John Lancaster zderzył się z Tristanem Gommendym i w ten sposób wyszedł na prowadzenie 4-godzinnego wyścigu Europejskiej Serii Le Mans w Silverstone na kilka minut przed końcem, a później odpierał ataki Harry'ego Tinknella i odniósł zwycięstwo dla Greaves Motorsport.
Już start okazał się być dramatyczny. Ferrari nr 62 nie dojechało nawet do linii startu, mając problem z silnikiem, natomiast w drugim zakręcie obrócił się Kyrił Ładygin w prototypie od AF Corse i wywołał chaos. Próbując ominąć zamieszanie, Jonathan Coleman z Pegasus Racing wyjechał poza tor i stracił kontrolę wracając na niego, przez co wpadł prosto na wracającego do walki Ładygina. Oba prototypy zostały poważnie uszkodzone, ale dojechały bo boksów i ukończyły wyścig. Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.
Stawka ponownie ruszyła do rywalizacji po 22 minutach wyścigu i na czele znajdował się Gary Hirsch, jednak bardzo szybko stracił pozycję na rzecz Filipa Albuquerque. Portugalczyk wyprzedził jednak Szwajcara przed minięciem linii start/meta, przez co musiał oddać pozycję i spadł aż na trzecie miejsce, za Pierre'a Thirieta, który przez chwilę wywierał presję na liderze, jednak później został wyprzedzony przez Portugalczyka.
W klasie LMP3 Charlie Robertson wystartował z końca stawki po tym, jak jego załoga została ukarana w ten sposób za przekroczenie prędkości w alei serwisowej. Młody Anglik jeżdżący od kilku lat Ginettami po niecałych 30 minutach już był liderem swojej klasy i po imponującym stincie oddał samochód w ręce Chrisa Hoya i wspólnie ze słynnym kolarzem sięgnęli po pierwsze zwycięstwo w historii nowej klasy prototypów.
W 28. minucie wyścigu Albuquerque w końcu dogonił Hirscha i objął prowadzenie w wyścigu, a 10 minut później Oswaldo Negri Jr posłał w żwirową pułapkę zakrętu Abbey Ferrari nr 81, które będzie miało serię problemów tego dnia, w tym kolizję z siostrzaną maszyną nr 82. Po tym incydencie, półtorej godziny przed metą, na tor ponownie wyjedzie samochód bezpieczeństwa, resetując stawkę.
Prawdziwy wyścig zaczął się więc na niego ponad godzinę przed upływem czasu, kiedy to w czołowych prototypach zasiedli najlepsi kierowcy swoich ekip. Na prowadzeniu był Björn Wirdheim z Greaves przed Tristanem Gommendym z Thiriet by TDS i Simonem Dolanem z Jota Sport. Gommendy najpierw skutecznie bronił się przed Dolanem, a później walczył z Wirdheimem. Zarówno Wirdheim jak i Dolan zjechali do boksów i zmienili opony, a także kierowców - w Greaves pojawił się Jon Lancaster, a w Jota Harry Tincknell. Gommendy pozostał na torze i kiedy dwójka kierowców prototypów Gibson rywalizowała między sobą, budował przewagę, która pozwoliła mu wyjechać z boksów na prowadzeniu wyścigu na 20 minut przed końcem.
Tinknell i Lancaster nadal ze sobą walczyli - pierwszy z nich wyszedł na prowadzenie w Village na kwadrans przed metą dzięki wolniejszemu samochodowi przed tą dwójką, ale Lancaster odpowiedział na dojeździe do Maggots, zmuszając Tinknella do wyjazdu poza tor, przez co stracił on kilka sekund i wypadł z walki o zwycięstwo. Lancaster natomiast dogonił Gommendy'ego i na pięć minut przed końcem zaatakował wykorzystując samochód GT, co zakończyło się kolizją i Francuz obrócił się spadając na trzecie miejsce, Anglik także musiał się zmagać z uszkodzeniami, dzięki czemu dogonił go Tincknell, ale mimo prób nie był w stanie znaleźć drogi wokół podobnego samochodu.
Bardzo szybko rozstrzygnęła się walka w klasie GTE - załoga Gulf Racing UK znalazła się w korzystnym dla siebie miejscu przy wyjeździe samochodu bezpieczeństwa i zyskała niemal całe okrążenie nad JMW Motorsport. Trzecie miejsce zajęła załoga nr 55 od AF Corse, a w swoim europejskim debiucie, BMW Z4 GTE w barwach MarcVDS znalazło się tuż za podium.
Hoy i Robertson wygrali w klasie LMP3, natomiast wśród aut GTC bezbłędna i bezproblemowa jazda dała przekonywujące zwycięstwo ekipie TDS Racing w BMW.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 41 | Gary Hirsch Jon Lancaster Björn Wirdheim |
1 | LMP2 | Greaves Motorsport | 118 okr. | |||
2 | 38 | Simon Dolan Filipe Albuquerque Harry Tincknell |
2 | LMP2 | Jota Sport | ||||
3 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
3 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | ||||
4 | 40 | Tracy Krohn Niclas Jönsson Oswaldo Negri Jr. |
4 | LMP2 | Krohn Racing | + 1 okr. | |||
5 | 33 | Pu Jun Chin Nico Pieter De Brujin |
5 | LMP2 | Eurasia Motorsport | + 2 okr. | |||
6 | 45 | Pierre Perret Ivan Bellarosa Jose Ibanez |
6 | LMP2 | Ibanez Racing | + 4 okr. | |||
7 | 32 | Maurizio Mediani Dawid Markozow Nicolas Minassian |
7 | LMP2 | AF Corse | + 4 okr. | |||
8 | 86 | Michael Wainwright Adam Carroll Phil Keen |
1 | GTE | Gulf Racing UK | + 8 okr. | |||
9 | 66 | George Richardson Robert Smith Sam Tordoff |
2 | GTE | JMW Motorsport | + 9 okr. | |||
10 | 55 | Duncan Cameron Matt Griffin Aaron Scott |
3 | GTE | AF Corse | + 9 okr. | |||
11 | 52 | Andy Priaulx Henry Hassid Jesse Krohn |
4 | GTE | BMW Sports Marc VDS | + 9 okr. | |||
12 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
5 | GTE | Proton Competition | + 9 okr. | |||
13 | 60 | Johnny Laursen Mikkel Mac Jensen Andrea Rizzoli |
6 | GTE | Formula Racing | + 9 okr. | |||
14 | 59 | Eric Dermont Franck Perera Dino Lunardi |
1 | GTC | TDS Racing | + 10 okr. | |||
15 | 56 | Alaksandr Talkanitsa Jr Alaksandr Talkanitsa Sr Alessandro Pier Guidi |
7 | GTE | AT Racing | + 11 okr. | |||
16 | 3 | Chris Hoy Charlie Robertson |
1 | LMP3 | Team LNT | + 11 okr. | |||
17 | 2 | Michael Simpson Gaetan Paletou |
2 | LMP3 | Team LNT | + 12 okr. | |||
18 | 64 | Mads Radsmussen Felipe Barreiros Francisco Guedes |
2 | GTC | AF Corse | + 12 okr. | |||
19 | 34 | Michaił Aloszyn Kirył Ładygin Anton Ładygin |
8 | LMP2 | AF Corse | + 13 okr. | |||
20 | 7 | Rob Garofall Jens Petersen |
3 | LMP3 | University of Bolton | + 13 okr. | |||
21 | 15 | Konstantins Calko Jesus Fuster Dainius Matijosaitis |
4 | LMP3 | SVK by Speed Factory | + 16 okr. | |||
22 | 85 | Roald Goethe Daniel Brown Archie Hamilton |
3 | GTC | Gulf Racing UK | + 16 okr. | |||
23 | 44 | Yukata Yamagishi Michele La Rosa |
9 | LMP2 | Ibanez Racing | + 26 okr. | |||
24 | 48 | Nathanaël Berthon Michael Lyons Mark Patterson |
10 | LMP2 | Murphy Prototypes | + 35 okr. | |||
25 | 63 | Giorgio Roda Ilja Melnikow Marco Cioci |
4 | GTC | AF Corse | + 51 okr. | |||
26 | 68 | Casper Elgaard Kristian Poulsen Simon Moller |
5 | GTC | Massive Motorsport | + 53 okr. | |||
27 | 29 | Léo Roussel David Cheng Jonathan Coleman |
11 | LMP2 | Pegasus Racing | + 54 okr. | |||
28 | 11 | Alex Craven Joey Foster Charles Hollings |
5 | LMP3 | Lanan Racing | + 66 okr. | |||
29 | 51 | Peter Mann Raffaele Gianmaria Matteo Cressoni |
8 | GTE | AF Corse | + 83 okr. | |||
30 | 81 | Stephen Wyatt Michele Rugolo Rui Águas |
9 | GTE | AF Corse | + 85 okr. | |||
31 | 62 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Stuart Hall |
6 | GTC | AF Corse |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.