Acura prowadzi po sześciu godzinach 24h Daytona

Colin Braun wyprowadził prototyp zespołu Meyer Shank Racing #60 na prowadzenie. Za nim plasują się ekipy Porsche Penske Motorsport #7 oraz Wayne Taylor Racing #40. Inter Europol Competition #43 w swojej klasie zajmuje dziewiątą pozycję.

W sobotę o godzinie 19:40 czasu środkowoeuropejskiego rozpoczęła się 63. edycja 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona International Speedway. Na początku liderem był Dries Vanthoor z BMW Team RLL #24, który zaliczył znakomity pierwszy stint, szybko uzyskując przewagę nad drugim Nickiem Yellolym z Acury zespołu Meyer Shank Racing #93. Pierwszym pechowcem był Nick Boulle, który po obrocie na pierwszym zakręcie spadł na ostatnią pozycję.

Po pierwszej godzinie wycofał się pierwszy samochód ze stawki IMSA. Problemy z prototypem Lamborghini zmusiły zespół do rezygnacji po przejechaniu zaledwie 34 okrążeń. Pierwsza neutralizacja Full Course Yellow pojawiła się po 2 godzinach i 9 minutach, spowodowana przez Huntera McElrea, który miał problemy na zakręcie 5 i uderzył w ścianę z opon.

Po wznowieniu rywalizacji mieliśmy emocjonującą walkę w klasach GTD Pro i GTD. Prowadził AO Racing #77, jednak Heinrich otrzymał karę za nieprzepisowy wjazd do alei serwisowej pod żółtymi flagami. Kierowca Porsche musiał odbyć karę stop + 10 sekund. W ekipie Winward Racing #57, zwycięzcy zeszłorocznej Daytony, zdiagnozowano usterkę pedału gazu.

Druga żółta flaga była spowodowana przez Alexa Palou z Meyer Shank Racing #93, który przy wyjściu z 5 zakrętu napotkał problemy z tylnym zawieszeniem. Kierowca IndyCar musiał zatrzymać swój prototyp Acura na torze, mimo że do pit-line było niedaleko. W międzyczasie John Farano z Tower Motorsports #8 obrócił się na torze, jednak w prototypie LMP2 nie doszło do uszkodzeń.

Kolejna neutralizacja miała miejsce z powodu samochodu Magnus Racing #44, który oficjalnie wycofał się z wyścigu po awarii Astona Martina. Był to także ostatni wyścig Andy’ego Lallego, który po 24h Daytona zakończył swoją karierę wyścigową.

Obecnie wszystkie prototypy, które kontynuują wyścig, nadal walczą o zwycięstwo. Colin Braun z Meyer Shank Racing #60 prowadzi jako jedyny przedstawiciel GTP w rywalizacji o końcowy triumf w wyścigu 24h Daytona. Za nim plasują się zespoły Porsche Penske Motorsport #7 oraz Wayne Taylor Racing #40. W klasie LMP2 niespodziewanie prowadzi zespół PR1/Mathiasen Motorsports #52, za kierownicą którego jedzie Mathias Beche. Jon Field z Inter Europol Competition #43 jest obecnie na dziewiątej pozycji, tracąc 19 sekund do liderów w klasie LMP2.

Zacięta walka trwa w kategoriach GTD Pro i GTD. Jesse Krohn z Paul Miller Racing #48 prowadzi w kategorii GTD Pro, jednak tuż za nim znajduje się Nico Varrone z Corvette Racing #3. Connor De Phillippi z drugiego Paul Miller Racing #1 również liczy się w walce o czołowe pozycje. W kategorii GTD prowadzi Frederik Schandorff z Inception Racing #70, mając 10-sekundową przewagę nad kolejnymi zawodnikami aż do pozycji trzynastej.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze