Harry Tincknell z JOTA Sport był najszybszy w pierwszej sesji treningowej ELMS na torze Silverstone. Brytyjczyk o sekundę pokonał inny prototyp Gibson 015S.
Jeszcze przed pierwszą sesją Mistrzostw Świata Endurance, swoje treningi odbyły ekipy walczące w tym roku w Europejskiej Serii Le Mans. W ciągu 60 minut, najlepiej wypadły oba zmodernizowane Zyteki, obecnie znane już jako Gibsony 015S – co ciekawe jednak, dwa kolejne miejsca zajęły prototypy starsze, Oreca 03 wystawione przez właścicieli, AF Corse jako zmienniki niehomologowanych jeszcze, nowych pojazdów SMP Racing. Od najlepszego czasu ekipy Uniwersytetu Bolton, swój udział w rundzie WEC rozpoczęła kategoria LMP3 – a w GTE, tylko Ferrari od AF Corse pokonało nowe w stawce BMW. Bliźniacze Z4 GT3 okazało się natomiast najszybsze w kategorii GT3, gdzie załogi AF Corse zajęły kolejne trzy miejsca.
Najszybszym kierowcą porannej sesji okazał się być Harry Tincknell z załogi JOTA Sport – Brytyjczyk zapisany tu na cały sezon, a więc także po wejściu swojej głównej ekipy, Nissana, do walki w Mistrzostwach Świata Endurance. Już kwadrans po starcie, Tincknell zszedł poniżej granicy 1:50 – co okazało się poprzeczką postawioną bardzo wysoko dla pozostałych kierowców. Wskutek tego, drugi Jon Lancaster z Greaves Motorsport był wolniejszy o całą sekundę, a Kirił Ładygin z AF Corse o kolejne pół – a niewiele gorszy od Rosjanina był najlepszy kierowca drugiej załogi SMP walczącej pod logo AF Corse, Nicolas Minassian. Poniżej 2 sekund straty do lidera miał jeszcze tylko Michael Lyons z Murphy Prototypes – a tylko Morgan od Pegasus Racing i nowa Oreca 05 od TDS miała różnicę mniejszą, niż 3 sekundy.
Po testach w Le Castellet, po raz drugi na torze widzieliśmy również prototypy LMP3 – tym razem w pięciu, a właściwie to czterech odsłonach. Do treningu nie przystąpiła ekipa SVK Speed Factory – zobaczyliśmy więc tylko załogi brytyjskie, a wśród nich najlepszego Roba Garofalla z Univeristy of Bolton. Garofall o niecałe 0.4 sekundy pokonał Charliego Robertsona z jednej z fabrycznych załóg Ginetty, Team LNT – inna sprawa, że prototypy LMP3 okazały się ogólnie najwolniejszymi pojazdami w całej stawce.
Konstrukcje Ginetta-Juno pokonały obie klasy GT – w GTE znów oczekiwaliśmy wyników nowego pojazdu w stawce, sprowadzonego przez zespół Marc VDS wspólnie z BMW, widywanego dotychczas tylko w USA Z4 GTE. Samochód okazał się być całkiem szybki, Andy Priaulx zaliczając w nim wynik 2:02.9 – lepsi byli jednak dwaj kierowcy AF Corse, Michele Rugolo i Raffaele Gianmaria. Z różnicą między sobą zaledwie 0.04 sekundy, Włosi byli lepsi od Brytyjczyka o 0.4 sekundy – kolejne dwa miejsca zajęli natomiast kierowcy dwóch Porsche, Adam Carroll z Gulf Racing nieco lepszy od Klausa Bachlera z Proton Competition.
Nikt za to nie zdołał pokonać Francka Perery i jego BMW w klasie GTC – Francuz o przeszło 0.7 sekundy przebił wynik Marco Ciociego z Ferrari nr 63 od AF Corse. Kolejne dwa rezultaty także należały do kierowców tego zespołu – przy czym Francesco Castellacci z nr 62 był już gorszy o 1.6 sekundy od Perery, a Francisco Guedes z nr 64 o 2.4 sekundy. Pozostałe dwa pojazdy traciły do lidera co najmniej 3.6 sekundy, Casper Elgaard w Aston Martinie minimalnie lepszy od Daniela Browna z Lamborghini.
Poz. | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 38 | Simon Dolan Filipe Albuquerque Harry Tincknell |
1 | LMP2 | JOTA Sport | 1:49.826 | ||||
2 | 41 | Gary Hirsche Jon Lancaster Björn Wirdheim |
2 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:50.827 | +1.001 | |||
3 | 34 | Michaił Aloszyn Kirył Ładygin Anton Ładygin |
3 | LMP2 | AF Corse | 1:51.354 | +1.528 | |||
4 | 32 | Maurizio Mediani Dawid Markozow Nicolas Minassian |
4 | LMP2 | AF Corse | 1:51.463 | +1.637 | |||
5 | 48 | Nathanaël Berthon Michael Lyons Mark Patterson |
5 | LMP2 | Murphy Prototypes | 1:51.749 | +1.923 | |||
6 | 29 | Léo Roussel David Cheng Jonathan Coleman |
6 | LMP2 | Pegasus Racing | 1:52.214 | +2.388 | |||
7 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
7 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 1:52.557 | +2.731 | |||
8 | 33 | Pu Jun Chin Nico Pieter De Brujin |
8 | LMP2 | Eurasia Motorsport | 1:53.185 | +3.359 | |||
9 | 45 | Pierre Perret Ivan Bellarosa Jose Ibanez |
9 | LMP2 | Ibanez Racing | 1:53.694 | +3.868 | |||
10 | 40 | Tracy Krohn Niclas Jönsson Oswaldo Negri Jr. |
10 | LMP2 | Krohn Racing | 1:54.599 | +4.773 | |||
11 | 44 | Yukata Yamagishi Michele La Rosa |
11 | LMP2 | Ibanez Racing | 1:56.788 | +6.962 | |||
12 | 81 | Stephen Wyatt Michele Rugolo Rui Águas |
1 | GTE | AF Corse | 2:02.428 | +12.602 | |||
13 | 51 | Peter Mann Raffaele Gianmaria Matteo Cressoni |
2 | GTE | AF Corse | 2:02.468 | +12.642 | |||
14 | 52 | Andy Priaulx Henry Hassid Jesse Krohn |
3 | GTE | BMW Sports Marc VDS | 2:02.872 | +13.046 | |||
15 | 59 | Eric Dermont Franck Perera Dino Lunardi |
1 | GTC | TDS Racing | 2:03.082 | +13.256 | |||
16 | 86 | Michael Wainwright Adam Carroll Phil Keen |
4 | GTE | Gulf Racing UK | 2:03.099 | +13.273 | |||
17 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
5 | GTE | Proton Competition | 2:03.296 | +13.470 | |||
18 | 60 | Johnny Laursen Mikkel Mac Jensen Andrea Rizzoli |
6 | GTE | Formula Racing | 2:03.691 | +13.865 | |||
19 | 56 | Alaksandr Talkanitsa Jr Alaksandr Talkanitsa Sr Alessandro Pier Guidi |
7 | GTE | AT Racing | 2:03.699 | +13.873 | |||
20 | 55 | Duncan Cameron Matt Griffin Aaron Scott |
8 | GTE | AF Corse | 2:03.724 | +13.898 | |||
21 | 63 | Giorgio Roda Ilja Melnikow Marco Cioci |
2 | GTC | AF Corse | 2:03.818 | +13.992 | |||
22 | 66 | George Richardson Robert Smith Sam Tordoff |
9 | GTE | JMW Motorsport | 2:04.629 | +14.803 | |||
23 | 62 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Stuart Hall |
3 | GTC | AF Corse | 2:04.693 | +14.867 | |||
24 | 7 | Rob Garofall Jens Petersen |
1 | LMP3 | University of Bolton | 2:04.852 | +15.026 | |||
25 | 3 | Chris Hoy Charlie Robertson |
2 | LMP3 | Team LNT | 2:05.241 | +15.415 | |||
26 | 64 | Mads Radsmussen Felipe Barreiros Francisco Guedes |
4 | GTC | AF Corse | 2:05.500 | +15.674 | |||
27 | 68 | Casper Elgaard Kristian Poulsen Simon Moller |
5 | GTC | Massive Motorsport | 2:06.682 | +16.856 | |||
28 | 85 | Roald Goethe Daniel Brown Archie Hamilton |
6 | GTC | Gulf Racing UK | 2:06.721 | +16.895 | |||
29 | 2 | Michael Simpson Gaetan Paletou |
3 | LMP3 | Team LNT | 2:07.246 | +17.420 | |||
30 | 11 | Alex Craven Joey Foster Charles Hollings |
4 | LMP3 | Lanan Racing | 2:14.738 | +24.912 | |||
NST | 15 | Konstantins Calko Jesus Fuster Dainius Matijosaitis |
- | LMP3 | SVK by Speed Factory |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.