Rekordowa ilość zgłoszeń na Roar Before The 24

Aż 61 samochodów zobaczymy podczas Roar Before The 24 At Daytona. To największa ilość od 2014 roku.

W kategorii Daytona Prototype international mamy 7 zgłoszeń – 5 prototypów Cadillaca i 2 prototypy Acura. Pustkę po Mazdzie, wypełniać będzie drugi samochód Chip Ganassi Racing #02. Rok temu, na Roar, podczas „wyścigu kwalifikacyjnego” triumfował mistrz sezonu 2021, a więc Action Express Racing #31. W tym roku mamy parę nowych twarzy w DPi, jak chociażby Will Stevens, który dołącza do Wayne Taylor Racing #10, właśnie na wyścig 24h Daytona.

Poza tym Tristan Nunez, który zmienił prototyp LMP2 na DPi, zastąpi Felipe Nasra, który pojedzie w innej kategorii. Jego partnerem na cały sezon będzie Pipo Derani.

Choć będziemy mieli 10 prototypów w LMP2, czyli taką samą ilość, jak rok temu to pewna rzecz się zmieniła. Nie będzie innego prototypu, od ORECA 07. Co prawda, G-Drive pojedzie Aurusem 01, co nie zmienia faktu, że technicznie ten samochód jest identyczny do prototypu ORECA. Używa on tego samego nadwozia, jak i podwozia, tylko, że użyto marki Aurus, zamiast francuskiego producenta.

Rok temu na 24h Daytona wygrał zespół Era Motorsports #18 i był to największy sukces w historii tej ekipy. Z kolei zespół PR1/Mathiasen Motorsports #52 wygrał kwalifikacyjny wyścig podczas weekendu Roar Before The 24.

Z 10 zgłoszeń, na 9 – tyle spadła ilość prototypów w LMP3. Dodatkowo mamy aż 4 auta Duqueine D08, gdzie w zeszłym roku było ich dwa razy mniej. W tym wypadku będziemy mieli debiuty, jak np. ekipa AWA Racing #13. Choć Riley Motorsports będzie wystawiać jeden prototyp, to właśnie #74 ma największe szanse na końcowy triumf.

Nowa kategoria GTD Pro będzie miała aż 13 zgłoszeń. Ostatnim zespołem, który zapowiedział swój start w 24h Daytona w tej kategorii, jest Risi Competizione. Poza tym, będzie wielka niewiadoma, jeśli chodzi o faworytów klasy GTD Pro.

Najwięcej samochodów będziemy mieli w zwykłej kategorii GTD – o trzy więcej niż rok wcześniej. Rok temu najlepszym zespołem był Winward Racing #57. Zespół, który był drugi na 24h Daytona, także zgłosił zainteresowanie, a jest nim zespół Sun Energy 1, z podobną trójką, która wraca na Daytonę (Kenny Habul, Luca Stolz i Raffaele Marciello).

Najwięcej emocji wzbudza start nowego BMW M4 GT3. Następca popularnej M6 będzie wystawiany przez trzy zespoły podczas 24-godzinnego wyścigu na Daytona International Speedway. Poza tym, Paul Miller Racing #1 zapowiedział, że zmieni samochód z Lamborghini Huracana, na właśnie BMW M4.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze