Sprint na Florydzie – zapowiedź Grand Prix Sebring

29 aut pojawi się na torze Sebring International Raceway. Do stawki samochodów DPi, GTLM i GTD, dołączą prototypy LMP2. Ze stawki ubyły dwa auta Meyer Shank Racing w kategorii GT Daytona, zaś w LMP2 wciąż mamy 5 prototypów.

Do stawki kierowców powróci Felipe Nasr. Były kierowca Saubera F1 dwa tygodnie temu miał pozytywny wynik na obecność COVID-19, w związku z tym Brazylijczyk nie pojechał w wyścigu Daytona 240. Kierowca Action Express Racing #31 pojawi się wraz z Pipo Derani.

Liderem klasyfikacji po dwóch rundach na Daytona są kierowcy Mazdy. Jest to pierwszy raz gdy na pierwszym miejscu w klasyfikacji generalnej jest Tristan Nunez oraz Oliver Jarvis z #77. To także był pierwszy triumf modelu RT24-P DPi na Daytona. Brytyjsko-amerykański duet ma 64 punkty i są przed Ryanem Briscoe oraz Rengerem van der Zande w Cadillacu DPi zespołu Wayne Taylor Racing. Kierowcy prototypu #10 posiadają 60 oczek co plasuje ich na drugim miejscu. Trzecie miejsce zajmują triumfatorzy WeatherTech 240 at Daytona – Jonathan Bomarito oraz Harry Tincknell w drugim samochodzie Mazda Motorsports. Mają tyle samą ilość punktów co dwójka Briscoe-van der Zande, tak samo zresztą jak kierowcy Joao Barbosa i Sebastian Bourdais. Dwukrotnie portugalsko-francuska para zajęła na Daytona International Speedway miejsce trzecie.

Wraz z przejechaniem około 250 kilometrów z Daytony do Sebring pojawią się 5 prototypów LMP2. Ostatni raz ta kategoria była w styczniu, podczas 24h Daytona. Jedyną znaczącą zmianą jest pojawienie się kierowcy z kategorii Brązowej w zespole PR1/Mathiasen Motorsports #52. Zamiast Bena Keatinga pojedzie Patrick Kelly, który w zeszłym roku pojechał w jednym wyścigu w ekipie PR1.

W stawce GT Le Mans nie doszło do żadnych zmian. Pojawi się 6 samochodów – dwa BMW M8, Porsche 911 RSR oraz Chevrolet Corvette C8.R. Bez wątpienia dużą chrapkę na zwycięstwo ma ponownie Corvette Racing, które to wygrało 100 wyścig dwa tygodnie temu. Samochód #3 aktualnie zajmuje miejsce drugie mając 63 punkty. Charyzmatyczny Jordan Taylor oraz doświadczony Antonio Garcia tracą 1 punkt do mistrzów tej serii z roku poprzedniego – Laurensa Vanthoora i Earla Bambera w Porsche GT Team #912. Z kolei na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej mamy ex aequo samochody BMW Team RLL #24 i drugi samochód Porsche GT Team #911.

W GT Daytona nie pojadą dwa auta Meyer Shank Racing. W takim wypadku stawka aut GTD została skurczona z 12 do 10 pojazdów. Duże szanse zwycięstwa mają samochody AIM Vasser Sullivan, które zdobyły dwa pierwsze miejsca w poprzednim wyścigu na Daytona. Na solidny wyścig liczy 8 innych ekip. Zespół wystawiający Lexusa RC F GT3 w charakterystycznym żółto-czarnym malowaniu z numerem 14 prowadzi w klasyfikacji generalnej. Jack Hawksworth – Brytyjczyk w ekipie AIM jak dotychczas jest jedynym kierowcą, który w klasyfikacji generalnej ma 57 punktów. Kolega z zespołu Aaron Telitz, który współdzielił samochód #14 jest na miejscu drugim mając 54 oczka. Młody Amerykanin ma o 3 oczka mniej, ponieważ w wyścigu 24-godzinnym na Daytona jechał w samochodzie #12, który był 12. w kategorii GTD, gdy Jack Hawksworth i inni w #14 byli na 9 miejscu. Drugie miejsce wśród ekip, a trzecie w klasyfikacji kierowców zajmuje zespół GRT Magnus Racing #44 wystawiający Lamborghini Huracan GT3 Evo. John Potter i Andy Lally mają tyle samo punktów co Telitz, ale w przeciwieństwie do kierowcy Lexusa nie wygrali wyścigu, stąd niższa pozycja w punktacji. Wśród zespołów 3 miejsce zajmuje Wright Motorsports #16 (52 punkty).

Od poprzedniego wyścigu Daytona 240 zaczęły się liczyć punkty w klasyfikacji sprinterskiej. Ponieważ był to jedyny jak dotychczas wyścig w ramach sprintu to prowadzi dwójka Hawksworth-Telitz w AIM Vasser Sullivan #14, drugi jest duet Amerykanów Montecalvo-Bell, zaś trzeci jest zespół MSR z Mario Farnbacherem oraz Mattem McMurrym.

Wyścig Grand Prix at Sebring to pierwsza wizyta amerykańskich ekip do legendarnego toru Sebring Internetional Raceway. Oddany do użytku w 1950 roku tor gościć będzie dwukrotnie kierowców IMSA – w ten weekend oraz 14 listopada, podczas przełożonego 68. edycji 12h Sebring.

Kwalifikacje rozpoczną się w sobotę o godzinie 19:55, zaś wyścig o godzinie 23:35. 

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league