Delétraz powróci do klasy LMP2 na sprinterskie wyścigi IMSA

Louis Delétraz, który w zbliżającym się 24h Daytona wystartuje w Wayne Taylor Racing #10, zapowiedział, że w sprinterskich wyścigach sezonu 2023 w serii IMSA pojedzie w Tower Motorsport #8, która rywalizuje w kategorii LMP2. Szwajcar będzie tworzył duet wraz z Johnem Farano. W długodystansowych rundach nadal będzie reprezentować barwy ekipy WTR #10.

To tak naprawdę powrót 25-latka do ekipy Tower Motorsport. Delétraz w zeszłym roku pojechał cały sezon IMSA właśnie w zespole Farano. Wówczas wspomniana dwójka wygrała 2 wyścigi i aż 5-krotnie stawali na podium serii. Poza tym Delétraz i Farano wraz z Rui Andrade i Ferdinandem Habsburgiem w 24h Daytona dojechali na trzecim miejscu w kategorii LMP3.

Zespół Tower Motorsport #8 w tym sezonie pojedzie w składzie Farano, Kyffin Simpson, Josef Newgarden i Scott McLaughlin. Ci dwaj ostatni, to zawodnicy Indy Car, więc było wiadomo, że ani Josef, ani Scott nie pojadą w wyścigach sprinterskich. Kyffin Simpson będzie kierowcą w wyścigach długodystansowych, jak 12h Sebring, 6h of Glen czy kończące sezon Petit Le Mans. 18-latek będzie godził wyścigi w prototypie LMP2 z całym sezonem Indy NXT, serii, która wcześniej była znana pod nazwą Indy Lights.

Delétraz będzie w 2023 roku brał udział w około 20 wyścigach w trzech różnych seriach – IMSA, ELMS i Długodystansowe Mistrzostwa Świata (WEC). Wszystkie serie będą związane z wyścigami długodystansowymi.

Co ciekawe, kontrakt szwajcara z Wayne Taylor Racing #10 obejmuje wszystkie rundy Michelin Endurance Cup, więc Farano będzie musiał rozważyć zatrudnienie innego profesjonalnego zawodnika w ekipie Tower Motorsport #8. Kanadyjczyk prowadzi rozmowę z Newgardenem i McLaughlinem w kwestii startu w wyścigach długodystansowych.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze