Johannes van Overbeek i Pipo Derani dali zespołowi Extreme Speed Motorsports pierwsze zwycięstwo w sezonie 2017 IMSA Championship. Triumf w klasie GTLM odnieśli Dirk Müller i Joey Hand w Fordzie.
Z pole position startował lider klasyfikacji generalnej Ricky Taylor w Cadillacu #10, który miał za sobą Jose Gutierreza w Ligierze #52. Do pierwszej dwójki próbował się przebić Scott Sharp w Nissanie #2, lecz nieskutecznie. Sytuacja na czele stawki zmieniła się dopiero po 35 minutach, kiedy to Gutierrez popełnił kilka błędów i w szybkim tempie spadł na koniec stawki prototypów. Na drugie i trzecie miejsce awansowali kierowcy ESM, lecz w zmienionej kolejności – van Overbeek w #22 przed Sharpem w #2.
Po nienajlepszych pit-stopach, oba auta ESM spadły za Cadillaca #31 z Erikiem Curranem za kierownicą, lecz gdy cała stawka zjechała na tankowanie po neutralizacji na 50 minut przed końcem, Nissany znów znalazły się tuż za liderem wyścigu.
Na prowadzeniu był tym razem Jordan Taylor, który przejął samochód #10, a w #22 zasiadał Derani. Młody Brazylijczyk tuż po restarcie popisał się znakomitym manewrem wyprzedzania od zewnętrznej pierwszego zakrętu i objął prowadzenie, którego nie oddał już do samej mety.
Taylor musiał zadowolić się drugim miejscem, a nawet musiał się bronić przed drugim Nissanem z Ryanem Dalzielem za kierownicą. Dane Cameron początkowo utrzymywał tempo pierwszej trójki, lecz później zaczął tracić dystans do rywali.
Piąte miejsce należało do ekipy Visit Florida Racing, dla której był to pierwszy występ z samochodem Ligier. Pokonali oni załogę Action Express #5 oraz Ligiera #52. Na ostatnim miejscu wśród prototypów finiszował zespół JDC-Miller #85, którego kierowca Stephen Simpson liczył się w walce o zwycięstwo, do momentu gdy przegapił moment zjazdu do boksów pod neutralizacją i pozbawił się szans na dobry wynik.
W klasie GT Le Mans triumfowali zdobywcy pole position Dirk Müller i Joey Hand w Fodzie #66. W przeciwieństwie do załogi #67, cały czas utrzymywali się oni na czele stawki. Początkowo w walce uczestniczyły samochody BMW, lecz oba miały problemy techniczne, a największe wyzwanie Fordowi miało rzucić Porsche. Laurens Vanthoor w #912 finiszował tylko pół sekundy za Handem, lecz nie był w stanie przeprowadzić ani jednego ataku. Podium uzupełniła druga załoga Forda, a dwie kolejne pozycje należały do samochodów Corvette.
Przekonujące zwycięstwo w klasie GT Daytona odniósł zespół Turner Motorsport – Jesse Krohn już na pierwszym okrążeniu objął prowadzenie, które jego zmiennik Jens Klingmann dowiózł do samej mety. Ekipie BMW nieco pomógł szczęśliwy pit-stop, odbyty tuż przed neutralizacją, dzięki czemu rywale nie mieli szans na atak podczas jednego z restartów. Drugie miejsce należało do Porsche #73 Patricka Lindseya i Jörga Bergmeistera, a podium uzupełnili Lawson Aschenbach i Andrew Davis z załogi Audi #57.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||
1 | 22 | Johannes van Overbeek Luis Felipe Derani |
P | Tequila Patrón ESM | 71 okr. | ||
2 | 10 | Ricky Taylor Jordan Taylor |
P | Wayne Taylor Racing | + 2,356 | ||
3 | 2 | Scott Sharp Ryan Dalziel |
P | Tequila Patrón ESM | + 2,718 | ||
4 | 31 | Dane Cameron Eric Curran |
P | Whelen Engineering Racing | + 5,385 | ||
5 | 90 | Marc Goossens Renger van der Zande |
P | VisitFlorida Racing | + 6,999 | ||
6 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
P | Mustang Sampling Racing | + 9,714 | ||
7 | 52 | Olivier Pla Jose Gutierrez |
P | PR1/Mathiasen Motorsports | + 11,219 | ||
8 | 85 | Misha Goikhberg Stephen Simpson |
P | JDC-Miller Motorsports | + 1:37,992 | ||
9 | 38 | James French Patricio O'Ward |
PC | Performance Tech Motorsports | + 1 okr. | ||
10 | 26 | Mark Kvamme Gustavo Yacamán |
PC | BAR1 Motorsports | + 1 okr. | ||
11 | 66 | Dirk Müller Joey Hand |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 2 okr. | ||
12 | 912 | Laurens Vanthoor Gianmaria Bruni |
GTLM | Porsche GT Team | + 2 okr. | ||
13 | 67 | Ryan Briscoe Richard Westbrook |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 2 okr. | ||
14 | 3 | Antonio García Jan Magnussen |
GTLM | Corvette Racing | + 2 okr. | ||
15 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GTLM | Corvette Racing | + 2 okr. | ||
16 | 25 | Bill Auberlen Alexander Sims |
GTLM | BMW Team RLL | + 2 okr. | ||
17 | 96 | Jesse Krohn Jens Klingmann |
GTD | Turner Motorsport | + 3 okr. | ||
18 | 73 | Patrick Lindsey Jörg Bergmeister |
GTD | Park Place Motorsports | + 3 okr. | ||
19 | 57 | Lawson Aschenbach Andrew Davis |
GTD | Stevenson Motorsports | + 3 okr. | ||
20 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen |
GTD | Riley Motorsports-Team AMG | + 3 okr. | ||
21 | 63 | Christina Nielsen Alessandro Balzan |
GTD | Scuderia Corsa | + 3 okr. | ||
22 | 48 | Bryan Sellers Madison Snow |
GTD | Paul Miller Racing | + 4 okr. | ||
23 | 54 | Jonathan Bennett Colin Braun |
GTD | CORE autosport | + 4 okr. | ||
24 | 14 | Sage Karam Robert Alon |
GTD | 3GT Racing | + 4 okr. | ||
25 | 50 | Cooper MacNeil Gunnar Jeannette |
GTD | Riley Motorsports-WeatherTech Racing | + 4 okr. | ||
26 | 15 | Jack Hawksworth Scott Pruett |
GTD | 3GT Racing | + 4 okr. | ||
27 | 24 | John Edwards Martin Tomczyk |
GTLM | BMW Team RLL | + 4 okr. | ||
28 | 28 | Daniel Morad Michael de Quesada |
GTD | Alegra Motorsports | + 5 okr. | ||
29 | 75 | Kenny Habul Tristan Vautier |
GTD | SunEnergy1 Racing | + 7 okr. | ||
30 | 16 | Corey Lewis Jeroen Mul |
GTD | Change Racing | + 7 okr. | ||
31 | 20 | Don Yount Buddy Rice |
PC | BAR1 Motorsports | + 11 okr. | ||
32 | 911 | Patrick Pilet Dirk Werner |
GTLM | Porsche GT Team | + 16 okr. | ||
33 | 86 | Jeff Segal Oswaldo Negri Jr |
GTD | Michael Shank Racing w/Curb-Agajanian | + 24 okr. | ||
34 | 93 | Andy Lally Katherine Legge |
GTD | Michael Shank Racing w/Curb-Agajanian | + 28 okr. | ||
80 | Dan Knox Mike Skeen |
GTD | Lone Star Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.