Ricky i Jordan Taylorowie pozostają niepokonani w tegorocznych IMSA Championship. Kierowcy zespołu Wayne Taylor Racing sięgnęli po swoje czwarte z rzędu zwycięstwo, dając pokaz swojej dominacji na torze Circuit of the Americas. W klasie GTLM triumfowało Corvette.
Po tym, jak Ricky Taylor zdominował piątkowe kwalifikacje, zwycięstwo wydawało się już tylko formalnością. Starszy z braci utrzymał prowadzenie po starcie i w szybkim tempie oddalał się od stawki, momentami nawet o dwie sekundy na okrążeniu. Kontrolował on wyścig aż do 53 przed jego końcem, kiedy oddał on Cadillaka nr 10 w ręce swojego brata Jordana. Ten dokończył dzieła swojej ekipy i przyjechał na metę 18 sekund przed Danem Cameronem z Action Express, mimo że ostatni restart nastąpił na zaledwie pięć minut przed metą.
Sprawcą późnej neutralizacji był Ryan Dalziel w Nissanie #2 od Tequila Patrón ESM. Brytyjczyk w ostatniej pół godzinie wyprzedził Stephena Simpsona w walce o trzecie miejsce i wydawało się, że zmierza po pewne podium, gdy z jego auta zaczął wydobywać się dym. Dalziel został „wymachany” czarno-pomarańczową flagą, lecz zanim zdążył zjechać do boksów, początkowo niewielki pożar rozprzestrzenił się na całą komorę silnika, a następnie tylną sekcję pojazdu. Dalziel zaparkował swój prototyp tuż przy stanowisku sędziów, co nie tylko pozwoliło obsłudze toru na szybką interwencję, ale i równie sprawne usunięcie uszkodzonego auta z toru i przywrócenie zielonej flagi.
Here's what led to that last caution. There's 2 minutes left, white flag next time by! #AAPShowdown pic.twitter.com/vB5k277pbl
— IMSA (@IMSA) 6 maja 2017
Startujący z trzeciego pola Eric Curran w Cadillaku nr 31 skorzystał na problemach Johannesa van Overbeeka w siostrzanym Nissanie #22, który musiał wykonać nieplanowany pit-stop po kolizji z Kennym Habulem w Mercedesie #75. Curran następnie oddał samochód w ręce Dane’a Camerona, który dowiózł go do mety na drugim miejscu, przed drugim Cadillakiem ekipy Action Express, prowadzonym przez Christiana Fittipaldiego i João Barbosę. Walczący do samego końca Simpson w Orece zespołu JDC-Miller (dzielący ją z Mishą Goikhbergiem) był ostatnim z czwórki kierowców, którzy ukończyli wyścig na okrążeniu lidera – resztę stawki pokonały bowiem problemy techniczne.
Stawka znacząco przerzedziła się także w klasie GTLM, lecz zupełnie z innego powodu – już na starcie doszło bowiem do karambolu, który wywołał pierwszą neutralizację wyścigu.
Dirk Müller w Fordzie #66 uderzył w tył startującego z drugiej pozycji Giancarlo Fisichellę w Ferrari #62, który to wpadł na Ryana Briscoe w Fordzie #67 oraz Tommy’ego Milnera w Corvette #4. W zamieszaniu ucierpiał również Wolf Henzler w Porsche #912, co oznaczało, że pierwsze okrążenie przetrwały zaledwie cztery pojazdy, a na prowadzeniu znalazły się dwa BMW Johna Edwardsa i Alexandra Simsa.
A look at the Lap 1, Turn 1 incident that scattered GTLM. #AAPShowdown pic.twitter.com/icwGTzJ0if
— IMSA (@IMSA) 6 maja 2017
Po wznowieniu wyścigu, bawarskie auta pozostawały na prowadzeniu, a w walce o najniższy stopień podium Patrick Pilet w Porsche #911 wyprzedził Jana Magnussena w Corvette #3. Losy wyścigu miały się jednak rozegrać przed zakończeniem pierwszej godziny rywalizacji.
Magnussen jako pierwszy z tej czwórki zjechał bowiem na swój planowy postój, by oddać samochód w ręce Antonio Garcíi. Zaledwie chwilę później na torze wywieszono żółte flagi, z powodu unieruchomionego Lamborghini klasy GTD Jeroena Mula. Corvette objęło zatem prowadzenie, gdy pozostała trójka liderów odbyła swoje postoje w trakcie okresu neutralizacji.
Sam fakt objęcia prowadzenia przez Garcíę nie był jednak kluczowy – gdy do czołowych aut wsiedli Bill Auberlen (BMW #25), Martin Tomczyk (BMW #24) i Dirk Werner (Porsche #911), wszyscy złamali przepisy obowiązujące w alei serwisowej i otrzymali dotkliwe kary – Auberlen ruszył ze swojego stanowiska zanim zakończyło się tankowanie, a Tomczyk i Werner opuścili aleję serwisową przy zapalonym czerwonym świetle.
Wobec potknięcia wszystkich swoich rywali, Garcíi pozostało już tylko dowieźć prowadzenie do mety, co też uczynił i sięgnął tym samym po swoje drugie tegoroczne zwycięstwo. Podium uzupełniły oba samochody BMW, a Werner stracił szansę na nawiązanie z nimi walki po tym, jak został potrącony przez Jacka Hawkswortha w Lexusie #15.
W klasie PC od startu do mety prowadził niepokonany w tym sezonie zespół Performance Tech Motorsports nr 38.
W GTD triumfowali drudzy podczas poprzedniej rundy w Long Beach Ben Keating i Jeroen Bleekemolen w Mercedesie-AMG #33. Bleekemolen uniknął walki w ostatnich minutach wyścigu, która pozwoliła wyjść na drugie miejsce Alessandro Balzanowi w Ferrari #63. Włoch najpierw wyprzedził Bryana Sellersa w Lamborghini, a następnie skorzystał z restartu, by skutecznie zaatakować Tristana Vautiera w Mercedesie.
Vautier nie znalazł już odpowiedzi na aktualnego mistrza serii, samemu musząc skupić się na odparciu ataków Sellersa. Gdy te ustały, ta dwójka podążyła do mety w niezmienionej kolejności, a pierwszą piątkę uzupełniła załoga BMW od Turner Motorsport.
Kolejna runda IMSA Championship odbędzie się 3 czerwca w Detroit. Na ulicach Belle Isle Park zabraknie samochodów GTLM, których część będzie uczestniczyła w przygotowaniach do wyścigu 24h Le Mans.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||
1 | 10 | Ricky Taylor Jordan Taylor |
P | Wayne Taylor Racing | 73 okr. | ||
2 | 31 | Dane Cameron Eric Curran |
P | Whelen Engineering Racing | + 18,855 | ||
3 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
P | Mustang Sampling Racing | + 19,818 | ||
4 | 85 | Misha Goikhberg Stephen Simpson |
P | JDC-Miller Motorsports | + 27,393 | ||
5 | 22 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
P | Tequila Patrón ESM | + 1 okr. | ||
6 | 38 | James French Patricio O'Ward |
PC | Performance Tech Motorsports | + 1 okr. | ||
7 | 3 | Antonio García Jan Magnussen |
GTLM | Corvette Racing | + 2 okr. | ||
8 | 25 | Bill Auberlen Alexander Sims |
GTLM | BMW Team RLL | + 2 okr. | ||
9 | 26 | Stefan Wilson Nick Boulle |
PC | BAR1 Motorsports | + 2 okr. | ||
10 | 24 | John Edwards Martin Tomczyk |
GTLM | BMW Team RLL | + 2 okr. | ||
11 | 911 | Patrick Pilet Dirk Werner |
GTLM | Porsche GT Team | + 2 okr. | ||
12 | 66 | Dirk Müller Joey Hand |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 3 okr. | ||
13 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen |
GTD | Riley Motorsports-Team AMG | + 4 okr. | ||
14 | 63 | Christina Nielsen Alessandro Balzan |
GTD | Scuderia Corsa | + 4 okr. | ||
15 | 75 | Tristan Vautier Kenny Habul |
GTD | SunEnergy1 Racing | + 4 okr. | ||
16 | 48 | Bryan Sellers Madison Snow |
GTD | Paul Miller Racing | + 4 okr. | ||
17 | 96 | Bret Curtis Jens Klingmann |
GTD | Turner Motorsport | + 4 okr. | ||
18 | 50 | Cooper MacNeil Gunnar Jeannette |
GTD | Riley Motorsports-WeatherTech Racing | + 4 okr. | ||
19 | 28 | Daniel Morad Mathieu Jaminet |
GTD | Alegra Motorsports | + 4 okr. | ||
20 | 73 | Patrick Lindsey Jörg Bergmeister |
GTD | Park Place Motorsports | + 4 okr. | ||
21 | 14 | Scott Pruett Sage Karam |
GTD | 3GT Racing | + 4 okr. | ||
22 | 57 | Lawson Aschenbach Andrew Davis |
GTD | Stevenson Motorsports | + 4 okr. | ||
23 | 86 | Jeff Segal Oswaldo Negri Jr |
GTD | Michael Shank Racing w/Curb-Agajanian | + 4 okr. | ||
24 | 80 | Dan Knox Mike Skeen |
GTD | Lone Star Racing | + 4 okr. | ||
25 | 15 | Robert Alon Jack Hawksworth |
GTD | 3GT Racing | + 4 okr. | ||
36 | 54 | Jonathan Bennett Colin Braun |
GTD | CORE autosport | + 4 okr. | ||
27 | 93 | Andy Lally Katherine Legge |
GTD | Michael Shank Racing | + 4 okr. | ||
NSK | 2 | Scott Sharp Ryan Dalziel |
P | Tequila Patrón ESM | |||
29 | 991 | Patrick Chase Harry Gottsacker |
GTD | TRG | + 5 okr. | ||
NSK | 90 | Marc Goossens Renger van der Zande |
P | VisitFlorida Racing | |||
31 | 67 | Ryan Briscoe Richard Westbrook |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 10 okr | ||
NSK | 20 | Don Yount Buddy Rice |
PC | BAR1 Motorsports | |||
33 | 70 | Tom Long Joël Miller |
P | Mazda Motorsports | + 21 okr. | ||
34 | 52 | Jose Gutierrez Marco Bonanomi |
P | PR1/Mathiasen Motorsports | + 30 okr. | ||
35 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GTLM | Corvette Racing | + 32 okr. | ||
NSK | 55 | Tristan Nuñez Jonathan Bomarito |
P | Mazda Motorsports | |||
NSK | 16 | Corey Lewis Jeroen Mul |
GTD | Change Racing | |||
NSK | 62 | Giancarlo Fisichella Toni Vilander |
GTLM | Risi Competizione | |||
NSK | 912 | Wolf Henzler Laurens Vanthoor |
GTLM | Porsche GT Team |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.