Wayne Taylor Racing wygrywa mokry wyścig na Road America

Duet Filipe Albuquerque i Ricky Taylor był najszybszy na najdłuższej pętli w kalendarzu Road America. Kierowcy czarno-niebieskiej Acury ARX-05 zwyciężyli podczas zmiennych warunków, jakie były w stanie Wisconsin. Zawodnicy serii IMSA finiszowali pod żółtymi flagami.

Albuquerque i Taylor ze zmiennym szczęściem jechali na Road America. Wczoraj zdobyli pierwsze pole startowe, zaś na mokrym torze, swoją okazję zauważył zespół JDC-Miller Motorsports #5. Duet Westbrook-Vautier prowadził przez większość czasu, dopóki na półmetku ekipy Meyer Shank Racing i Wayne Taylor Racing wyprzedziły dwójkę francusko-brytyjską.

30 minut przed końcem wyścigu, Filipe Albuquerque odważnym manewrem wyprzedził Olivera Jarvisa. Kierowca prototypu #60 chciał wyminąć wolniejszego kierowcę, zaś zawodnik z Portugalii dwoma kołami zahaczył o trawę i dojeżdżając do zakrętu zrównał się z Jarvisem. Wtedy też kierowca Wayne Taylor Racing #10 nie stracił prowadzenia, aż do mety, choć na parę minut przed końcem wyścigu, o mały włos Filipe Albuquerque tego zwycięstwa nie stracił, na rzecz Olivera Jarvisa.

Niestety, kierowca Meyer Shank Racing #60 nie opanował swojej Acury na 11 zakręcie, przez co wyjechał na pobocze, uderzył w ścianę i stracił nie tylko szansę na zwycięstwo, ale i miejsce na podium wyścigu na torze Road America. Oliver Jarvis nie zjechał do alei serwisowej, a to dlatego, że do końca wyścigu zostało 8 minut, a pojawiła się też żółta flaga, spowodowana częściami różowego prototypu Meyer Shank Racing. Ostatecznie Jarvis i kolega zespołowy, Tom Blomqvist, ukończyli zmagania na 4. miejscu.

Drugie i trzecie miejsce przypadło zawodnikom Chip Ganassi Racing – Earl Bamber, z Alexem Lynnem w prototypie #02 byli na drugim miejscu, a najniższy stopień podium zajął Renger van der Zande z Sebastienem Bourdaisem z #01.

Kapitalny wyścig miał zespół Era Motorsport #18, który w klasie LMP2 był najlepszy. Dobra zmiana dana przez Ryana Dalziela sprawiła, że ekipa triumfuje pierwszy raz w tym sezonie. Szkot, na 13 minut przed końcem wyścigu, znakomitym manewrem wyprzedził kolegę zespołowego Roberta Kubicy, Louisa Deletraza. Szwajcar przez dłuższy czas znajdował się z przodu stawki LMP2, jednak szybko dojechał do niego Ryan Dalziel. Najniższy stopień podium zajął zespół High Class Racing #20.

Klasę LMP3 zdominował zespół Riley Motorsports #74. Mistrzowie tej kategorii z zeszłego sezonu nie oddali prowadzenia do mety. Największą sensacją jest drugie miejsce prototypu AWA Racing #13, który jako jeden z dwóch ekip, wystawiał Duqueine D08. W skład zespołu AWA Racing #13 wchodzili Matt Bell oraz Oray Fidani. Najniższy stopień podium przypadł Jonathanowi Bennettowi i Colinowi Braunowi z Core Autosport #54.

Wielka rywalizacja była w klasach GTD i GTD Pro. W kategorii „profesjonalistów” zwyciężył Vasser Sullivan #14 z Jackiem Hawksworthem i Benem Barnicoatem, którzy przez większość czasu walczyli z Porsche 911, zespołu Pfaff Motorsports #9. Matt Campbell i Mathieu Jaminet z tego Porsche zajęli właśnie 2-gą pozycję, a podium dopełniło duo ekipy Corvette Racing #3.

Ciekawą rywalizację mieliśmy w klasie GTD, gdzie Winward Racing #57 pokonał 10 innych samochodów swojej kategorii. Russell Ward i Philip Ellis byli najlepsi w swoim Mercedesie-AMG GT3. Zwycięski manewr odbył się na zakręcie 5, gdzie zawodnik z Wielkiej Brytanii, Ellis wyprzedzał Billa Auberleana z Turner Motorsports #96. Bill Auberlean chwilę później, na tym samym zakręcie został uderzony w tył, przez Aarona Telitza z Vasser Sullivan #12. Zawodnik żółto-czarnego Lexusa nie dostał za to kary i dojechał na najniższym stopniu podium, dzieląc je z Frankie Montecalvo. Drugie miejsce przypadło zespołowi CarBahn with Peregrine Racing #39.

Czwarte miejsce w klasie GTD zajął zespół Paul Miller Racing #1, co oznacza, poznaliśmy mistrza w klasyfikacji sprinterskiej. Wspomniana ekipa, wraz z Madisonem Snowem i Bryanem Sellersem zdobyli tytuł w „sprincie”, dając pierwszy tytuł mistrzowski dla BMW M4 GT3.

Następny wyścig odbędzie w VIRginia International Raceway w miejscowości Alton. Pojadą tam same samochody GT3, a więc GTD Pro i GTD.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze