Nowe składy Meyer Shank Racing

Aktualni mistrzowie IMSA w klasie GT Daytona będą mieli odmieniony skład na 2020 rok. Zespół Meyer Shank Racing wciąż będzie wystawiał dwa samochody Acura NSX GT3.

Ekipa wystawiająca auto z numerem 86 w 2019 roku sięgnęła po mistrzostwo serii IMSA. Wtedy wygrywali oni w składzie Mario Farnbacher i Trent Hindman. Niemiec pozostał, jako regularny kierowca auta #86, jednak pojedzie on w przyszłym sezonie z Mattem McMurrym.

McMurry to najmłodszy kierowca wyścigu Le Mans w 2014 roku. Mając zaledwie 16 lat ukończył 24-godzinny klasyk na 11 pozycji w kategorii LMP2. Dla Amerykanina to nie jest pierwszy start w tym zespole. Wcześniej w 2015 roku pojechał dwa wyścigi w prototypach MSR na Daytona i Road Atlanta. W tym sezonie został mistrzem serii IMSA w klasie LMP2.

Drugie auto Acura NSX GT3 będzie nadal miało fuzję z Heinricher Racing. Rok 2019 dla samochodu 57 był szczególny, ponieważ pierwszy raz w historii IMSA mieliśmy żeński skład kierowców. W tym roku Jackie Heinricher stawiać będzie na rozwój osiągów, polepszeniu tempa wyścigowego oraz uzyskaniu konsekwencji startu w zespole.

„Byłam bardzo dumna z założenia pierwszego w całości kobiecego zespołu, który walczył w całym sezonie 2019, to dowodzi na to, że jest miejsce dla kobiecych profesjonalnych kierowców wyścigowych” – skomentowała Heinricher. „W Heinricher Racing z radością rozwijamy zespół młodych kierowców, którzy są filarem naszego zaangażowania w serii IMSA”.

Debiutantem w tym zespole będzie Misha Goikhberg, który pojedzie pierwszy raz w samochodzie GT. Wcześniej jeździł dla ekipy JDC-Miller Motorsports. W sumie był z nią związany od roku 2014. Goikhberg w tym czasie wygrał 3 wyścigi – w tym 24-godzinny wyścig Daytona w kategorii Prototype Challenge. Jest też dwukrotnym zdobywcą nagrody Jima Truemana za najlepszego kierowcę w dziedzinie prototypów, co skutkuje automatycznym zaproszeniem na wyścig 24-godzinny Le Mans.

Alvaro Parente, po udanym sezonie 2018 w kategorii GT Daytona, powróci za stery samochodu Meyer Shank Racing, #57 jako pełnoetatowy kierowca. 35-latek z Porto w tym roku rywalizował w serii Blancpain GT World Challenge America w kategorii Pro, gdzie zajął ostatecznie 2 miejsce po 14 wyścigach sezonu.

Skład dopełniają Trent Hindman, jako kierowca endurance oraz AJ Allmendinger na wyścig 24-godzinny na torze Daytona. Dla Hindmana rok 2019 był bardzo udany – wygrał 6-godzinny wyścig na torze Watkins Glen i 4-krotnie stał na podium dając to końcowy triumf w kategorii GTD. AJ będzie celował w drugie zwycięstwo na Daytona w jego 13 występie.

Źródło: michaelshankracing.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze