Pierwszy raz w nowej erze prototypów GTP ekipa Team Penske, wystawiająca Porsche 963 LMDh, wygrała w wyścigu sprinterskim na torze Long Beach. Triumf jednak nie przyszedł z łatwością. W klasie GTD Pro wygrał Lexus zespołu Vasser Sullivan #14, a trzecie z rzędu zwycięstwo przypadło zespołowi Paul Miller Racing #1.
Na samym początku wyścigu prototyp Cadillaca zespołu Chip Ganassi Racing #01 uległ wypadkowi, wywołując pierwszą żółtą flagę w wyścigu Acura Grand Prix Long Beach. Sébastienowi Bourdaisowi nic się nie stało, zaś zwycięzca 24h Daytona – Tom Blomqvist z Meyer Shank Racing #60 – obrócił się na samym początku rywalizacji.
Pierwsze minuty upłynęły pod dyktando prototypu z numerem 10 – Filipe Albuquerque spokojnie zdobył przewagę nad resztą stawki, jednak Portugalczyk popełnił błąd, który sprawił, że ekipa Wayne Taylor Racing #10 otrzymała karę czasową 10 sekund. W wyniku tego czarno-niebieska Acura spadła na piąte miejsce.
Mimo to zawodnicy Wayne Taylor Racing #10 nie poddali się i odrabiali straty, między innymi wyprzedzając w niesamowity sposób Matt’a Campbella z Porsche Team Penske #7, który na 23 minuty przed końcem rywalizacji był na drugiej pozycji. Moment nieuwagi Campbella wykorzystał Connor De Philippi z BMW Team RLL #25, który awansował na drugie miejsce.
Tuż pod koniec wyścigu, na przedostatnim okrążeniu Ricky Taylor z Wayne Taylor Racing #10 przypuścił bardzo heroiczny manewr na Mathieu Jaminet’cie w Porsche Team Penske #6. Amerykanin nie zmieścił się w pierwszym zakręcie i uderzył w ścianę z opon, wywołując tym samym żółtą flagę.
To oznaczało, że pierwszy historyczny triumf Porsche przypadł właśnie na torze Long Beach. Taylorowi udało się wydostać ze ściany z opon, ale ukończył on wyścig na odległym, siódmym miejscu. Podium uzupełnili kierowcy BMW Team RLL w składzie Nick Yelloly i Connor De Philippi oraz drugi prototyp Porsche Team Penske #7 – Matt Campbell i Felipe Nasr.
Pierwsze zwycięstwo w kategorii GTD Pro w tym sezonie złapał zespół Vasser Sullivan #14. Jack Hawksworth i Ben Barnicoat w Lexusie pokonali o parę sekund wściekle atakującą dwójkę – kierowców Corvette Racing i Pfaff Motorsports. Hawksworth, jak i Barnicoat zachowali swoje pierwsze miejsce w swojej klasie.
Trzeci triumf na tym torze odniósł z kolei zespół Paul Miller Racing #1. Duet Bryan Sellers i Madison Snow odnaleźli najwyraźniej patent na zwycięstwa w wyścigu, choć nie startowali z pierwszego pola startowego. Triumfatorzy kwalifikacji w klasie GTD, Heart of Racing #27, dojechali na drugiej pozycji. Podium uzupełnił drugi z samochodów Vasser Sullivan #12. Dzięki temu zwycięstwu duet Sellers-Snow awansował na lidera w klasyfikacji generalnej.
Następny weekend wyścigowy w IMSA odbędzie się 12-14 maja i zawodnicy pojadą na słynnym torze Laguna Seca w stanie Kalifornia, gdzie pojawią się 4 klasy. Do 3, które były na Long Beach, dojdą prototypy LMP2.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nick Tandy Mathieu Jaminet | GTP | Porsche Penske Motorsport | 78 okr. | |||
2 | 25 | Connor de Phillippi Nick Yelloly | GTP | BMW M Team RLL | + 0,903 | |||
3 | 7 | Matt Campbell Felipe Nasr | GTP | Porsche Penske Motorsport | + 2,904 | |||
4 | 24 | Philipp Eng Augusto Farfus | GTP | BMW M Team RLL | + 3,692 | |||
5 | 31 | Luís Felipe Derani Alexander Sims | GTP | Whelen Engineering Racing | + 56,151 | |||
6 | 60 | Tom Blomqvist Colin Braun | GTP | Meyer Shank Racing w/ Curb Agajanian | + 1 okr. | |||
7 | 10 | Ricky Taylor Filipe Albuquerque | GTP | Wayne Taylor Racing w/ Andretti Autosport | + 2 okr. | |||
8 | 14 | Jack Hawksworth Ben Barnicoat | GTD PRO | Vasser Sullivan | + 5 okr. | |||
9 | 3 | Antonio Garcia Jordan Taylor | GTD PRO | Corvette Racing | + 5 okr. | |||
10 | 9 | Klaus Bachler Patrick Pilet | GTD PRO | Pfaff Motorsports | + 5 okr. | |||
11 | 1 | Bryan Sellers Madison Snow | GTD | Paul Miller Racing | + 5 okr. | |||
12 | 27 | Roman De Angelis Marco Sørensen | GTD | Heart of Racing Team | + 5 okr. | |||
13 | 23 | Ross Gunn Alex Riberas | GTD PRO | Heart of Racing Team | + 5 okr. | |||
14 | 12 | Frankie Montecalvo Aaron Telitz | GTD | Vasser Sullivan | + 5 okr. | |||
15 | 32 | Mike Skeen Mikaël Grenier | GTD | Team Korthoff Motorsports | + 6 okr. | |||
16 | 57 | Russell Ward Philip Ellis | GTD | Winward Racing | + 6 okr. | |||
17 | 70 | Brendan Iribe Frederik Schandorff | GTD | Inception Racing | + 6 okr. | |||
18 | 78 | Mikhail Goikhberg Loris Spinelli | GTD | Forte Racing Powered by USRT | + 6 okr. | |||
19 | 96 | Patrick Gallagher Robert Foley | GTD | Turner Motorsport | + 6 okr. | |||
20 | 66 | Sheena Monk Katherine Legge | GTD | Gradient Racing | + 6 okr. | |||
21 | 77 | Alan Brynjolfsson Trent Hindman | GTD | Wright Motorsports | + 6 okr. | |||
22 | 79 | Daniel Juncadella Jules Gounon | GTD PRO | WeatherTech Racing | + 6 okr. | |||
23 | 97 | Bill Auberlen Chandler Hull | GTD PRO | Turner Motorsport | + 6 okr. | |||
24 | 91 | Alan Metni Kay van Berlo | GTD | Kellymoss with Riley | + 7 okr. | |||
25 | 92 | Alec Udell Jeroen Bleekemolen | GTD | Kellymoss with Riley | + 7 okr. | |||
26 | 1 | Sébastien Bourdais Renger van der Zande | GTP | Cadillac Racing | + 78 okr. | |||
NSK | 80 | PJ Hyett Sebastian Priaulx | GTD | AO Racing | ||||
NSK | 93 | Ashton Harrison Mario Farnbacher | GTD | Racers Edge Motorsports with WTR |