Problemy BMW i Porsche przed 24h Daytona

Dwie marki w kategorii GTP – BMW i Porsche zgłaszają problemy związane z wysokim napięciem przed 24h Daytona. Według jednego źródła, w Porsche Penske Motorsport i BMW Team RLL wymieniono 10 akumulatorów od testów Roar Before the 24.

Problemy dotyczą ekip wystawiających niemieckie prototypy. Nie zgłaszano żadnych problemów z wysokim napięciem w prototypach Acury, Cadillaca i Lamborghini.

Pierwsze problemy z wysokim napięciem pojawiły się w drugim treningu w Porsche Penske Motorsport #7, kiedy Felipe Nasr musiał zatrzymać się na torze i zgodnie z protokołem bezpieczeństwa opuścić prototyp Porsche 963. Drugi przypadek miał miejsce w samochodzie BMW Team RLL #25, kiedy Sheldon van der Linde podczas okrążenia kwalifikacyjnego musiał zatrzymać się na torze.

Podczas Roar problemy z wysokim napięciem miały prototypy Porsche ekip JDC-Miller Motorsports #85 i Proton Competition #5.

Urs Kuratle, dyrektor programu LMDh marki Porsche, stwierdził, że jest to poważna kwestia. „Wróciliśmy ze spotkania omawiającego kwestię wysokiego napięcia. Nie znam całkowitej liczby wymienionych baterii, ale jest ich na pewno za dużo. Odbyliśmy też spotkanie z organami zarządzającymi, firmą Bosch oraz wszystkimi innymi zaangażowanymi stronami. Mamy nadzieję, że sytuacja jest pod kontrolą”.

Dla przypomnienia – MGU, czyli generator do odzyskiwania energii, wspomaga napęd w prototypach. Firma Bosch odpowiada za przygotowanie MGU, a Fortescure Zero (wcześniej WAE Technologies) dostarcza akumulatory, które ładują generator do hybryd. Aby generator działał, akumulator musi być podłączony do zasilania.

„Nic naprawdę nie możemy zrobić. Chodzi o sprawdzenie, czy coś dzieje się z istniejącymi częściami, które tutaj są. Mogę jednak zapewnić, że wszyscy są zaangażowani, mają duży wpływ tutaj, na torze, jak i w naszych bazach w Europie. Robią świetną robotę, ale z punktu widzenia niezawodności wygląda na to, że zrobiliśmy krok wstecz w stosunku do zeszłego roku” – dodał Kuratle.

Andreas Roos, dyrektor BMW M Motorsport, potwierdził, że problemy #25 w kwalifikacjach to wynik problemów z układem wysokiego napięcia. W BMW potwierdzono przynajmniej trzy zmiany akumulatorów.

„Samochody są w dobrej kondycji” – powiedział Roos w piątkowy poranek. „Ale nikt nie chce widzieć, jak samochód zatrzymuje się na torze podczas kwalifikacji”.

„Na pewno są obawy, ale z drugiej strony pokazaliśmy, że udało nam się zebrać wszystko w jedną całość i mieliśmy dobry, szybki samochód w trzecim treningu. Tak chcemy przystąpić do sobotniego wyścigu”.

Jonathan Diuguid, dyrektor zarządzający Porsche Penske Motorsport, potwierdził, że problemy nie zostały jeszcze przypisane do konkretnej części. Przyjmuje się, że Porsche Penske Motorsport wymieni akumulatory w obu prototypach przed sobotnim wyścigiem.

Nie ma planów większych aktualizacji komponentów, jednakże Diuguid wspomniał o kilku nowych elementach w „partii produkcyjnej”. IMSA nie wydała jeszcze oświadczenia dotyczącego problemów z wysokim napięciem w prototypach BMW i Porsche.

Źródło: sportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze