Acura najszybsza w pierwszym dniu Roar Before The 24

Ricky Taylor i Tom Blomqvist uzyskali najlepsze czasy dwóch piątkowych sesji treningowych podczas weekendu Roar Before The 24 – prologu przed rozpoczęciem sezonu IMSA na Daytona International Speedway.

Amerykanin w pierwszej sesji uzyskał wynik 1:35,309 za kierownicą prototypu Acura ekipy Wayne Taylor Racing #10. Brytyjczyk był najszybszy popołudniu, wykręcając czas 1:34,351 w maszynie Meyer Shank Racing #60.

Oba samochody są japońskiego producenta – Acury, która jest, póki co najszybszym prototypem. Ricky Taylor z Wayne Taylor Racing #10 wyprzedził Olivera Jarvisa z Meyer Shank Racing #60 o 0,293 sekundy w pierwszej sesji. Z kolei w drugiej Tom Blomqvist w #60 był o 0,336 sekundy szybszy niż drugi Filipe Albuquerque z WTR #10. Choć dominacja Acury jest widoczna w pierwszej sesji treningowej, to w drugiej z dobrych stron zaprezentowali się kierowcy Chip Ganassi Racing. Alex Palau, mistrz serii IndyCar zajął trzecie miejsce w Cadillacu #01, tracąc 0,361 sekundy do Blomqvista, zaś Earl Bamber w #02 był wolniejszy od Brytyjczyka o 0,395 sekundy.

W innych klasach z dobrych stron (w LMP2) zaprezentowały się „europejskie” ekipy. Zespół Racing Team Nederland #29 był najszybszy w pierwszej sesji. Kierowca Giedo van der Garde, jako jedyny (podczas pierwszego treningu) zszedł poniżej czasu 1:37. W drugim najlepszy był Rene Rast z G-Drive Racing #68. 3-krotny mistrz serii DTM, uzyskał wynik 1:35,933, o 0,376 sekundy lepszy czas, niż Fabio Scherer, kierowca High Class Racing #20.

Garett Grist z Perfoermance Tech Motorsports #38 oraz Malthe Jakobsen z Sean Creech Motorsport #33, byli najszybszymi kierowcami w sesjach treningowych w kategorii LMP3. Kanadyjczyk na 10 kółku uzyskał wynik 1:43,413, i jako jedyny uzyskał czas, poniżej 1:44. Po południu to mistrz duńskiej Formuły 4 z 2019 roku był najlepszy, poprawiając czas Grista z przedpołudnia. 1:43,006 Jakobsena było o 0,240 lepsze od czasu Colina Brauna z Core Autosport #54, czy o 0,637 sekundy lepsze od zwycięskiego zespołu z zeszłego roku, Riley Motorsports #74.

Z dobrych stron pokazali się kierowcy TR3 Racing, którzy byli dwukrotnie najszybsi w GTD Pro. Kierowcy zielonego Lamborghini Huracan #63 w pierwszej sesji uzyskali czas 1:46,829, a z kolei w drugim treningu – 1:46,516. Te czasy uzyskali Włosi – Marco Mapelli w 1 sesji treningowej, a Mirko Bortolotti w drugiej. Słabsze wyniki uzyskali kierowcy BMW Team RLL i Corvette Racing.

W klasie GTD, Jan Heylen był najszybszym kierowcą w pierwszej sesji Roar Before The 24, gdzie Belg był nawet najlepszy ze wszystkich samochodów GT3. Jego wynik – 1:46,483, był też lepszy od czasy Marco Mapelliego z TR3 Racing z kategorii GTD Pro. O blisko 0,4 sekundy był szybszy od Johna Megrue z #19, a także o ponad 0,5 sekundy Klausa Bachlera z GMG Racing #34. W drugiej sesji był najszybszy Rafaelle Marciello z Sun Energy1. Trzy pierwsze miejsca w drugiej sesji treningowej w klasie GTD były dla kierowców Mercedesa-AMG. Mikael Greiner z Winward Racing #57 był drugi (stracił do Marciello 0,239 sekundy), a trzeci był Maximilian Goetz z Alegra Motorsports (strata do Włocha 0,281 sekundy).

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze