Po zaledwie 3 latach klasa LMP3 zostanie wycofana z głównych mistrzostw serii IMSA. John Doonan zapowiedział jednak, że w 2024 roku LMP3 będzie ponownie jedną z kategorii w serii towarzyszącej WeatherTech Sportscar Championship.
To będzie powrót do czteroklasowego formatu mistrzostw w IMSA. Poza Grand Touring Prototype, będą klasy Le Mans Prototype 2, oraz dwie klasy GT Daytona – jedna Pro, a druga Pro-Am.
Mówi się, że wycofanie klasy LMP3 spowodowane jest wzrostem zainteresowania innymi kategoriami – w szczególności dużą popularność daje nowa klasa GTP. Przewiduje się, że wraz z przyjściem piątego producenta (którym jest Lamborghini), liczba zgłoszeń w 2024 roku w najwyższej klasie będzie przekraczała dwucyfrową liczbę. Dodatkowo ogłoszono, że obecna generacja prototypów LMP2 będą się ścigać do 2025 roku.
John Doonan, prezes IMSA w ciepłych słowach wypowiadał się na temat kategorii LMP3. Powiedział on, że „klasa LMP3 przyczyniła się do rozwoju sukcesu mistrzostw WeatherTech od 2021 roku”
.
Swój trzyletni byt w WeatherTech Sportscar Championship, kategoria LMP3 zakończy w październiku w 10-godzinnym, słynnym wyścigu Petit Le Mans, na torze Road Atlanta.
Celem LMP3 było rozwijanie aspirujących zespołów i kierowców, którzy będą kontynuować swoje ściganie w serii VP Racing SportsCar Challenge. Poza wspomnianą kategorią LMP3, w serii towarzyszącej zobaczymy też samochody GT4.
„Zaobserwowaliśmy znaczący wzrost zgłoszeń między pierwszą rundą a drugą w Sebring, zaś konkurencja jest zacięta”
. - mówił Doonan. „Format dwóch 45-minutowych wyścigów sprinterskich w weekend pozwala zawodnikom LMP3 walczyć o zwycięstwa, a poza tym nabierają oni cennego doświadczenia w wyścigach wieloklasowych. To najlepsze środowisko do nauki dla kierowców i zespołów, którzy chcą awansować do głównej serii IMSA”
.
Przez dwa poprzednie sezony mieliśmy dwóch mistrzów – Gar Robinson z Riley Motorsports #74 w 2021 roku oraz Jon Bennett i Colin Braun z CORE Autosport #54, którzy mistrzostwo zdobył rok temu. Aktualnie liderem w LMP3 jest zespół Riley Motorsports #74, zaś w klasyfikacji długodystansowej prowadzi ekipa Sean Creech Motorsport #33.
Źródło: imsa.com