26 aut na rewanż w Daytonie

Pierwszy raz w swojej historii, mistrzostwa IMSA dwa razy w jednym sezonie odwiedzą tor Daytona International Speedway. Niemal pół roku po rozpoczynającym cykl wyścigu 24h Daytona przyszedł czas na rewanż, rozegrany na dystansie 2 godzin i 40 minut, z udziałem 26 załóg.

W czołowej kategorii DPi bez zmian pojedzie 8 zespołów. Ekipa JDC-Miller Motorsports #85 wystawiająca prototyp Cadillaca ogłosiła, że kierowcy będą z wyścigu na wyścig zmieniani. Na wyścig za tydzień za kierownicą „Banana Boat” zasiadać będą Chris Miller oraz Tristan Vautier. Szef zespołu powiedział, że celem ekipy będzie wykorzystanie maksymalnie 30-letniego Francuza, choć nie jest powiedziane, że wystąpi on we wszystkich planowanych rundach serii IMSA.

Warto też zauważyć, że będzie to debiut też zespołu Mazda Multimatic, który wystawiać będzie dwa prototypy RT24-P. Kanadyjskie konsorcjum przejęło Mazdę po tym, jak wygasła umowa zespołu Team Joest w marcu tego roku.

Jak w klasie DPi i GTLM nie doszło do większych przetasowań ze względu na pandemiczną przerwę, tak w najliczniejszej kategorii doszło do szeregu zmian.

Lider punktacji generalnej i zwycięzca jak na razie jedynego wyścigu w tym sezonie – ekipa Paul Miller Racing nie pojawi się ponownie na torze zlokalizowanym na Florydzie. W 160-minutowej batalii nie pojadą Pfaff Motorsports #9 oraz Heart of Racing #23, które wystawiało jedynego Astona Martina w stawce. Również GEAR Racing nie pojedzie w drugim wyścigu na torze Daytona.

W zamian za to pojadą trzy ekipy, które nie wystawiały swoich aut w wyścigu 24h Daytona. Są to zespoły Team Hardpoint #30, Gradient Racing #22 oraz Compass Racing #76. Potwierdzono również, że nie pojawi się drugi samochód Wright Racing #91, który to z przyczyn finansowych nie będzie wystawiany w wyścigach sprinterskich.

Doszło również do zamiany kierowców w ekipie AIM Vasser Sullivan. W aucie #14 zamiast Parkera Chase'a pojedzie inny Amerykanin – Aaron Telitz. Nie wiadome są jeszcze plany dwóch zespołów, które zapowiedziały, że będą ścigać się w kategorii GTD – Rick Ware Racing oraz Precision Performance Motorsports.

Źródło: sportscar365.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league