Ricky i Jordan Taylor odnieśli zwycięstwo w 100-minutowym wyścigu IMSA Championship na ulicach Long Beach. W klasie GTLM zamieszanie w ostatnim zakręcie przyniosło zwycięstwo Corvette nr 4.
Startujący z pole position Ricky Taylor utrzymał prowadzenie do pierwszego zakrętu, lecz za nim znalazł się Tristan Nuñez w Maździe nr 55, który wyprzedził Christiana Fittipaldiego z Action Express.
Wspaniałym startem w GT Le Mans popisał się Toni Vilander, który po starcie z trzeciego pola, przebił się na prowadzenie. Niestety, Fin jako pierwszy odpadł z wyścigu, uczestnicząc w kolizji z Edem Brownem w Nissanie #22. W incydent byli uwikłani również Joey Hand w Fordzie #66 i Jan Magnussen w Corvette #3, wywołując pierwszą neutralizację dnia.
And here's what put us under caution the first time. Race control called no action. #BUBBAGP pic.twitter.com/ZN6QBxbgQq
— IMSA (@IMSA) 8 kwietnia 2017
Na czele stawki, wyścig zdecydowanie nie toczył się po myśli zespołu Action Express. Najpierw dwa okrążenia do czołówki stracił Fittipali, wysłany na bandę przez Gunnara Jeannette w dublowanym Mercedesie-AMG, a później swój udział w rywalizacji przedwcześnie zakończył Eric Curran.
Here's another look at @danecameron19's big hit. Glad he's okay! #BUBBAGP pic.twitter.com/BVBFFg7kKX
— IMSA (@IMSA) 8 kwietnia 2017
Wyścig usłany był neutralizacjami, co sprawiło że wszyscy liderzy w klasie prototypów zjechali na swój ostatni zjazd do boksów w tym samym momencie. Najszybciej obsłużony został Ryan Dalziel w Nissanie #2, dzięki czemu wyszedł on na prowadzenie przed Jordanem Taylorem, który wsiadł za kierownicę Cadillaka #10.
Ponieważ prototypy musiały wykonać dwa zjazdy do boksów w stosunku do jednego dla obu klas GT, szybsze maszyny musiały przebijać się przez stawkę. Choć Dalziel początkowo wydawał się mieć przewagę w tłumie, w momencie jego zawahania Taylor objechał go na hamowaniu do pierwszego zakrętu i dojechał do mety na prowadzeniu. Dalziel utrzymał drugie miejsce, a podium w swoim najlepszym dotychczasowym wyścigu uzupełniła załoga Mazdy #55.
Definite candidate for move of the race, right here. #BUBBAGP pic.twitter.com/p8dHj2KI2L
— IMSA (@IMSA) 8 kwietnia 2017
Dzięki udanej strategii, na czele klasy GTLM na pół godziny przed końcem znalazł się Martin Tomczyk w BMW #24. Na zaledwie 10 minut przed końcem, samochód Niemca odmówił posłuszeństwa i oddał on prowadzenie Ántonio Garcii w Corvette #3. W powstałym zamieszaniu Tommy Milner wyprzedził Ryana Briscoe w Fordzie #67.
10m to go. New race leader. @AntonioGarcia_3 sweeps through into the lead! pic.twitter.com/CR8D4fPQwL
— Michelin Alley (@MichelinAlley) 8 kwietnia 2017
Wydawało się, że taka kolejność utrzyma się już do samego końca, lecz w finiszu przeszkodziła kolizja w klasie GTD, która skutecznie zablokowała ostatni zakręt. Prowadzący Garcia pogubił się w tłumie zaparkowanych aut, co wykorzystał Milner w celu odniesienia swojego pierwszego zwycięstwa w tym sezonie. Drugi był Westbrook w Fordzie, a trzeci Kévin Estre w Porsche #912. García dojechał na metę dopiero piąty.
Wow! Heartbreak for @AntonioGarcia_3 and @janmagnussen. Teammates @TommyMilner and @olivergavin take the win! pic.twitter.com/2g5mj2Wr1E
— Michelin Alley (@MichelinAlley) 8 kwietnia 2017
W klasie GT Daytona dublet odniósł zespół Riley Motorsport ze swoimi Mercedesami-AMG. Podium uzupełnił mistrzowski zespół Scuderia Corsa.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||
1 | 10 | Ricky Taylor Jordan Taylor |
P | Wayne Taylor Racing | 63 okr. | ||
2 | 2 | Scott Sharp Ryan Dalziel |
P | Tequila Patrón ESM | + 6,349 | ||
3 | 55 | Tristan Nuñez Jonathan Bomarito |
P | Mazda Motorsports | + 15,735 | ||
4 | 85 | Misha Goikhberg Stephen Simpson |
P | JDC-Miller Motorsports | + 18,176 | ||
5 | 52 | Tom Kimber-Smith Will Owen |
P | PR1/Mathiasen Motorsports | + 1:05,741 | ||
6 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GTLM | Corvette Racing | + 1:09,399 | ||
7 | 67 | Ryan Briscoe Richard Westbrook |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 1:11,229 | ||
8 | 912 | Kévin Estre Laurens Vanthoor |
GTLM | Porsche GT Team | + 1:11,873 | ||
9 | 25 | Bill Auberlen Alexander Sims |
GTLM | BMW Team RLL | + 1:14,238 | ||
10 | 3 | Antonio García Jan Magnussen |
GTLM | Corvette Racing | + 1:25,009 | ||
11 | 50 | Cooper MacNeil Gunnar Jeannette |
GTD | Riley Motorsports-WeatherTech Racing | + 1 okr. | ||
12 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen |
GTD | Riley Motorsports-Team AMG | + 1 okr. | ||
13 | 911 | Patrick Pilet Dirk Werner |
GTLM | Porsche GT Team | + 1 okr. | ||
14 | 63 | Christina Nielsen Alessandro Balzan |
GTD | Scuderia Corsa | + 1 okr. | ||
15 | 24 | John Edwards Martin Tomczyk |
GTLM | BMW Team RLL | + 1 okr. | ||
16 | 73 | Patrick Lindsey Jörg Bergmeister |
GTD | Park Place Motorsports | + 1 okr. | ||
17 | 991 | Wolf Henzler Jan Heylen |
GTD | TRG | + 1 okr. | ||
18 | 14 | Scott Pruett Sage Karam |
GTD | 3GT Racing | + 1 okr. | ||
19 | 93 | Andy Lally Katherine Legge |
GTD | Michael Shank Racing | + 1 okr. | ||
20 | 16 | Corey Lewis Jeroen Mul |
GTD | Change Racing | + 1 okr. | ||
21 | 70 | Tom Long Joël Miller |
P | Mazda Motorsports | + 1 okr. | ||
22 | 96 | Bret Curtis Jens Klingmann |
GTD | Turner Motorsport | + 2 okr. | ||
23 | 86 | Jeff Segal Oswaldo Negri Jr |
GTD | Michael Shank Racing w/Curb-Agajanian | + 2 okr. | ||
24 | 15 | Robert Alon Jack Hawksworth |
GTD | 3GT Racing | + 2 okr. | ||
25 | 28 | Daniel Morad Michael Christensen |
GTD | Alegra Motorsports | + 2 okr. | ||
26 | 57 | Lawson Aschenbach Andrew Davis |
GTD | Stevenson Motorsports | + 2 okr. | ||
27 | 66 | Dirk Müller Joey Hand |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 2 okr. | ||
28 | 54 | Jonathan Bennett Colin Braun |
GTD | CORE autosport | + 2 okr. | ||
29 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
P | Mustang Sampling Racing | + 2 okr. | ||
30 | 75 | Tristan Vautier Boris Said |
GTD | SunEnergy1 Racing | + 3 okr. | ||
31 | 48 | Bryan Sellers Madison Snow |
GTD | Paul Miller Racing | + 10 okr. | ||
32 | 31 | Dane Cameron Eric Curran |
P | Whelen Engineering Racing | + 22 okr. | ||
33 | 22 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
P | Tequila Patrón ESM | + 61 okr. | ||
34 | 62 | Giancarlo Fisichella Toni Vilander |
GTLM | Risi Competizione | + 63 okr. | ||
90 | Marc Goossens Renger van der Zande |
P | VisitFlorida Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.