Zapowiedź wyścigu IMSA na Mid-Ohio

Po dwóch tygodniach przerwy, ponownie w akcji zobaczymy kierowców IMSA na torze. Tym razem zawodnicy pojadą na Mid-Ohio. Na 3,6 kilometrowym torze, znajduje się 13 zakrętów. „The Keyhole” (Dziurka od klucza) oraz „The Carousel” (Karuzela), określane są zakrętami kultowymi na tym torze, a także najbardziej wymagającymi dla zawodników.

Początki toru Mid-Ohio Sports Car Course sięgają lat 60. Jego pomysłodawcą był Les Griebling, który w 1961 roku zaprojektował obiekt, zaś rok później, odbyło się jego otwarcie. W 1963 roku, tor pozostał w obecnym układzie i przechodził tylko kosmetyczne zmiany. Les Griebling, był także właścicielem toru Mid-Ohio. Zarządzał nim ponad 20 lat.

Dzięki różnorodności toru, położonego w Lexington, był i jest stałym przystankiem w harmonogranach dla amerykańskich serii wyścigowych (m.in. seria CART, IndyCar, czy NASCAR Truck Series).

Rok temu mieliśmy wielką walkę między duetem Ricky Taylor i Filipe Albuquerque z Wayne Taylor Racing #10, a kierowcami Aciton Express Racing #31, czyli Felipe Nasr oraz Pipo Derani. Trzecie miejsce zajął Oliver Jarvis i Harry Tincknell z Mazda Motorsports #55.

To właśnie były kierowca Mazdy, a aktualnie zawodnik Meyer Shank Racing #60, Oliver Jarvis, wraz z Tomem Blomqvistem, są liderami klasyfikacji generalnej, choć mają taką samą ilość punktów, co Felipe Albuquerque, wraz z Rickym Taylorem. Richard Westbrook i Tristan Vautier, pomimo że jeszcze nie triumfowali, w żadnym z wyścigów w tym sezonie, to znajdują się na trzeciej miejscu i są najlepszym zespołem, posiadającym prototyp Cadillaca DPi.

W zeszłym roku, nie było prototypów LMP2, a więc, będzie to pierwszy start tych samochodów od 2019 roku, kiedy to Matt McMurry i Eric Lux z PR1/Mathiasen Motorsports #52 wyprzedził o 34 okrążenia, kierowców Kyle’a Massona i Camerona Casselsa.

Sezon 2021 to też ciekawa batalia w kategoriach GTD i LMP3. W tej pierwszej wystartowało 13 ekip, zaś w tej drugiej – 6. Różnice między zawodnikami nie były duże, a zwycięzcami okazali się Robby Foley i Bill Auberlean z Turner Motorsports #96, a także Gar Robinson, wraz z Felipe Fragą z Riley Motorsports #74.

W tym roku startują prawie wszystkie kategorie, jakie są w IMSA. Wyjątkiem jest klasa GTD Pro, która pojawi się w następnym wyścigu długodystansowym, jakim jest 6-godzinny wyścig na Watkins Glen.

Z tego tytułu mamy też zwiększoną ilość aut GTD – dwa auta w tej klasie wystawi zespół Vasser Sullivan. Standardowo, żółto-czarne Lexusy RC F, pojedzie z numerem 12, a także z 17. Dziewięć zgłoszeń jest w kategorii LMP3. Do walk o najwyższe cele, dołączy się zespół MLT Motorsports #58, z Dakotą Dickersonem i Joshem Sarchetem.

Kwalifikacje odbędą się o 19:10 w sobotę, zaś wyścig rozpocznie się w niedzielę o godzinie 20:00.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1