, a pierwsze zawody zorganizowano już w tym samym roku. Alec Ulman, inżynier lotnictwa urodzony w Rosji, dostrzegł potencjał Sebring i przeznaczył środki na zorganizowanie pucharu Sama Collinera na obiekcie w Nowy Rok. Słynny wyścig 12h Sebring powstał dwa lata później i od tego czasu jest jedną z najważniejszych imprez ww Ameryce Północnej.
Przez lata tor nie był znacząco modernizowany, co doprowadziło do powstania kolein. Nawierzchnia, nazywana przez wielu „Respect the bumps”, wymaga szczególnej uwagi. Dziewięć lat po otwarciu Sebring International Raceway zorganizowano tam wyścig Formuły 1, który wygrał Bruce McLaren z Cooper-Climax.
Jedne z większych i znaczących zmian miały miejsce w latach 70., poprawiając bezpieczeństwo. Wcześniej jednym z zabezpieczeń na Sebring były bele siana, a kibice mogli oglądać wyścigi tuż przy torze. W 1966 roku doszło do poważnego incydentu w historii 12-godzinnego wyścigu na tym obiekcie. Bob McLean w Fordzie GT40 uderzył w słup telegraficzny, co spowodowało śmierć 33-letniego zawodnika z Kanady. Mario Andretti, mający problemy ze skrzynią biegów, musiał się zatrzymać na torze, a w Amerykanina uderzył Don Wester, który zatrzymał się dopiero na hangarze. 4 kibiców zginęło, natomiast Andrettiemu nic się nie stało. Wester przeżył, ale odniósł liczne obrażenia.
W serii IMSA zadebiutuje Aston Martin Valkyrie, pierwszy prototyp Hypercar w tych zawodach niebędący samochodem LMDh. Aston Martin Valkyrie to jedyny prototyp w stawce, który nie używa układu hybrydowego, a jego silnik to 6.5-litrowa V12 zamontowana centralnie. Na jego bazie stworzono Valkyrie AMR Pro, samochód drogowy marki Aston Martin. Moc wynosi 671 KM, a jego debiut miał miejsce dwa tygodnie temu w wyścigu 1812 km Kataru. Oba prototypy Astona Martina zajęły dalsze miejsca w stawce. Za kierownicą Astona Martina THOR #23 zasiądą Ross Gunn, Alex Riberas oraz Roman De Angelis.
Warto wspomnieć o zmianach w składzie kierowców w „naszym” prototypie Inter Europol Competition #43. Zamiast Jona Fielda zasiądzie inny kierowca-gentleman, Jeremy Clarke, który w lutym jeździł w Azjatyckiej Serii Le Mans w klasie LMP2, jako część zespołu AF Corse. W 2024 roku ścigał się w amerykańskiej wersji Ferrari Challenge. Poza zmianami w Inter Europol Competition, w skład JDC Miller MotorSports #85 poza Tijmenem van der Helmem oraz Gianmarią Brunim, wejdzie także Nico Müller.
Rok temu zespół Wayne Taylor Racing #40, prowadzony przez Louisa Deletraza, Jordana Taylora oraz Coltona Hertę, niespodziewanie zwyciężył w wyścigu. Triumfowali oni w prototypie Acura ARX-06, pokonując zawodników Chip Ganassi Racing #01 oraz Porsche Penske Motorsport #7. W kategorii LMP2 zwyciężyła ekipa Era Motorsports #18, natomiast zespoły Vasser Sullivan #14 i Winward Racing #57 triumfowały odpowiednio w klasach GTD Pro i GTD.
Obecnie w klasyfikacji generalnej prowadzi Felipe Nasr wraz z Nickiem Tandym i Laurensem Vanthoorem z zespołu Porsche Penske Motorsport #7, zgromadziwszy 380 punktów. Mają przewagę 35 punktów nad Tomem Blomqvistem, Colinem Braunem, Scottem Dixonem i Felixem Rosenqvistem z zespołu Meyer Shank Racing #60. W klasie LMP2 liderami są zawodnicy United Autosports #22: Paul Di Resta, James Allen, Dan Goldburg i Rasmus Lindh. W kategorii GTD Pro na prowadzeniu znajduje się zespół Forda Multimatic, reprezentowany przez Christophera Miesa, Dennisa Olsena i Frederica Vervisha, natomiast w klasie GTD liderami są Matthew Bell, Orey Fidani, Lars Kern i Marvin Kirchohoffer z zespołu AWA Racing #13.
W klasyfikacji długodystansowej w klasie GTP prowadzą kierowcy Porsche Penske Motorsport #7, w LMP2 na pierwszym miejscu znajdują się zawodnicy United Autosports #22, a w klasie GTD, tak jak w klasyfikacji generalnej, prowadzi ekipa AWA Racing #13. Wyjątek stanowi kategoria GTD Pro, gdzie na pierwszym miejscu plasuje się zespół Paul Miller Racing #1, tuż przed zawodnikami Forda.
Wyścig odbędzie się w sobotę, 15 marca, o godzinie 15:10, natomiast kwalifikacje serii IMSA będzie można oglądać wcześniej, w piątek o godzinie 16:25.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.