Zapowiedź 6-godzinnego klasyka na Watkins Glen

Po przymusowej rocznej przerwie, do kalendarza IMSA powraca 6-godzinny wyścig na torze Watkins Glen. Do trzeciej długodystansowej rundy tego sezonu przystąpi 40 załóg wszystkich pięciu klas.

Watkins Glen International to tor drugiej kategorii wg oceny FIA. Mający 5.4 km długości pętla, usytuowana jest w stanie Nowy Jork. Położony jest on ok. 300 km od Nowego Jorku, 130 km od miasta Rochester, czy 170 km od granicy Stanów Zjednoczonych Ameryki z Kanadą. Watkins Glen przez jakiś czas gościł najlepszych kierowców na świecie. W latach 1961-1980 ścigali się kierowcy Formuły 1, z czego najwięcej, bo trzykrotnie triumfowali Jim Clark i Graham Hill. Na Watkins Glen wygrywali także m.in. Alan Jones, Niki Lauda, James Hunt, czy Ronnie Petersen. Tor zbierał także śmiertelne żniwo – dwóch kierowców F1 straciło tutaj życie. Byli to François Cevert i Helmuth Koinigg.

Do standardowej szóstki w kategorii DPi dołącza ponownie zespół Action Express Racing #48 z Jimmie Johnsonem, Kamuim Kobayashim i Simonem Pagenaud. Poza tym, duże poruszenie dała informacja o dodaniu mocy (nieco ponad 4 KM) dla jedynego prototypu Mazdy w stawce w ramach ostatniej rewizji balansu osiągów. W klasyfikacji generalnej prowadzi dwójka Ricky Taylor i Filipe Albuquerque z Wayne Taylor Racing #10 z 1398 punktami na koncie. Wspomniana dwójka wraz z Alexandrem Rossim prowadzi także w klasyfikacji Endurance z 27 oczkami na koncie.

Do ścigania powraca klasa LMP2. W klasyfikacji Endurance prowadzi w niej John Farano, Gabriel Aubry i Tim Buret w Tower Motorpsort by Starworks #8. Z kolei w LMP3 dominuje zespół Riley Motorsports #74 z Gar Robinson, Spencerem Pigotem i Scott Andrewsem. Dodatkowo w najsłabszych prototypach będzie debiutował zespół Dawson Racing #84. Z kolei z numerem 2 wystartuje United Autosports.

Warte podkreślenia jest powrót trzech samochodów w klasie GT Le Mans. Oba BMW M8 ekipy Rahal Letterman Laningan oraz prywatne Porsche 911 RSR zespołu WeatherTech Racing #79 dołączą do dwóch aut Corvette Racing. Najliczniejszą grupę jak zawsze stanowią samochody GT Daytona. Poza poprzednim triumfatorem wyścigu Detroit GP, Heart of Racing Team #23 pojedzie również 13 innych ekip.

Ze względów finansowych z udziału w weekendzie wyścigowym na 6h Watkins Glen wycofała się ekipa Sean Creech Motorsport #33. W komunikacie na portalach społecznościowych, zespół wystawiający prototyp Ligiera, będzie się starał o najszybszy powrót na tory w IMSA.

Ostatni wyścig serii IMSA na torze Watkins Glen odbył się dwa lata temu. W zeszłym roku impreza się nie odbyła i zastąpiona została wyścigiem na Road Atlanta. W takim wypadku triumfu z dwóch lat bronić będzie zespół Mazdy. Było to drugie zwycięstwo tego prototypu w tej serii. Wówczas ekipa Mazdy wspierana przez Team Joest zajęła dwa pierwsze miejsca – wygrał Jonathan Bomarito, Harry Tincknell i Oliver Pla. Za #55 uplasował się drugi prototyp Mazdy, #77. Olivier Jarvis, Tristan Nunez i Timo Bernhard dojechali 0.353 sekundy za zwycięzcą. Podium uzupełnili kierowcy Acura Team Penske #6 – Juan Pablo Montoya i Dane Cameron. W LMP2 nie było specjalnie dużej konkurencji, bo PR1 Mathiasen Motorsports #52 wygrało przed Performance Tech Motorsports #38.

Więcej działo się w kategoriach GTLM gdzie mieliśmy wówczas 8 ekip. Wygrało Porsche GT Team #911 z Patrickiem Piletem i Nickiem Tandym. Za nimi uplasowali się Magnussen/Garcia w Corvette Racing #3 (tracąc zaledwie 0,452 sekundy do duetu Porsche), a trzecie miejsce zajął Ryan Briscoe i Richard Westbrook. W klasie GTD wygrał wtedy zespół Meyer Shank Racing #86 z Trentem Hindmanem, Mario Farnbacherem i Justinem Marksem. Drugi był zespół Turner Motorsports #96 (Bill Auberlen, Robby Foley i Dillon Machavern), zaś trzecia była Scuderia Corsa (Toni Vilander, Jeff Westphal i Cooper MacNeil).

Kwalifikacje rozpoczną się w sobotę o 17:45, zaś wyścig w niedzielę o 16:35.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze