Trzecie z rzędu zwycięstwo Corvette #4

Tommy Milner oraz Nick Tandy z drugiego samochodu Corvette Racing wygrywają sobotnie zmagania na VIRginia International Raceway i zbliżyli się do klasyfikacji generalnej na 127 punktów. W kategorii GT Daytona wygrał zespół Pfaff Motorsports #9, a tytuł w sprincie wygrali kierowcy Astona Martina, Ross Gunn i Roman de Angelis z ekipy Heart of Racing Team #23.

Duet amerykańsko-brytyjski dojechał do mety 17,9 sekundy przed drugim autem Corvette Racing #3, oraz 38.7 sekundy przed trzecim prywatnym Porsche ekipy WeatherTech Racing #79. To oznacza, że kierowcy z Corvette #4 mają tylko teoretyczne szanse na tytuł mistrzowski w kategorii GT Le Mans.

Większe emocje były w klasie GTD, gdzie wygrał zespół Pfaff Motorsports #9. Kanadyjski zespół po raz pierwszy wygrywa na torze VIRginia International Raceway, a jego pozycja w klasyfikacji została umocniona, mając łącznie 2938 punktów. To o 50 więcej niż drugi w klasie Paul Miller Racing #1, który dojechał do mety za duetem Robichon-Vanthoor o 2.8 sekundy. Trzeci był zespół Vasser Sullivan #14 z Aaronem Telitzem i Jackiem Hawksworthem, a czołową piątkę uzupełnili Wright Motorsports #16 i Heart of Racing Team #23.

Wspomniana ekipa Astona Martina z numerem 23 w Alton na torze VIR, mogła się najbardziej cieszyć z wywiezionego wyniku, bowiem brytyjsko-kanadyjski duet, Ross Gunn i Roman de Angelis zapieczętowali swój mistrzowski tytuł w klasyfikacji sprinterskiej. Choć do wspomnianej dwójki sporo odrobił Madison Snow oraz Bryan Sellers z Paul Miller Racing #1, to właśnie kierowcy Heart of Racing Team #23 mogą się cieszyć z tytułu, mając zaledwie 19 punktów różnicy przewagi nad drugim zespołem.

Warto też wspomnieć, że w klasyfikacji sprinterskiej bardzo ciasno było między producentami. Między pierwszym miejscem, zajętym przez Lamborghini, a czwartym Porsche było mniej niż 50 punktów różnicy. Właśnie drugie miejsce, zajęte przez Lamborghini ekipy Paul Miller Racing #1, przesunęło włoskiego producenta samochodów na pierwsze miejsce, wyprzedzając Astona Martina o 10 punktów, Lexusa o 16 punktów oraz wspomnianego już Porsche o 47 oczek.

Do mety wyścigu nie dojechały dwa samochody Acura NSX, a dokładnie ekip Magnus with Archangel i Gradient Racing. W szczególności auto ekipy Gradient Racing #66 miał bardzo dramatyczny wypadek, kiedy to Mario Farnbacher w 14. zakręcie doznał awarii lewego tylnego hamulca. Niemiec zatrzymał się na ścianie z opon, na całe szczęście 29-latek wyszedł z kolizji bez szwanku.

Ostatnia runda sezonu odbędzie się, na znanym Road Atlanta, a kończącymi zawodami będzie wyścig 10-godzinny, zwany szerzej jako Petit Le Mans.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league