Scott Dixon i Scott Pruett z zespołu Chip Ganassi Racing byli najszybsi w ostatniej sesji treningowej przed 24-godzinnym wyścigiem Daytona. W GT najszybsze było znów Porsche od Magnus Racing.

Przedpołudniowa, czwarta sesja treningowa była ostatnią z serii oficjalnych testów przed weekendową batalią. Niespodzianką z pewnością nie były dwa najlepsze czasy należące do kierowców Chip Ganassi  – zaskoczyła natomiast postawa Corvette DP ekipy Action Express, tym razem obecnych na miejscach czwartym i piątym – i to z czasami wcale nie gorszymi od tych uzyskiwanych przez konkurentów w pozostałych seriach. Wśród GT, oczekiwanym było pojawienie się na czele załogi nr 44 od Magnus Racing – za to niespodziankę sprawił Rubens Barichello, który na czwarte miejsce wyprowadził Porsche ekipy Dener Motorsport. Pojazd GT był także sprawcą przedwczesnego zakończenia sesji – dwie minuty przed czasem, w barierę z opon uderzył Andy Priaulx w jednym z BMW M3.

Przed pierwszą z przerw, którą po kwadransie od startu wymusiło Porsche nr 90 ekipy Truespeed ścinając szykanę, najszybszym był Alex Gurney w Corvette nr 99 od GAINSCO. Po wznowieniu jednak, Gurneya przeskoczył Memo Rojas w czołowym Rileyu nr 01 od Chip Ganassi Racing – a trzeci był Scott Dixon w siostrzanym pojeździe ekipy z nr 02. Ta sytuacja trwała do połowy sesji – wtedy za Rojasem znalazł się Stéphane Sarrazin w Corvette nr 3 od 8 Star – ale jeszcze szybszy okazał się być João Barbosa z nr 9 od Action Express Racing. Rojas wciąż jednak był na czele, z czasem już poniżej 1:43 – a po chwili, to samo zrobił Christian Fittipaldi w drugiej Corvette od Action Express.

5 minut później, Fittipaldiego przeskoczył Dixon – a także Sébastien Bourdais w prototypie nr 2 od Starworks. Francuz na kolejnym okrążeniu był już drugi – a za Dixonem znalazł się Barbosa. Wtedy doszło do drugiej przerwy w sesji – po wznowieniu której, Dixon odegrał się na Bourdais, bijąc także czas Memo Rojasa. W prototypie nr 01 jechał wtedy już zmiennik Meksykanina, Scott Pruett – i ten szybko odzyskał prowadzenie dla swojej załogi. Jak się jednak okazało – ostatnie słowo należało do Dixona, który pod koniec sesji jeszcze raz przeskoczył pojazd nr 01, jako jedyny schodząc poniżej 1:42 – choć Pruett także poprawił swój czas. Na trzecim miejscu pozostał Bourdais, przed Barbosą i Fittipaldim – na szóste wskoczył natomiast Dane Cameron w Rileyu nr 42 od Team Sahlen.

W kategorii GT, szybko poniżej 1:50 zeszły cztery pojazdy, na czele z Porsche nr 44 od Magnus kierowanym przez Richarda Lietza. Początkowo czwarty Damien Faulkner z Porsche nr 23 od Alex Job Racing, po pierwszej przerwie zaliczył drugi czas – a na piąte miejsce wszedł Christopher Haase w Audi nr 13 od Rum Bum Racing. W połowie sesji, jego kolega z Audi nr 52, Marc Basseng, wskoczył na miejsce drugie – a na czele, czas Lietza dwukrotnie poprawił jego zmiennik, Nicolas Armindo. Co więcej dla Audi – Haase poprawił wynik na trzeci, a czwarty rezultat zaliczył Edoardo Mortara w nr 24 od Alex Job Racing.   

Wkrótce jednak Mortarę przeskoczyli Faulkner oraz Boris Said w BMW nr 94 od Turner Motorsports – a na miejsce siódme awansował Maxime Martin w BMW nr 93. 20 minut przed końcem sesji, drugą przerwę spowodował brak paliwa w Porsche nr 17, które stanęło na drugim z zakrętów pętli NASCAR – po wznowieniu, Martin wszedł na miejsce czwarte, a na piątym pojawił się Jan Magnussen w Camaro GT.R ekipy Stevenson. Po chwili Duńczyk zaliczył jednak trzeci czas – lecz wtedy na drugie miejsce wszedł Toni Vilander w Ferrari nr 61 od AIM, drugi po Armindo schodząc poniżej 1:49. Nie on jednak, a Spencer Pumpelly w Porsche nr 73 od Park Place, okazał się ostatecznie kierowcą z drugim czasem sesji – a niespodziankę sprawił wtedy Rubens Barichello, w Porsche nr 21 od Dener Motorsports, pojawiając się na pozycji czwartej. Audi Bassenga i Haase znalazły się za piątym Magnussenem.   

Niewiele działo się w kategorii GX, gdzie nie pojawiły się na torze dwie z trzech Mazd 6 oraz czołowe Porsche Cayman ekipy Napleton. W ten sposób, na czele znalazł się drugi z najlepszych Caymanów, nr 38 ekipy BGB – a trzeci z nich, naprawiony po awarii pojazd nr 22 od Bullet także pokonał Mazdę 6 ekipy Mazdaspeed.

Wyniki sesji czwartej znajdziesz klikając TUTAJ

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race