Zespół składający się z Johna Farano, Sebastiena Bourdais, Sebastiana Alvareza i Joba Van Uiterta stracił zwycięstwo w kategorii LMP2 po powyścigowych badaniach technicznych. W konsekwencji wygrana w tej klasie w 24h Daytona przypadła zespołowi United Autosports #22, w składzie: Dan Goldburg, Paul Di Resta, Rasmus Lindh i James Allen.
Przewinienie dotyczyło dopuszczalnego zużycia deski w podłodze prototypu, zgodnie z regulacjami technicznymi FIA. Maksymalne zużycie deski powinno wynosić 5 mm, natomiast w prototypie Tower Motorsports #8 zostało ono przekroczone.
W związku z tym zespół Tower Motorsports #8 został przesunięty na ostatnie miejsce w swojej klasie, a zwycięstwo przypadło ekipie United Autosports #22. Drugie miejsce zajęła ekipa Riley Motorsports #74 w składzie: Felipe Fraga, Gar Robinson, Josh Burdon i Felipe Massa. Niespodziewanie na podium awansowała również ekipa PR1/Mathiasen Motorsports #52, reprezentowana przez Bena Keatinga, Rodrigo Salesa, Mathiasa Beche i Benjamina Pedersena.
Mimo odwołania się od kary przez zespół Tower Motorsports #8, protest został odrzucony przez IMSA. Wskutek tego zespół Inter Europol Competition #43 awansował na 10. miejsce w kategorii LMP2 w wyścigu.
Źródło: imsa.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.