Starworks wraca do prototypów

Stawka klasy LMP2 mistrzostw IMSA powiększy się o kolejny pojazd. Zespół Tower Motorsports by Starworks zadeklarował swój udział przynajmniej w czterech rundach pucharu IMSA Endurance Cup.

Obsługą programu zajmie się utytułowana ekipa Starworks Motorsport, która w minionym sezonie rywalizowała w klasie GT Daytona, lecz ma spore doświadczenie z prototypami LMP2, czego efektem są m.in. tytuł Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz zwycięstwa w 24h Le Mans i 12h Sebring. Załogę w całym cyklu utworzą Ryan Dalziel i John Farano, zaś na wyścig 24-godzinny Daytona skład kierowców ma uzupełnić Francuz Nicolas Lapierre. Czwarty kierowca nie jest jeszcze znany.

John Farano jeździł przez trzy sezony w Europejskiej Serii Le Mans w samochodzie LMP3 zespołu RLR MSport. Z nim zdobył mistrzostwo w tej kategorii w 2018 roku. W tym roku Kanadyjczyk jeździ w Azjatyckiej Serii Le Mans w tej samej ekipie. Na inauguracyjnej rundzie w Szanghaju Farano z zespołem wygrali kategorię LMP2 Am.

Ryan Dalziel to kierowca, który w zeszłym sezonie ścigał się w kategorii GT Daytona w zespole Starworks Motorsport #8, które wystawiało Audi R8 LMS GT3. 37-latek z Glasgow pojechał ostatecznie w sześciu wyścigach, będąc najwyżej na 6 pozycji w swojej klasie. W przeszłości Ryan Dalziel wygrywał 24-godzinny wyścig na torze Le Mans w 2012 roku w LMP2.

Towel Motorsports by Starworks to obecnie kolejny zespół, który będzie startować w kategorii LMP2 w serii IMSA. Do tej pory swoje zainteresowane drugą najszybszą klasą zgłosiły ekipy PR1 Mathiasen, Performance Tech Motorsport, Dragonspeed, Era Motorsport i Rick Ware Motorsport. Poza ostatnim teamem wszyscy będą wystawiali prototypy ORECA (Rick Ware Motorsport ma wystawiać Multimatic Mk.30).

Źródło: racer.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze