Prototyp Porsche prowadzony przez Nicka Tandego i Mathieu Jamineta wygrał tegoroczny wyścig IMSA na Road America. To drugi triumf zespołu #6 w tym sezonie. Za Jaminetem na metę wjechał Felipe Nasr, zeszłoroczny zwycięzca wyścigu na torze w Wisconsin. Dzięki temu ekipa Porsche Penske Motorsport zaliczyło dublet. Podium dopełnił duet Wayne Taylor Racing #10 w składzie z Rickym Taylorem i Filipem Albuquerque.
Różnica na sam koniec wyścigu była bardzo niewielka – Nasr do zwycięzcy stracił 0,390 sekundy, zaś Taylor – nieco ponad 1,1 sekundy. Dzięki temu triumfowi ekipa #6 awansowała na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Prowadzi wciąż Nasr z Dane Cameronem z ekipy Porsche Penske Motorsport #7.
Czwartą lokatę zajął Cadillac zespołu Action Express Racing #31, który na 20 minut przed końcem był jeszcze na podium. Duet Derani-Aitken, po trudnym początku wyścigu pojechał dobrą drugą jego część, dzięki czemu, #31 znalazła się tuż za podium. Znakomite tempo miał Gianmaria Bruni w prywatnym Proton Competition #5. Do momentu przekazania czarno-złotego prototypu Porsche 963, Gianmaria Bruni z Bentem Viscaalem zajmowali wysokie miejsce w stawce, a nawet prowadzili na 1 godzinę przed końcem rywalizacji. Szóste miejsce zajęło drugie Porsche wystawiane przez prywatny zespół JDC-Miller Motorsports #85.
BMW najprawdopodobniej będzie chciało jak najszybciej zapomnieć o tegorocznym wyścigu na Road America. #25 prowadzona najpierw przez Connor De Phillippi, a później przez Nicka Yelloly co prawda była blisko czołówki, ale na 11 zakręcie Yelloly stracił kontrolę nad swoim prototypem i uderzył mocno w ścianę, rozbijając BMW #25 i kończąc tym samym udział w rywalizacji. Drugie BMW #24 zakończyło zmagania na 7 miejscu.
Zupełnie nieudany wyścig miała druga załoga Acury - #40 z Jordanem Taylorem i Louisem Deletrazem, była na samym początku na pierwszym miejscu, jednak błędy i młodszego z braci Taylorów, i Deletraza sprawiły, że WTR #40 zakończył zmagania na 8 miejscu. Z mniejszym dorobkiem punktowym zameldował się też Cadillac Racing #01. Renger van der Zande jechał całkiem dobrze, dopóki Bourdais nie popełnił błędu na 11 zakręcie, uszkadzając tym samym prototyp #01.
W kategorii LMP2 wygrał zespół United Autosports #2 z Benem Keatingiem i Benem Hanleyem w stawce. Zarówno Keating, jak i jego kolega z zespołu Hanley, jechali wzorowy wyścig. Najważniejsze w tej klasie było jednak nie tempo, a nie popełnianie żadnych błędów. 6,6 sekund za kierowcami United Autosports uplasowali się kierowcy JDC-Miller Motorsports #79, którzy w ten weekend debiutowali w klasie LMP2. Podium uzupełnili zawodnicy AO Racing #99, twórca tego zespołu, PJ Hyett i Paul-Loup Chatin. Gorszy wyścig miał Inter Europol Competition #52, który zajął ostatecznie 7 miejsce w klasie po dwóch karach przejazdu przez aleję serwisową.
Niespodziewanie w klasie GTD Pro wygrał Conquest Racing #35, który startuje po raz drugi w tej kategorii. Giacomo Altoe i Daniel Serra wykorzystali dobrze strategię, jechali szybko, jednakże wyprzedzili ekipę Paul Miller Racing #1 o 1,9 sekundy. Kierowcy Madison Snow i Bryan Sellers, jako jedni z niewielu mogli walczyć w tej klasie o triumf z zawodnikami Ferrari. Zeszłoroczni zwycięzcy w tej klasie, ekipa Heart of Racing #23, w składzie z Alexem Riberasem i Rossem Gunnem ukończyła rywalizację na trzecim miejscu.
To, co się nie udało BMW w klasie GTP i GTD Pro, udało się w kategorii GTD. Ekipa Turner Motorsports #96 wygrała po raz pierwszy od sezonu 2022, kiedy to Robby Foley, wówczas z Billem Auberleanem zwyciężyła na Mid-Ohio. Teraz, na Road America, Foley wraz z innym Amerykaninem, Patrickiem Gallagherem, wygrała swoją kategorię. Bardzo dobrze poradzili sobie kierowcy kategorii brązowej – ekipa Inception Racing #70 zajęła drugie miejsce, zaś Gradient Racing #66 – trzecie. Po raz pierwszy w tej klasie na podium stanęła Sheena Monk, która w ekipie Gradient ściga się od 2023 roku.
Następny wyścig serii IMSA odbędzie się trzy tygodnie później, na torze VIRginia International Raceway. Tam zobaczymy kierowców GTD Pro oraz GTD.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.