Thiriet znów najlepszy

Pierre Thiriet, Ludovic Badey i Tristan Gomendy wygrali wyścig Europejskiej Serii Le Mans na torze Imola po wspaniałej jeździe z końca stawki prototypów. Ferrari odniosło podwójne zwycięstwo, triumfując w obu klasach GT.

Wyścig nie zdążył się nawet rozpocząć bezproblemowo. Na okrążeniu formującym Orecę zespołu Ibanez Racing zatrzymał Yutaka Yamagishi i niestety był to dla niego koniec jazdy.

Kiedy doszło do startu, prowadzenie utrzymał Harry Tincknell w Gibsonie od Jota Sport, odpierając atak Marka Pattersona w Orece od Murphy Prototypes. Patterson wkrótce musiał się jednak skupić na obronie przed Leo Rousselem z Pegasus Racing i Bjornem Wirdheimem z Greaves Motorsport. W ten sposób Tincknell zaczął budować komfortową przewagę na czele stawki. Znakomicie rywalizację rozpoczął Piette Thiriet, który po błędzie w kwalifikacjach Tristana Gommendy'ego musiał startować z 9. pola. Francuz w ciągu pierwszych kilkunastu minut wyprzedził obu kierowców SMP Racing, Ivana Bellarosę, Roussela, Pattersona i Wirdheima, by znaleźć się na drugim miejscu w chwili wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa.

Ten wyjechał na 19. okrążeniu z powodu żwiru, jaki naniósł na tor jeden z pojazdów GTE w zakręcie Tamburello. 18-sekundowa przewaga Tincknella zmalała zaledwie do kilku na restarcie. Anglik zaczął ją jednak odbudowywać, zanim na 38. kółku zjechał na pit-stop i prowadzenie przejął Thiriet.

Samochód bezpieczeństwa wrócił na tor na 60. okrążeniu, kiedy Roberto Lacorte w Ginettcie od Villorba Corse zatrzymał się na zjeździe do boksów. Simon Dolan, który przejął prototyp Jota Sport od Tincknella, musiał zjechać do boksów bez lewego przedniego skrzydła w swoim Gibsonie, które stracił najeżdżając na krawężnik w celu uniknięcia kolizji z wolniejszym autem. Przed restartem problemy miał także Gary Hirsch z Greaves Motorsport, który obrócił się i stracił kilka sekund.

Na restarcie prowadził Ludovic Badey z Thiriet by TDS przed Michaelem Lyonsem z Murphy Prototypes, a za nimi był Hirsch. Po następnej rundzie pit-stopów Thiriet i Greaves walczyły o prowadzenie, dopóki Morgan ekipy Pegasus nie przeszkodził ekipie Greaves i Tristan Gommendy mógł poprowadzić zespół Thiriet do zwycięstwa. 12 sekund później na metę wpadł Nathanaël Berthon z Murphy Prototypes, a trzeci Filipe Albuquerque, który po wyścigu otrzymał karę za naruszenie procedury postoju w boksach.

W klasie LMGTE Alessandro Pier Guidi poprowadził z pole position Ferrari zespołu AT Racing do zwycięstwa, jednak nie przyszło mu to łatwo po tym jak musiał odrabiać straty, uderzony przez Charliego Robertsona w Ginettcie zespołu LNT. Zaledwie trzy sekundy za nim na metę przyjechał Marco Mapelli w Porsche od Proton Competition.

W LMP3 Charlie Robertson i Chris Hoy wystartowali z pole position i komfortowo prowadzili w wyścigu, dopóki problemy techniczne nie zmusiły zwycięzców z Silverstone do wycofania się, oddając inicjatywę zespołom SVK by Speed Factory i University of Bolton. Rob Garofall i Morten Dons z drugiej z ekip ciężko pracowali, by zbudować imponujące prowadzenie i zwyciężyli z przewagą dwóch okrążeń.

Podium klasy GTC zajęła w całości ekipa AF Corse. Stuart Hall przyjechał na metę jako pierwszy w Ferrari nr 62, pokonując siostrzane auta 63 i 64.

Kolejna runda Europejskiej Serii Le Mans odbędzie się na torze Red Bull Ring 12 lipca, lecz wcześniej - 13-14 czerwca - czeka nas 24-godzinny wyścig Le Mans.

P Nr Kierowca Klasa Zespół Rezultat
1 46

Pierre Thiriet
Ludovic Badey
Tristan Gommendy
1 LMP2 Thiriet by TDS Racing 138 okr.
2 48

Nathanaël Berthon
Michael Lyons
Mark Patterson
2 LMP2 Murphy Prototypes + 12,140
3 38

Simon Dolan
Filipe Albuquerque
Harry Tincknell
3 LMP2 Jota Sport + 3:01,530
4 41

Gary Hirsch
Jon Lancaster
Björn Wirdheim
4 LMP2 Greaves Motorsport + 1 okr.
5 40

Tracy Krohn
Niclas Jönsson
Oswaldo Negri Jr.
5 LMP2 Krohn Racing + 1 okr.
6 45

Pierre Perret
Ivan Bellarosa
Jose Ibanez
6 LMP2 Ibanez Racing + 2 okr.
7 33
Pu Jun Chin
Nico Pieter De Brujin
7 LMP2 Eurasia Motorsport + 2 okr.
8 37

Michaił Aloszyn
Kirył Ładygin
Anton Ładygin
8 LMP2 SMP Racing + 6 okr.
9 56

Alaksandr Talkanitsa Jr
Alaksandr Talkanitsa Sr
Alessandro Pier Guidi
1 GTE AT Racing + 6 okr.
10 88

Christian Ried
Klaus Bachler
Khaled Al Qubaisi
2 GTE Proton Competition + 6 okr.
11 60

Johnny Laursen
Mikkel Mac Jensen
Andrea Rizzoli
3 GTE Formula Racing + 6 okr.
12 52

Andy Priaulx
Henry Hassid
Jesse Krohn
4 GTE BMW Sports Marc VDS + 6 okr.
13 55

Duncan Cameron
Matt Griffin
Aaron Scott
5 GTE AF Corse + 6 okr.
14 66

George Richardson
Robert Smith
Sam Tordoff
6 GTE JMW Motorsport + 8 okr.
15 51

Peter Mann
Raffaele Gianmaria
Matteo Cressoni
7 GTE AF Corse + 8 okr.
16 62

Thomas Flohr
Francesco Castellacci
Stuart Hall
1 GTC AF Corse + 9 okr.
17 29

Léo Roussel
David Cheng
Jonathan Coleman
9 LMP2 Pegasus Racing + 9 okr.
18 63

Giorgio Roda
Ilja Melnikow
Marco Cioci
2 GTC AF Corse + 10 okr.
19 64

Mads Radsmussen
Felipe Barreiros
Francisco Guedes
3 GTC AF Corse + 11 okr.
20 7
Rob Garofall
Jens Petersen
1 LMP3 University of Bolton + 12 okr.
21 15

Konstantins Calko
Jesus Fuster
Dainius Matijosaitis
2 LMP3 SVK by Speed Factory + 14 okr.
22 86

Michael Wainwright
Adam Carroll
Phil Keen
8 GTE Gulf Racing UK + 14 okr.
23 11

Alex Craven
Joey Foster
Charles Hollings
3 LMP3 Lanan Racing + 17 okr.
24 59

Eric Dermont
Franck Perera
Dino Lunardi
4 GTC TDS Racing + 32 okr.
NSK 3
Chris Hoy
Charlie Robertson
LMP3 Team LNT
NSK 68

Casper Elgaard
Kristian Poulsen
Simon Moller
GTC Massive Motorsport
NSK 27

Maurizio Mediani
Dawid Markozow
Nicolas Minassian
LMP2 SMP Racing
NSK 5
Roberto Lacorte
Giorgio Sernagiotto
LMP3 Cetilar Villorba Corse
NSK 2
Michael Simpson
Gaetan Paletou
LMP3 Team LNT
NSK 44
Yukata Yamagishi
Michele La Rosa
LMP2 Ibanez Racing

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze