Kontrowersyjne zwycięstwo Greaves

John Lancaster zderzył się z Tristanem Gommendym i w ten sposób wyszedł na prowadzenie 4-godzinnego wyścigu Europejskiej Serii Le Mans w Silverstone na kilka minut przed końcem, a później odpierał ataki Harry'ego Tinknella i odniósł zwycięstwo dla Greaves Motorsport.

Już start okazał się być dramatyczny. Ferrari nr 62 nie dojechało nawet do linii startu, mając problem z silnikiem, natomiast w drugim zakręcie obrócił się Kyrił Ładygin w prototypie od AF Corse i wywołał chaos. Próbując ominąć zamieszanie, Jonathan Coleman z Pegasus Racing wyjechał poza tor i stracił kontrolę wracając na niego, przez co wpadł prosto na wracającego do walki Ładygina. Oba prototypy zostały poważnie uszkodzone, ale dojechały bo boksów i ukończyły wyścig. Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.

Stawka ponownie ruszyła do rywalizacji po 22 minutach wyścigu i na czele znajdował się Gary Hirsch, jednak bardzo szybko stracił pozycję na rzecz Filipa Albuquerque. Portugalczyk wyprzedził jednak Szwajcara przed minięciem linii start/meta, przez co musiał oddać pozycję i spadł aż na trzecie miejsce, za Pierre'a Thirieta, który przez chwilę wywierał presję na liderze, jednak później został wyprzedzony przez Portugalczyka.

W klasie LMP3 Charlie Robertson wystartował z końca stawki po tym, jak jego załoga została ukarana w ten sposób za przekroczenie prędkości w alei serwisowej. Młody Anglik jeżdżący od kilku lat Ginettami po niecałych 30 minutach już był liderem swojej klasy i po imponującym stincie oddał samochód w ręce Chrisa Hoya i wspólnie ze słynnym kolarzem sięgnęli po pierwsze zwycięstwo w historii nowej klasy prototypów.

W 28. minucie wyścigu Albuquerque w końcu dogonił Hirscha i objął prowadzenie w wyścigu, a 10 minut później Oswaldo Negri Jr posłał w żwirową pułapkę zakrętu Abbey Ferrari nr 81, które będzie miało serię problemów tego dnia, w tym kolizję z siostrzaną maszyną nr 82. Po tym incydencie, półtorej godziny przed metą, na tor ponownie wyjedzie samochód bezpieczeństwa, resetując stawkę.

Prawdziwy wyścig zaczął się więc na niego ponad godzinę przed upływem czasu, kiedy to w czołowych prototypach zasiedli najlepsi kierowcy swoich ekip. Na prowadzeniu był Björn Wirdheim z Greaves przed Tristanem Gommendym z Thiriet by TDS i Simonem Dolanem z Jota Sport. Gommendy najpierw skutecznie bronił się przed Dolanem, a później walczył z Wirdheimem. Zarówno Wirdheim jak i Dolan zjechali do boksów i zmienili opony, a także kierowców - w Greaves pojawił się Jon Lancaster, a w Jota Harry Tincknell. Gommendy pozostał na torze i kiedy dwójka kierowców prototypów Gibson rywalizowała między sobą, budował przewagę, która pozwoliła mu wyjechać z boksów na prowadzeniu wyścigu na 20 minut przed końcem.

Tinknell i Lancaster nadal ze sobą walczyli - pierwszy z nich wyszedł na prowadzenie w Village na kwadrans przed metą dzięki wolniejszemu samochodowi przed tą dwójką, ale Lancaster odpowiedział na dojeździe do Maggots, zmuszając Tinknella do wyjazdu poza tor, przez co stracił on kilka sekund i wypadł z walki o zwycięstwo. Lancaster natomiast dogonił Gommendy'ego i na pięć minut przed końcem zaatakował wykorzystując samochód GT, co zakończyło się kolizją i Francuz obrócił się spadając na trzecie miejsce, Anglik także musiał się zmagać z uszkodzeniami, dzięki czemu dogonił go Tincknell, ale mimo prób nie był w stanie znaleźć drogi wokół podobnego samochodu.

Bardzo szybko rozstrzygnęła się walka w klasie GTE - załoga Gulf Racing UK znalazła się w korzystnym dla siebie miejscu przy wyjeździe samochodu bezpieczeństwa i zyskała niemal całe okrążenie nad JMW Motorsport. Trzecie miejsce zajęła załoga nr 55 od AF Corse, a w swoim europejskim debiucie, BMW Z4 GTE w barwach MarcVDS znalazło się tuż za podium.

Hoy i Robertson wygrali w klasie LMP3, natomiast wśród aut GTC bezbłędna i bezproblemowa jazda dała przekonywujące zwycięstwo ekipie TDS Racing w BMW.

P Nr Kierowca Klasa Zespół Rezultat
1 41

Gary Hirsch
Jon Lancaster
Björn Wirdheim
1 LMP2 Greaves Motorsport 118 okr.
2 38

Simon Dolan
Filipe Albuquerque
Harry Tincknell
2 LMP2 Jota Sport
3 46

Pierre Thiriet
Ludovic Badey
Tristan Gommendy
3 LMP2 Thiriet by TDS Racing
4 40

Tracy Krohn
Niclas Jönsson
Oswaldo Negri Jr.
4 LMP2 Krohn Racing + 1 okr.
5 33
Pu Jun Chin
Nico Pieter De Brujin
5 LMP2 Eurasia Motorsport + 2 okr.
6 45

Pierre Perret
Ivan Bellarosa
Jose Ibanez
6 LMP2 Ibanez Racing + 4 okr.
7 32

Maurizio Mediani
Dawid Markozow
Nicolas Minassian
7 LMP2 AF Corse + 4 okr.
8 86

Michael Wainwright
Adam Carroll
Phil Keen
1 GTE Gulf Racing UK + 8 okr.
9 66

George Richardson
Robert Smith
Sam Tordoff
2 GTE JMW Motorsport + 9 okr.
10 55

Duncan Cameron
Matt Griffin
Aaron Scott
3 GTE AF Corse + 9 okr.
11 52

Andy Priaulx
Henry Hassid
Jesse Krohn
4 GTE BMW Sports Marc VDS + 9 okr.
12 88

Christian Ried
Klaus Bachler
Khaled Al Qubaisi
5 GTE Proton Competition + 9 okr.
13 60

Johnny Laursen
Mikkel Mac Jensen
Andrea Rizzoli
6 GTE Formula Racing + 9 okr.
14 59

Eric Dermont
Franck Perera
Dino Lunardi
1 GTC TDS Racing + 10 okr.
15 56

Alaksandr Talkanitsa Jr
Alaksandr Talkanitsa Sr
Alessandro Pier Guidi
7 GTE AT Racing + 11 okr.
16 3
Chris Hoy
Charlie Robertson
1 LMP3 Team LNT + 11 okr.
17 2
Michael Simpson
Gaetan Paletou
2 LMP3 Team LNT + 12 okr.
18 64

Mads Radsmussen
Felipe Barreiros
Francisco Guedes
2 GTC AF Corse + 12 okr.
19 34

Michaił Aloszyn
Kirył Ładygin
Anton Ładygin
8 LMP2 AF Corse + 13 okr.
20 7
Rob Garofall
Jens Petersen
3 LMP3 University of Bolton + 13 okr.
21 15

Konstantins Calko
Jesus Fuster
Dainius Matijosaitis
4 LMP3 SVK by Speed Factory + 16 okr.
22 85

Roald Goethe
Daniel Brown
Archie Hamilton
3 GTC Gulf Racing UK + 16 okr.
23 44
Yukata Yamagishi
Michele La Rosa
9 LMP2 Ibanez Racing + 26 okr.
24 48

Nathanaël Berthon
Michael Lyons
Mark Patterson
10 LMP2 Murphy Prototypes + 35 okr.
25 63

Giorgio Roda
Ilja Melnikow
Marco Cioci
4 GTC AF Corse + 51 okr.
26 68

Casper Elgaard
Kristian Poulsen
Simon Moller
5 GTC Massive Motorsport + 53 okr.
27 29

Léo Roussel
David Cheng
Jonathan Coleman
11 LMP2 Pegasus Racing + 54 okr.
28 11

Alex Craven
Joey Foster
Charles Hollings
5 LMP3 Lanan Racing + 66 okr.
29 51

Peter Mann
Raffaele Gianmaria
Matteo Cressoni
8 GTE AF Corse + 83 okr.
30 81

Stephen Wyatt
Michele Rugolo
Rui Águas
9 GTE AF Corse + 85 okr.
31 62

Thomas Flohr
Francesco Castellacci
Stuart Hall
6 GTC AF Corse

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze