Brytyjczyk Oliver Jarvis z zespołu Mazda Team Joest #77 zdobywa pole position do 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona International Speedway. Jest to pierwszy kwalifikacyjny triumf w dwuletniej historii prototypu RT24-P.

Brytyjczyk przejechał najlepsze kółko w czasie 1:33,685, co jest oficjalnie nowym rekordem toru. Pobił on najszybszy czas ustanowiony przez Amerykanina PJ Jonesa jadącego wtedy Toyotą Eagle MKIII #98 o 0,190 sekundy. Drugie miejsce w kwalifikacjach uzyskał Ricky Taylor z Team Penske. Czas starszego z braci Taylorów to 1:33,873, czyli o 0,188 sekundy gorszy wynik od rezultatu uzyskanego przez Jarvisa. Z trzeciego pola wystartuje drugi z samochodów Team Penske. Prototyp Acury prowadzony przez Juana Pablo Montoyę uzyskał czas powyżej 1:34 i odnotował większą stratę do zespołów z pierwszego rzędu. Felipe Nasr, mistrz serii IMSA Championship z zeszłego sezonu, z wynikiem 1:34,433 uplasował się na pozycji 5., zaś młodszy z braci Taylorów w Cadillacu #10 (współdzielony z Fernando Alonso, Kamuim Kobayashim oraz Rengerem van der Zande) uplasował się na miejscu 6., tracąc do liderów 0,794 sekundy. Nieudanymi kwalifikacjami uznać można występ zespołu Action Express Racing #5, który po awarii hamulców nie wykonał pomiarowego kółka. W takim wypadku zeszłoroczni zwycięzcy 24-godzinnego tego wyścigu wystartują z ostatniej pozycji w klasie.

Kwalifikacje wraz z prototypami Daytona przejechały samochody LMP2. W skromnie obsadzonej stawce swoje pierwsze miejsce wywalczył zespół DragonSpeed #81 z Australijczykiem Jamesem Allenem na czele. 22-letni kierowca, który w zeszłym roku startował w Europejskiej Serii Le Mans uzyskał wynik 1:35,904 i to on będzie startował z przodu swoją Oreca 07. Za zespołem DragonSpeed #81 uplasowały się odpowiednio PR1/Mathiasen Motorsports #52, drugi prototyp zespołu DragonSpeed #18 oraz Performance Tech Motorsports #38.

W klasie GT Le Mans czterej różni producenci uplasowali się na czterech pierwszych miejscach. Swoją wysoką formę pokazało Porsche GT Team. Nick Tandy i prowadzone przez niego Porsche 911 RSR #911 uplasowało się na miejscu 1 z czasem 1:42,257. Drugą pozycję uzyskał Duńczyk Jan Magnussen w Corvette Racing #3. Ich czas (1:42,583) był o 0,326 sekundy gorszy od zwycięzcy Pole Position. Z kolei zeszłoroczni zwycięzcy Ford Ganassi Chip Racing #67 (za kierownicą Ryan Briscoe) uplasował się na miejscu 3 ze stratą 0,377 sekundy do Nickiego Tandy w Porsche. Dodatkowo Australijczyk popełnił błąd przed zakrętem 3, gdzie przyblokował koła w swoim Fordzie GT. Czwarte miejsce zdobył zespół Risi Competizione #62, z Davide Rigonem za kółkiem. Włoch w Ferrari 488 GTE uzyskał rezultat 1:42,712.

W kategorii GT Daytona pierwsze pole startowe przypadło Brazylijskiemu zespołowi Via Italia Racing #13. Marcos Gomes jadący kolorowym Ferrari 488 GT3 zdobył Pole Position z czasem 1:45,257. Tuż za Brazylijczykiem uplasował się Mercedes-AMG Team Riley Motorsports #33 prowadzony przez kierowcę ze Stanów Zjednoczonych Ameryki Bena Keatona. Jego wynik to 1:45,324, a więc przegrał z kierowcą Ferrari o zaledwie 0,067 sekundy. Trzecie miejsce przypadło Meyer Shank Racing #86, którego za kółkiem znajdował się Trent Hindman. Były kierowca U.S. F2000 National Championship prowadząc Acura NSX GT3 Evo zdobył wynik o 0,139 sekundy gorszy od rezultatu uzyskanego przez zdobywcę pole position w klasie GTD. Zwycięzcy z zeszłego roku GRT Grasser Racing Team #11 uzyskali wynik 1:45,816 co dało im pozycję 5 do sobotniego wyścigu, zaś mistrzowie serii IMSA z roku 2018 Paul Miller Racing #48 zakończyli czwartkowe kwalifikacje z czasem 1:46,040 co ostatecznie uplasowało Coreya Lewisa i Amerykański zespół wystawiający Lamborghini Huracan GT3 Evo na dopiero 9. miejscu.

Wyścig 24h Daytona rozpocznie się w sobotę o godzinie 20:35 i można będzie go oglądać na stronie internetowej IMSA.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race