Zapowiedź Roar Before the 24

Już niedługo rozpocznie się kolejny sezon IMSA. Północnoamerykańska seria wyścigowa swoje zmagania zacznie na Daytona International Speedway w dniach 22-24 stycznia, podczas testów zwanymi Roar Before the 24. To testy przed najważniejszą, pierwszą rundą w serii IMSA, 24h Daytona.

Podczas Roar Before the 24 poza wspomnianymi treningami, odbędzie się 100-minutowa wyścig kwalifikacyjny, który jest wynikiem nowego systemu punktowego w IMSA, a tak ustali pola startowe w dniu 30 stycznia dla ekip DPi, LMP2, LMP3, GTLM i GTD. Choć w wyścigu ma wystartować tylko 2-óch kierowców, to cała ekipa, jak i zawodnicy, którzy nie wystartowali w wyścigu zainkasują taką ilość punktów, jacy uzyskali kierowcy w 100-minutowym wyścigu Motul Pole Award 100.

Dzień (tj. 23 stycznia) przed wyścigiem odbędą się kwalifikacje, które tradycyjnie bazują na starym formacie, czyli uzyskaniu najlepszego czasu przez ekipę w danej kategorii.

Znamy również prawie pełną listę startową na weekend Roar Before the 24. W kategorii DPi pojedzie 7 prototypów, gdzie pojawią się "starzy znajomi". Chip Ganassi Racing #01 i Meyer Shank Racing #60 powrócą na tory IMSA po nieobecności w najwyższej klasie wyścigowej. Dodatkowo w niej wystartują tacy kierowcy jak Kevin Magnussen, Sebastian Bourdais, Felipe Nasr, Jimmie Johnson, Ricky Taylor, Oliver Jarvis, czy Juan Pablo Montoya. Zabraknie w stawce jednej Mazdy.

Najbardziej interesującą kategorią, z punktu widzenia polskiego kibica jest LMP2. Łącznie pojawić się ma aż 10 prototypów, z czego 80% stanowią prototypy ORECA. To w klasie LMP2 pojedzie Robert Kubica, pierwszy polski kierowca Formuły 1 i jedyny zwycięzca w "królowej motorsportu". Kierowca testowy Alfa Romeo Racing Orlen pojedzie w ekipie High Class Racing #20, wraz z Duńczykami Dennisem Andersenem i Andreasem Fjodbachem, zaś na 24-godzinny klasyk dołączy do nich Austriak Ferdynand Habsburg. Rywalami Kubicy będą m.in. Gabriel Aubry, Giedo van der Garde, Antonio Fuoco, Austin Dillon, Christopher Mies, Nicolas Lapierre czy Rinus Veekay. Mówiło się, że do 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona ma wystartować zespół Inter Europol Competition, jednak do tej pory nie ma w zgłoszeniu polskiego zespołu.

7 prototypów będzie zasilać nową kategorię LMP3. To też pierwszy sprawdzian dla tych aut w wyścigu 24-godzinnym. W zgłoszeniach mamy dwa auta Riley Motorsports, jedno Core autosport, Performance Tech Motorsports, Sean Creech Motosport, Forty7 Motorsports i Muehlner Motorsports America. To dzięki tej kategorii na nowo zobaczymy kierowców pomarańczowo-białego prototypa Core autosport, które po roku absencji wraca do ścigania wraz z Colinem Braunem oraz Jonathanem Bennettem. Wiemy też, że pojadą tutaj kierowcy, którzy nie ukończyli 30 roku życia,

Kategoria GT Le Mans zostałą skurczona do 6 zgłoszeń w tym roku, Po odejściu Porsche GT Team, honoru samochodu Porsche 911 RSR będzie bronić czwórka Cooper MacNeil, Gianmaria Bruni, Richard Lietz i Kevin Estre w zespole WeatherTech Racing, który wystawia kliencki samochód Porsche. Ponownie w Roar Before the 24 pojedzie zespół Risi Competizione, wystawiające Ferrari 488 GTE. Poza tymi dwoma prywatnymi ekipami, pojadą dwa fabryczne samochody BMW M8 GTE i Corvette C8.R. Jest jedna zmiana w ekipie z numerem 4 – zamiast Olivera Gavina i Marcela Fasslera, pojadą Nick Tandy i Alexander Sims.

Ponownie najliczniejszą kategorię stanowi klasa GT Daytona. Pomimo wycofania się ze startu w 24h Daytona zespołu Black Swan Racing, to liczba aut GT3 będzie wynosić 19 załóg. Powodem wycofania się zespołu z Bostonu było wykrycie wirusa COVID-19 u właściciela i kierowcy Tima Pappasa.

W zgłoszeniach do tego weekendu mamy producentów takich jak Audi, Mercedes, Porsche, Ferrari, BMW, Acura, Lexus, Lamborghini oraz Aston Martin. Poza tym tak jak rok temu, biznesman Ben Keating wystartuje w 24-godzinnym wyścigu, jak i w Roar Before the 24 w dwóch ekipach. Teksańczyk został zgłoszony w zespole TF Sport #97 w klasie GT Daytona oraz w PR1/Mathiasen Motorsports, #52 jako kierowca kategorii brązowej w kategorii LMP2.

Robert Kubica pierwszy raz pojedzie w prototypie LMP2 w ramach weekendu wyścigowego. Krakowianin jest też po Jakubie Śmiechowskim, drugim Polakiem, który wystartuje w IMSA w przeciągu 1 roku.

Testy rozpoczną się w piątek 22 stycznia od sesji treningowych. W sobotę odbędą się kwalifikacje do niedzielnego sprinterskiego wyścigu, zaś w niedzielę o 20:05 rozpocznie się 100-minutowe zmagania na torze Daytona International Speedway.

 
 
 
 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze