Zespół Wayne Taylor Racing odniósł drugie z rzędu zwycięstwo w IMSA Championship podczas 65. edycji 12-godzinnego wyścigu w Sebring. W klasie GT Le Mans triumfowało Corvette.
Decydujący manewr w walce o zwycięstwo miał miejsce już na niecałe trzy godziny przed końcem wyścigu. Jordan Taylor dogonił prowadzącego w tym czasie Filipe Albuquerquego z załogi #5 Action Express Racing, kiedy ten przedzierał się przez wolniejsze samochody, wyprzedził go i do końca wyścigu pozostał niezagrożony, odjeżdżając na ponad 14 sekund. Kierowcy Wayne Taylor Racing nie zaszkodziła również szósta i ostatnia neutralizacja wyścigu, która nadeszła na godzinę i 8 minut przed końcem rywalizacji, tuż po pit-stopie prowadzącej załogi.
O ile dla braci Jordana i Ricky’ego Taylora było to drugie z rzędu zwycięstwo w IMSA, dla ich nowego partnera Alexa Lynna był to pierwszy triumf w serii. Albuquerque, João Barbosa i Christian Fittipaldi musieli się natomiast drugi raz z rzędu zadowolić drugim miejscem. Trzecie miejsce zajęła ich siostrzana załoga z Action Express #31, przyczyniając się do pełnego podium dla Cadillaka. Dane Cameron, Eric Curran i Mike Conway musieli odrabiać straty wynikłe z obrócenia się na torze w początkowej fazie rywalizacji i ukończyli wyścig dwa okrążenia za zwycięzcami. Czwarte miejsce zajął zespół JDC-Miller Motorsport, mogący jako jedyny szczycić się bezproblemowym pokonaniem dystansu.
Startująca z pole position załoga Rebellion Racing na początkowym etapie wyścigu demonstrowała znakomite tempo, lecz problemy elektryczne doprowadziły do wycofania się zespołu Oreki.
W Prototype Challenge pewne zwycięstwo odniósł zespół Performance Tech Motorsports #38, którego kierowcy James French, Paul O’Ward i Kyle Masson objęli prowadzenie w początkowej fazie wyścigu i nie oddawali go aż do samego końca.
W klasie GT Le Mans swoje trzecie z rzędu zwycięstwo w Sebring odniósł zespół Corvette Racing. Po wczesnym odpadnięciu samochodu #4, wszystkie siły zostały skierowane na załogę Antonio Garcíi, Jana Magnussena i Mike’a Rockenfellera, którzy w ostatnich godzinach rywalizacji urośli do pretendentów do zwycięstwa. Na nieco ponad godzinę przed końcem García objął prowadzenie dzięki dobrej strategii, po czym skutecznie odpierał ataki rywali.
Jednym z najmocniejszych konkurentów dla Corvette było Porsche #911, które w końcówce wyścigu prowadził Patrick Pilet. Wywierał on presję na liderze, lecz plany walki o zwycięstwo pokrzyżowała mu przebita opona na pół godziny przed końcem i późniejsza kara przejazdu przez boksy na przejechanie po kluczu do kół.
Drugie miejsce odziedziczył w ten sposób Joey Hand w Fordzie #66, który nie był w stanie rzucić wyzwania Corvette i po zwycięstwach w Le Mans i Daytonie, musiał zadowolić się drugim miejscem w Sebring. Trzecie miejsce zajęła załoga Ferrari #62 od Risi Competizione, której kierowca James Calado na ostatnim okrążeniu wyprzedził Richarda Westbrooka w Fordzie #67.
Jeroen Bleekemolen, Ben Keating i Mario Farnbacher po starcie z siódmej pozycji przejechali pewny wyścig, by zdominować klasę GT Daytona. Choć w ostatnich godzinach rywalizacji prowadzenie na chwilę, dzięki krótszemu postojowi pod neutralizacją, objął Alessandro Balzan w Ferrari #63, nie trwało długo zanim Bleekemolen nie wrócił na czoło stawki. Holender przekroczył linię mety z przewagą 4,453 sekundy nad Włochem, dając Mercedesowi-AMG pierwsze zwycięstwo w Sebring od 1957 roku. W walce o trzecie miejsce, zdobywca pole position Tristan Vautier w końcowych minutach wyprzedził Jeroena Mula. Kierowca Mercedesa-AMG stanął na podium po znakomitej pogoni z ósmego miejsca, jakie zajmował na godzinę przed końcem wyścigu.
Kolejną rundą IMSA Championship będzie 100-minutowy wyścig na ulicach Long Beach na początku kwietnia, zarezerwowany dla klas P, GTLM i GTD.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||
1 | 10 | Ricky Taylor Jordan Taylor Alex Lynn |
P | Wayne Taylor Racing | 348 okr. | ||
2 | 5 | João Barbosa Filipe Albuquerque Christian Fittipaldi |
P | Mustang Sampling Racing | + 13,614 | ||
3 | 31 | Dane Cameron Eric Curran Mike Conway |
P | Whelen Engineering Racing | + 2 okr. | ||
4 | 85 | Misha Goikhberg Chris Miller Stephen Simpson |
P | JDC-Miller Motorsports | + 4 okr. | ||
5 | 38 | James French Patricio O'Ward Kyle Masson |
PC | Performance Tech Motorsports | + 10 okr. | ||
6 | 8 | Garett Grist Max Hanratty Sean Rayhall |
PC | Starworks Motorsport | + 12 okr. | ||
7 | 3 | Antonio García Jan Magnussen Mike Rockenfeller |
GTLM | Corvette Racing | + 14 okr. | ||
8 | 66 | Dirk Müller Joey Hand Sébastien Bourdais |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 14 okr. | ||
9 | 62 | Giancarlo Fisichella James Calado Toni Vilander |
GTLM | Risi Competizione | + 14 okr. | ||
10 | 67 | Ryan Briscoe Richard Westbrook Scott Dixon |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 14 okr. | ||
11 | 68 | Billy Johnson Stefan Mücke Olivier Pla |
GTLM | Ford Chip Ganassi Team UK | + 14 okr. | ||
12 | 25 | Bill Auberlen Alexander Sims Kuno Wittmer |
GTLM | BMW Team RLL | + 14 okr. | ||
13 | 911 | Patrick Pilet Dirk Werner Fréderic Makowiecki |
GTLM | Porsche GT Team | + 14 okr. | ||
14 | 912 | Kévin Estre Laurens Vanthoor Richard Lietz |
GTLM | Porsche GT Team | + 16 okr. | ||
15 | 26 | Marc Drumwright Chapman Ducote Gustavo Yacamán Colin Thompson |
PC | BAR1 Motorsports | + 20 okr. | ||
16 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen Mario Farnbacher |
GTD | Riley Motorsports-Team AMG | + 23 okr. | ||
17 | 63 | Christina Nielsen Alessandro Balzan Matteo Cressoni |
GTD | Scuderia Corsa | + 24 okr. | ||
18 | 75 | Kenny Habul Tristan Vautier Boris Said |
GTD | SunEnergy1 Racing | + 24 okr. | ||
19 | 29 | Connor De Phillippi Christopher Mies Jules Gounon |
GTD | Montaplast by Land-Motorsport | + 24 okr. | ||
20 | 48 | Bryan Sellers Madison Snow Dion von Moltke |
GTD | Paul Miller Racing | + 24 okr. | ||
21 | 73 | Patrick Lindsey Jörg Bergmeister Matthew McMurry Jan Heylen |
GTD | Park Place Motorsports | + 24 okr. | ||
22 | 57 | Lawson Aschenbach Andrew Davis Matt Bell |
GTD | Stevenson Motorsports | + 24 okr. | ||
23 | 86 | Jeff Segal Oswaldo Negri Jr Tom Dyer |
GTD | Michael Shank Racing w/Curb-Agajanian | + 24 okr. | ||
24 | 11 | Mirko Bortolotti Christian Engelhart Rolf Ineichen Richard Antinucci |
GTD | GRT Grasser Racing Team | + 25 okr. | ||
25 | 28 | Daniel Morad Spencer Pumpelly Michael de Quesada Michael Christensen |
GTD | Alegra Motorsports | + 25 okr. | ||
26 | 16 | Corey Lewis Jeroen Mul Brett Sandberg |
GTD | Change Racing | + 26 okr. | ||
27 | 46 | Emanuele Busnelli Fabio Babini Emmanuel Collard Michele Beretta |
GTD | EBIMOTORS | + 26 okr. | ||
28 | 15 | Robert Alon Jack Hawksworth Austin Cindric |
GTD | 3GT Racing | + 28 okr. | ||
29 | 55 | Tristan Nuñez Jonathan Bomarito Spencer Pigot |
P | Mazda Motorsports | + 29 okr. | ||
30 | 93 | Andy Lally Katherine Legge Mark Wilkins |
GTD | Michael Shank Racing | + 30 okr. | ||
31 | 23 | Bill Sweedler Townsend Bell Frank Montecalvo |
GTD | Alex Job Racing | + 39 okr. | ||
32 | 20 | Don Yount Buddy Rice Mark Kvamme Daniel Burkett |
PC | BAR1 Motorsports | + 46 okr. | ||
NSK | 54 | Jonathan Bennett Colin Braun Nic Jönsson |
GTD | CORE autosport | |||
34 | 18 | Emmanuel Anassis Brandon Gdovic Anthony Massari |
GTD | DAC Motorsports | + 66 okr. | ||
35 | 14 | Scott Pruett Ian James Sage Karam |
GTD | 3GT Racing | + 79 okr. | ||
NSK | 27 | Lawrence DeGeorge Cedric Sbirrazzuoli Paolo Ruberti Luca Persiani |
GTD | Dream Racing Motorsports | |||
37 | 90 | Marc Goossens Renger van der Zande René Rast |
P | VisitFlorida Racing | + 107 okr. | ||
38 | 96 | Justin Marks Jens Klingmann Jesse Krohn |
GTD | Turner Motorsport | + 120 okr. | ||
NSK | 52 | Tom Kimber-Smith Michael Guasch Jose Gutierrez |
P | PR1/Mathiasen Motorsports | |||
NSK | 70 | Tom Long Joël Miller Marino Franchitti |
P | Mazda Motorsports | |||
41 | 13 | Neel Jani Sébastien Buemi Nick Heidfeld |
P | Rebellion Racing | + 181 okr. | ||
NSK | 22 | Ed Brown Johannes van Overbeek Bruno Senna Brendon Hartley |
P | Tequila Patrón ESM | |||
NSK | 24 | John Edwards Martin Tomczyk Nicky Catsburg |
GTLM | BMW Team RLL | |||
NSK | 50 | Cooper MacNeil Gunnar Jeannette Shane van Gisbergen |
GTD | Riley Motorsports-WeatherTech Racing | |||
NSK | 2 | Scott Sharp Ryan Dalziel Luis Felipe Derani |
P | Tequila Patrón ESM | |||
NSK | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Marcel Fässler |
GTLM | Corvette Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.