Nowe zasady kwalifikacji i umiejscowienie stanowisk serwisowych

Roar Before the Rolex 24 to tradycyjny początek sezonu w amerykańskich wyścigach IMSA Championship. W sezonie 2018 testy przed 24-godzinnym wyścigiem na torze Daytona zostaną wzbogacone o dodatkową sesję kwalifikacyjną, decydująca o kolejności w alei serwisowej.

W niedzielę 7 stycznia – na koniec trzydniowych testów – każda z trzech klas otrzyma po 15-minutowej sesji kwalifikacyjnej, która zadecyduje o ustawieniu stanowisk serwisowych na weekend Rolex 24 at Daytona.

„Udoskonalenia wprowadzone na 2018 Roar Before The Rolex 24 At Daytona przyniosą więcej emocji na inaugurujący weekend dla fanów wyścigów” – powiedział wiceprezydent IMSA Simon Hodgson. „Ostatnie kilka lat pokazały, że w 24-godzinnym wyścigu liczy się każda sekunda, zatem lokalizacja stanowiska serwisowego ma spore znaczenie”.

Rezygnacja z klasy Prototype Challenge pociągnęła za sobą zmiany w przeprowadzaniu zjazdów do boksów – od teraz podczas neutralizacji boksy będą otwierane jednocześnie dla klas Prototypów i GT Le Mans, a GT Daytona będzie zatrzymywać się na kolejnym okrążeniu.

Aby zapewnić odpowiednie odstępy w alei serwisowej, stanowiska serwisowe klas P i GTLM będą przeplatane tymi dla zespołów GTD. Kolejność będzie liczyć się od strony wjazdu do alei serwisowej – najszybsze zespoły w swoich klasach będą zatem wykonywać swoje pit-stopy jako pierwsze.

Poza dodatkowymi kwalifikacjami, weekend Roar Before the 24 będzie urozmaicony poprzez wyścig – pierwszy w historii tego wydarzenia. W sobotnie południe swój początek sezonu będzie miała seria IMSA Protype Challenge, przeznaczona dla pojazdów w specyfikacji LMP3 oraz Mazda Prototype Challenge.

Źródło: imsa.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze