Pojazdy Level 5 na sprzedaż

Jedenaście samochodów zespołu Level 5 Motorsports zostanie wystawionych w maju na aukcji w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż jest skutkiem problemów z prawem właściciela zespołu.

Sytuacja jednego z najbardziej utytułowanych amerykańskich zespołów startujących w wyścigach długodystansowych spowodowana jest problemami z prawem Scotta Tuckera, byłego kierowcy wyścigowego aresztowanego na początku 2016 roku za pobieranie pieniędzy od klientów powyżej kosztów kredytu. Tucker oskarżony został o oszukanie ponad 4,5 mln osób na łączą kwotę przeszło 1,3 miliarda dolarów, z których sam zysk wyniósł niemal 420 milionów dolarów. Prawie 70 mln dolarów z tej kwoty przeszło na konto zespołu Level 5 Motorsports w formie sponsorowania ekipy – teraz te pieniądze będą odzyskiwane w formie aukcji sprzętu zespołu.

W dniach 11-13 maja, pod młotek trafi łącznie ponad 350 rzeczy należących do ekipy, w tym 11 pojazdów, którymi posługiwał się Tucker i zespół Level 5 Motorsports. Najwyżej wyceniane są dwa Ferrari 458 Italia GT3, w tym to, którym w 2014 roku zespół odniósł zwycięstwo w klasie GTD w 24-godzinnym wyścigu Daytona – organizatorzy spodziewają się kwoty od 175 do 275 tys. dolarów. W podobnym zakresie wycenia się również starsze Ferrari 430 GT2, a nieco niżej pucharowe Ferrari 430 i Porsche 911 Turbo – spodziewanej wartości 100 tys. dolarów nie przekraczają natomiast wyścigowe prototypy ekipy, Lole B11/40, B11/80 i B12/80 oraz HPD ARX-03, w których zespół wywalczył trzy z czterech mistrzostw.

Zespół Scotta Tuckera powstał w 2006 roku, początkowo do startów w amerykańskim pucharze Ferrari Challenge oraz w niektórych wyścigach serii Rolex Sports Car. Największym sukcesem zespołu był wówczas triumf Tuckera w Ferrari Challenge w 2009 roku, gdzie zwyciężył w 10 wyścigach – w RSCS, mimo wejścia do klasy prototypów, dopiero w 2010 roku Tucker wszedł na podium wyścigu Daytona razem z Ryanem Hunter-Reayem, Lucasem Luhrem oraz Richardem Westbrookiem. W tym samym roku, ekipa pojawiła się również w konkurencyjnej Amerykańskiej Serii Le Mans, wygrywając rywalizację prototypów Challenge – a rok później w klasie LMP2, choć tu będąc jedynym punktowanym zespołem. Dopiero w dwóch kolejnych sezonach zespół mógł pochwalić się triumfem nad realną konkurencją, którą w latach 2012-2013 były m.in. ekipy Dempsey Racing czy Extreme Speed Motorsports.

Ostatnim zwycięstwem zespołu był kontrowersyjny triumf w wyścigu Daytona 24h w nowopowstałej serii United Sports Car Championship, po której wskutek pierwszych problemów z prawem Scotta Tuckera, zespół całkowicie wycofał się z rywalizacji.

Źródło: auctionamerica.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze