Pierwsze pole startowe dla Cadillaca w nowej erze prototypów zdobył Pipo Derani z Action Express Racing #31. Brazylijczyk pokonał 6-kilometrową pętlę toru Sebring International Raceway w czasie 1:45,836. Obok Deraniego ustawi się drugi prototyp Cadillaca, wystawianego przez Chipa Ganassiego. Sebastien Bourdais przejechał swoje szybkie okrążenie w 1:45,923.
Matt Campbell, kierowca Porsche Team Penske #7, na sam koniec sesji kwalifikacyjnej miał duży wypadek na zakręcie nr 1, przez co pojawiła się czerwona flaga, która uniemożliwiła innym zawodnikom pokonanie szybkiego okrążenia. Australijczykowi nic poważnego się nie stało, a jego ekipa zakończyła kwalifikacje na ósmym miejscu.
Ricky Taylor z Wayne Taylor Racing #10 zakończył zmagania na trzecim miejscu, choć we wczesnej fazie sesji był on najszybszy, obok niego ustawi się drugie Porsche Team Penske #6.
Zwycięzca z 24h Daytona Tom Blomqvist z Meyer Shank Racing #60 zajął piątą lokatę, z ponad 0,7 sekundy straty do zwycięzcy kwalifikacji. Obok kierowcy z Wielkiej Brytanii ustawi się Augusto Farfus z BMW M Team RLL – zawodnik bawarskiej marki był ostatni, który do zwycięzcy sesji kwalifikacyjnej stracił mniej niż 1 sekundę.
Ostatnią linię startową w kategorii GTP stanowić będą wyżej wymienione Porsche Team Penske #7 i drugie BMW #25, za którego kierownicą zasiadać będzie Connor De Phillippi.
W innych kategoriach ciekawą walkę mieliśmy w LMP2. Tam ponownie najlepszy był Ben Keating z PR1/Mathiasen Motorsports #52 z czasem 1:51,780. Amerykanin nie był do końca pewny czy te kwalifikacje na torze Sebring wygra. Obok Keatinga ustawi się Francois Heriau z TDS Racing #35, który stracił do zawodnika prototypu #52 tylko 0,120 sekundy.
Najmniej emocji doręczyły kwalifikacje w kategorii LMP3 – tam zdecydowanie najlepszy był prototyp Andretti Autosport #36 prowadzony przez młodego holenderskiego kierowcę, Glenna van Berlo. 21-latek po raz pierwszy pojechał na torze Sebring i zdominował on swoją klasę.
Czas Glenna – 1:55,215 był o 0,786 sekundy szybszy od poprzedniego rekordu prototypu LMP3 dzierżawionego przez Rasmusa Lindha. Zawodnik Andretti Autosport miał przewagę nad drugim Tonisem Kasemetsem aż 1,659 sekundy. Dodatkowo zawodnik Ave Motorsports #4, który debiutuje w IMSA, właśnie na tym wyścigu miał przeprowadzone badanie techniczne, z którego wyszło, że auto nie spełniało wymagań regulaminu, w którym każdy amortyzator i część resorowana nie może znajdować się poniżej 50 mm nad powierzchnią odniesienia. W wyniku tego zawodnicy Ave Motorsports, zamiast startować z pierwszego rzędu, zostali relegowani na ostatnie pole startowe w swojej klasie.
Trzecie pole position na Sebring dla Antonio Garcii w Corvette Racing #3 stało się faktem. Hiszpan w charakterystycznym, żółtym aucie wygrał swoją klasę GTD Pro z czasem 1:59,315. Swój najlepszy czas kierowca Corvette uzyskał na ostatnim mierzonym kółku i pobił on rekord okrążenia w aucie GTD Pro z zeszłego, należącego do Daniela Serry.
Obok Antonio Garcii stanie Jack Hawksworth z Vasser Sulivan #14. Kierowca Lexusa był o 0,267 sekundy wolniejszy od zwycięzcy kwalifikacji w klasie GTD Pro. Trzeci był kierowca Mercedesa Dani Juncadella z WeatherTech Racing #79, jednak auto nie przeszło inspekcji technicznej, tak samo zresztą jak Mercedes, zespołu Winward Racing #57. Oba samochody zostały cofnięte na sam koniec 28 zespołowej stawki aut GT3. W klasie GTD najlepszym samochodem była Acura NSX, zespołu Racing Edge Motorsports #93, który współpracuje z ekipą Wayne Taylor Racing. Kyle Marcelli uzyskał czas 1:59,714 i był jednym z trzech kierowców, którzy w kategorii GTD uzyskali wynik poniżej 2 minut.
12-godzinny wyścig na Sebring rozpocznie się o godzinie 15:10. Obejrzeć go można na platformie Viaplay.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 31 | Luís Felipe Derani Alexander Sims Jack Aitken | GTP | Whelen Engineering Racing | 1:45,836 | 6 | |||
2 | 1 | Sébastien Bourdais Renger van der Zande Scott Dixon | GTP | Cadillac Racing | + 0,087 | 5 | |||
3 | 10 | Ricky Taylor Filipe Albuquerque Louis Delétraz | GTP | Wayne Taylor Racing w/ Andretti Autosport | + 0,264 | 7 | |||
4 | 6 | Nick Tandy Mathieu Jaminet Dane Cameron | GTP | Porsche Penske Motorsport | + 0,590 | 6 | |||
5 | 60 | Tom Blomqvist Colin Braun Hélio Castroneves | GTP | Meyer Shank Racing w/ Curb Agajanian | + 0,767 | 7 | |||
6 | 24 | Philipp Eng Augusto Farfus Marco Wittmann | GTP | BMW M Team RLL | + 0,920 | 6 | |||
7 | 7 | Matt Campbell Felipe Nasr Michael Christensen | GTP | Porsche Penske Motorsport | + 1,015 | 6 | |||
8 | 25 | Connor de Phillippi Nick Yelloly Sheldon van der Linde | GTP | BMW M Team RLL | + 1,072 | 8 | |||
9 | 52 | Ben Keating Paul-Loup Chatin Alex Quinn | LMP2 | PR1 Mathiasen Motorsports | + 5,944 | 9 | |||
10 | 35 | François Heriau Giedo van der Garde Joshua Pierson | LMP2 | TDS Racing | + 6,064 | 8 | |||
11 | 11 | Steven Thomas Mikkel Jensen Scott Huffaker | LMP2 | TDS Racing | + 6,333 | 9 | |||
12 | 4 | George Kurtz Ben Hanley Nolan Siegel | LMP2 | CrowdStrike Racing with APR | + 6,650 | 8 | |||
13 | 20 | Dennis Andersen Ed Jones Anders Fjordbach | LMP2 | High Class Racing | + 7,514 | 7 | |||
14 | 8 | John Farano Scott McLaughlin Kyffin Simpson | LMP2 | Tower Motorsports | + 7,743 | 8 | |||
15 | 51 | Eric Lux Devlin DeFrancesco Pietro Fittipaldi | LMP2 | Rick Ware Racing | + 7,837 | 9 | |||
16 | 18 | Dwight Merriman Ryan Dalziel Christian Rasmussen | LMP2 | Era Motorsport | + 8,127 | 8 | |||
17 | 36 | Jarett Andretti Gabby Chaves Glenn van Berlo | LMP3 | Andretti Autosport | + 9,379 | 7 | |||
18 | 4 | Seth Lucas Tonis Kasemets Trenton Estep | LMP3 | Ave Motorsports | + 11,038 | 9 | |||
19 | 85 | Till Bechtolsheimer Tijmen van der Helm Daniel Goldburg | LMP3 | JDC–Miller MotorSports | + 11,148 | 7 | |||
20 | 74 | Gar Robinson Felipe Fraga Josh Burdon | LMP3 | Riley | + 11,176 | 8 | |||
21 | 30 | Ari Balogh Garett Grist Dakota Dickerson | LMP3 | Jr III Racing | + 12,256 | 9 | |||
22 | 17 | Anthony Mantella Wayne Boyd Nicolás Varrone | LMP3 | AWA | + 12,328 | 8 | |||
23 | 38 | Chris Allen Robert Mau Tristian Nunez | LMP3 | Performance Tech Motorsports | + 12,888 | 9 | |||
24 | 13 | Orey Fidani Matthew Bell Lars Kern | LMP3 | AWA | + 13,324 | 9 | |||
25 | 3 | Antonio Garcia Jordan Taylor Tommy Milner | GTD PRO | Corvette Racing | + 13,479 | 6 | |||
26 | 33 | Lance Willsey João Barbosa Nicolas Pino | LMP3 | Sean Creech Motorsport | + 13,622 | 9 | |||
27 | 14 | Jack Hawksworth Ben Barnicoat Kyle Kirkwood | GTD PRO | Vasser Sullivan | + 13,746 | 6 | |||
28 | 79 | Daniel Juncadella Jules Gounon Maro Engel | GTD PRO | WeatherTech Racing | + 13,799 | 4 | |||
29 | 93 | Ashton Harrison Danny Formal Kyle Marcelli | GTD | Racers Edge Motorsports with WTR | + 13,878 | 6 | |||
30 | 57 | Russell Ward Philip Ellis Indy Dontje | GTD | Winward Racing | + 13,998 | 5 | |||
31 | 23 | Ross Gunn Alex Riberas David Pittard | GTD PRO | Heart of Racing Team | + 14,089 | 5 | |||
32 | 62 | Daniel Serra Davide Rigon Gabriel Casagrande | GTD PRO | Risi Competizione | + 14,103 | 5 | |||
33 | 12 | Frankie Montecalvo Aaron Telitz Parker Thompson | GTD | Vasser Sullivan | + 14,108 | 6 | |||
34 | 16 | Ryan Hardwick Jan Heylen Zacharie Robichon | GTD | Wright Motorsports | + 14,186 | 5 | |||
35 | 23 | Onofrio Triarsi Charles Scardina Alessio Rovera | GTD | Triarsi Competizione | + 14,288 | 5 | |||
36 | 1 | Bryan Sellers Madison Snow Corey Lewis | GTD | Paul Miller Racing | + 14,393 | 5 | |||
37 | 96 | Patrick Gallagher Robert Foley Michael Dinan | GTD | Turner Motorsport | + 14,668 | 5 | |||
38 | 78 | Mikhail Goikhberg Loris Spinelli Benjamin Hites | GTD | Forte Racing Powered by USRT | + 14,803 | 6 | |||
39 | 63 | Franck Perera Jordan Pepper Romain Grosjean | GTD PRO | Iron Lynx | + 14,927 | 6 | |||
40 | 70 | Brendan Iribe Frederik Schandorff Oliver Millroy | GTD | Inception Racing | + 15,559 | 5 | |||
41 | 47 | Roberto Lacorte Giorgio Sernagiotto Antonio Fuoco | GTD | Cetilar Racing | + 15,615 | 5 | |||
42 | 21 | Simon Mann Miguel Molina Francesco Castellacci | GTD | AF Corse | + 15,752 | 5 | |||
43 | 83 | Rahel Frey Sarah Bovy Michelle Gatting | GTD | Iron Dames | + 15,816 | 6 | |||
44 | 27 | Roman De Angelis Marco Sørensen Ian James | GTD | Heart of Racing Team | + 15,816 | 5 | |||
45 | 91 | Alan Metni Kay van Berlo Jaxon Evans | GTD | Kellymoss with Riley | + 16,091 | 5 | |||
46 | 44 | John Potter Andy Lally Spencer Pumpelly | GTD | Magnus Racing | + 16,279 | 5 | |||
47 | 77 | Alan Brynjolfsson Trent Hindman Maxwell Root | GTD | Wright Motorsports | + 16,776 | 5 | |||
48 | 80 | PJ Hyett Sebastian Priaulx Gunnar Jeannette | GTD | AO Racing | + 16,842 | 5 | |||
49 | 66 | Sheena Monk Katherine Legge Marc Miller | GTD | Gradient Racing | + 17,506 | 5 | |||
50 | 92 | David Brule Sr. Alec Udell Julien Andlauer | GTD | Kellymoss with Riley | + 18,719 | 5 | |||
51 | 9 | Klaus Bachler Patrick Pilet Laurens Vanthoor | GTD PRO | Pfaff Motorsports | 3 | ||||
52 | 32 | Mike Skeen Mikaël Grenier Kenton Koch | GTD | Team Korthoff Motorsports | 5 | ||||
53 | 95 | Bill Auberlen Chandler Hull John Michael Edwards | GTD PRO | Turner Motorsport | 5 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.