Wayne Taylor Racing, Corvette, wygrywają 12h Sebring

Zespół Wayne Taylor Racing odniósł drugie z rzędu zwycięstwo w IMSA Championship podczas 65. edycji 12-godzinnego wyścigu w Sebring. W klasie GT Le Mans triumfowało Corvette.

Decydujący manewr w walce o zwycięstwo miał miejsce już na niecałe trzy godziny przed końcem wyścigu. Jordan Taylor dogonił prowadzącego w tym czasie Filipe Albuquerquego z załogi #5 Action Express Racing, kiedy ten przedzierał się przez wolniejsze samochody, wyprzedził go i do końca wyścigu pozostał niezagrożony, odjeżdżając na ponad 14 sekund. Kierowcy Wayne Taylor Racing nie zaszkodziła również szósta i ostatnia neutralizacja wyścigu, która nadeszła na godzinę i 8 minut przed końcem rywalizacji, tuż po pit-stopie prowadzącej załogi.

O ile dla braci Jordana i Ricky’ego Taylora było to drugie z rzędu zwycięstwo w IMSA, dla ich nowego partnera Alexa Lynna był to pierwszy triumf w serii. Albuquerque, João Barbosa i Christian Fittipaldi musieli się natomiast drugi raz z rzędu zadowolić drugim miejscem. Trzecie miejsce zajęła ich siostrzana załoga z Action Express #31, przyczyniając się do pełnego podium dla Cadillaka. Dane Cameron, Eric Curran i Mike Conway musieli odrabiać straty wynikłe z obrócenia się na torze w początkowej fazie rywalizacji i ukończyli wyścig dwa okrążenia za zwycięzcami. Czwarte miejsce zajął zespół JDC-Miller Motorsport, mogący jako jedyny szczycić się bezproblemowym pokonaniem dystansu.

Startująca z pole position załoga Rebellion Racing na początkowym etapie wyścigu demonstrowała znakomite tempo, lecz problemy elektryczne doprowadziły do wycofania się zespołu Oreki.

W Prototype Challenge pewne zwycięstwo odniósł zespół Performance Tech Motorsports #38, którego kierowcy James French, Paul O’Ward i Kyle Masson objęli prowadzenie w początkowej fazie wyścigu i nie oddawali go aż do samego końca.

W klasie GT Le Mans swoje trzecie z rzędu zwycięstwo w Sebring odniósł zespół Corvette Racing. Po wczesnym odpadnięciu samochodu #4, wszystkie siły zostały skierowane na załogę Antonio Garcíi, Jana Magnussena i Mike’a Rockenfellera, którzy w ostatnich godzinach rywalizacji urośli do pretendentów do zwycięstwa. Na nieco ponad godzinę przed końcem García objął prowadzenie dzięki dobrej strategii, po czym skutecznie odpierał ataki rywali.

Jednym z najmocniejszych konkurentów dla Corvette było Porsche #911, które w końcówce wyścigu prowadził Patrick Pilet. Wywierał on presję na liderze, lecz plany walki o zwycięstwo pokrzyżowała mu przebita opona na pół godziny przed końcem i późniejsza kara przejazdu przez boksy na przejechanie po kluczu do kół.

Drugie miejsce odziedziczył w ten sposób Joey Hand w Fordzie #66, który nie był w stanie rzucić wyzwania Corvette i po zwycięstwach w Le Mans i Daytonie, musiał zadowolić się drugim miejscem w Sebring. Trzecie miejsce zajęła załoga Ferrari #62 od Risi Competizione, której kierowca James Calado na ostatnim okrążeniu wyprzedził Richarda Westbrooka w Fordzie #67.

Jeroen Bleekemolen, Ben Keating i Mario Farnbacher po starcie z siódmej pozycji przejechali pewny wyścig, by zdominować klasę GT Daytona. Choć w ostatnich godzinach rywalizacji prowadzenie na chwilę, dzięki krótszemu postojowi pod neutralizacją, objął Alessandro Balzan w Ferrari #63, nie trwało długo zanim Bleekemolen nie wrócił na czoło stawki. Holender przekroczył linię mety z przewagą 4,453 sekundy nad Włochem, dając Mercedesowi-AMG pierwsze zwycięstwo w Sebring od 1957 roku. W walce o trzecie miejsce, zdobywca pole position Tristan Vautier w końcowych minutach wyprzedził Jeroena Mula. Kierowca Mercedesa-AMG stanął na podium po znakomitej pogoni z ósmego miejsca, jakie zajmował na godzinę przed końcem wyścigu.

Kolejną rundą IMSA Championship będzie 100-minutowy wyścig na ulicach Long Beach na początku kwietnia, zarezerwowany dla klas P, GTLM i GTD.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół   Rezultat
1 10

Ricky Taylor
Jordan Taylor
Alex Lynn
P Wayne Taylor Racing 348 okr.
2 5

João Barbosa
Filipe Albuquerque
Christian Fittipaldi
P Mustang Sampling Racing + 13,614
3 31

Dane Cameron
Eric Curran
Mike Conway
P Whelen Engineering Racing + 2 okr.
4 85

Misha Goikhberg
Chris Miller
Stephen Simpson
P JDC-Miller Motorsports + 4 okr.
5 38

James French
Patricio O'Ward
Kyle Masson
PC Performance Tech Motorsports + 10 okr.
6 8

Garett Grist
Max Hanratty
Sean Rayhall
PC Starworks Motorsport + 12 okr.
7 3

Antonio García
Jan Magnussen
Mike Rockenfeller
GTLM Corvette Racing + 14 okr.
8 66

Dirk Müller
Joey Hand
Sébastien Bourdais
GTLM Ford Chip Ganassi Racing + 14 okr.
9 62

Giancarlo Fisichella
James Calado
Toni Vilander
GTLM Risi Competizione + 14 okr.
10 67

Ryan Briscoe
Richard Westbrook
Scott Dixon
GTLM Ford Chip Ganassi Racing + 14 okr.
11 68

Billy Johnson
Stefan Mücke
Olivier Pla
GTLM Ford Chip Ganassi Team UK + 14 okr.
12 25

Bill Auberlen
Alexander Sims
Kuno Wittmer
GTLM BMW Team RLL + 14 okr.
13 911

Patrick Pilet
Dirk Werner
Fréderic Makowiecki
GTLM Porsche GT Team + 14 okr.
14 912

Kévin Estre
Laurens Vanthoor
Richard Lietz
GTLM Porsche GT Team + 16 okr.
15 26


Marc Drumwright
Chapman Ducote
Gustavo Yacamán
Colin Thompson
PC BAR1 Motorsports + 20 okr.
16 33

Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
Mario Farnbacher
GTD Riley Motorsports-Team AMG + 23 okr.
17 63

Christina Nielsen
Alessandro Balzan
Matteo Cressoni
GTD Scuderia Corsa + 24 okr.
18 75

Kenny Habul
Tristan Vautier
Boris Said
GTD SunEnergy1 Racing + 24 okr.
19 29

Connor De Phillippi
Christopher Mies
Jules Gounon
GTD Montaplast by Land-Motorsport + 24 okr.
20 48

Bryan Sellers
Madison Snow
Dion von Moltke
GTD Paul Miller Racing + 24 okr.
21 73


Patrick Lindsey
Jörg Bergmeister
Matthew McMurry
Jan Heylen
GTD Park Place Motorsports + 24 okr.
22 57

Lawson Aschenbach
Andrew Davis
Matt Bell
GTD Stevenson Motorsports + 24 okr.
23 86

Jeff Segal
Oswaldo Negri Jr
Tom Dyer
GTD Michael Shank Racing w/Curb-Agajanian + 24 okr.
24 11


Mirko Bortolotti
Christian Engelhart
Rolf Ineichen
Richard Antinucci
GTD GRT Grasser Racing Team + 25 okr.
25 28


Daniel Morad
Spencer Pumpelly
Michael de Quesada
Michael Christensen
GTD Alegra Motorsports + 25 okr.
26 16

Corey Lewis
Jeroen Mul
Brett Sandberg
GTD Change Racing + 26 okr.
27 46


Emanuele Busnelli
Fabio Babini
Emmanuel Collard
Michele Beretta
GTD EBIMOTORS + 26 okr.
28 15

Robert Alon
Jack Hawksworth
Austin Cindric
GTD 3GT Racing + 28 okr.
29 55

Tristan Nuñez
Jonathan Bomarito
Spencer Pigot
P Mazda Motorsports + 29 okr.
30 93

Andy Lally
Katherine Legge
Mark Wilkins
GTD Michael Shank Racing + 30 okr.
31 23

Bill Sweedler
Townsend Bell
Frank Montecalvo
GTD Alex Job Racing + 39 okr.
32 20


Don Yount
Buddy Rice
Mark Kvamme
Daniel Burkett
PC BAR1 Motorsports + 46 okr.
NSK 54

Jonathan Bennett
Colin Braun
Nic Jönsson
GTD CORE autosport  
34 18

Emmanuel Anassis
Brandon Gdovic
Anthony Massari
GTD DAC Motorsports + 66 okr.
35 14

Scott Pruett
Ian James
Sage Karam
GTD 3GT Racing + 79 okr.
NSK 27


Lawrence DeGeorge
Cedric Sbirrazzuoli
Paolo Ruberti
Luca Persiani
GTD Dream Racing Motorsports  
37 90

Marc Goossens
Renger van der Zande
René Rast
P VisitFlorida Racing + 107 okr.
38 96

Justin Marks
Jens Klingmann
Jesse Krohn
GTD Turner Motorsport + 120 okr.
NSK 52

Tom Kimber-Smith
Michael Guasch
Jose Gutierrez
P PR1/Mathiasen Motorsports  
NSK 70

Tom Long
Joël Miller
Marino Franchitti
P Mazda Motorsports  
41 13

Neel Jani
Sébastien Buemi
Nick Heidfeld
P Rebellion Racing + 181 okr.
NSK 22


Ed Brown
Johannes van Overbeek
Bruno Senna
Brendon Hartley
P Tequila Patrón ESM  
NSK 24

John Edwards
Martin Tomczyk
Nicky Catsburg
GTLM BMW Team RLL  
NSK 50

Cooper MacNeil
Gunnar Jeannette
Shane van Gisbergen
GTD Riley Motorsports-WeatherTech Racing  
NSK 2

Scott Sharp
Ryan Dalziel
Luis Felipe Derani
P Tequila Patrón ESM  
NSK 4

Oliver Gavin
Tommy Milner
Marcel Fässler
GTLM Corvette Racing  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze