Pipo Derani z zespołu Murphy Prototypes był najszybszy w pierwszym treningu ELMS na torze Estoril. Wielu kierowców zostało ukaranych anulowaniem najlepszego czasu.
ELMS powróciło na Estoril po kilku latach przerwy – a to oznaczało, że dla niektórych kierowców, tor ten był zupełnie nieznany, ewentualnie nieprzejechany w pojeździe, w którym w tym roku dany kierowca startuje. Skutkiem tej niecodziennej sytuacji był fakt, że wielu zawodników wyjeżdżało poza tor – co zmuszało sędziów do karania ich anulowaniem czasu okrążenia, często należącego do tych najlepszych. Z podobnych przyczyn, na torze aż trzykrotnie pojawiała się czerwona flaga, a sesję wydłużono o prawie kwadrans – najlepszym czasem, ostatecznie mógł się pochwalić zespół Murphy Prototypes.
Urodzony w Brazylii Brytyjczyk, Luis Felipe "Pipo" Derani, czasem 1:33.381 przebił pod koniec sesji wynik Felipe Albuquerquego, który w połowie treningu zszedł do poziomu 1:33.4. Dla Portugalczyka był to wówczas wynik wyraźnie lepszy od konkurentów – końcówka sesji przyniosła jednak nie tylko rezultat Deraniego – ale i dwa kolejne czasy poniżej granicy 1:34. Trzeci wynik uzyskał wtedy Tristian Gommendy w Ligierze ekipy Thiriet, a czwarty był Luciano Barcheta z załogi Greaves nr 28 – obaj przeskakując w ten sposób Olivera Webba z Signatech Alpine. O ile ten tracił do lidera jeszcze 0.6 sekundy – kolejny wśród kierowców zmiennik Webba, Nelson Panciatici, był już gorszy o 1.6 sekundy – a kolejna w stawce załoga Morand Racing o przeszło 2.7 sekundy.
Wśród pojazdów GTE, wciąż walcząca o mistrzostwo załoga SMP Racing wyraźnie wyprzedziła konkurentów – Andrea Bertoliniemu dorównywał jedynie Stuart Hall w Aston Martinie ekipy Gulf, ostatecznie przegrywając z Włochem o 0.7 sekundy. Pozostali kierowcy byli już dużo gorsi – trzeci Emmanuel Collard z Ferrari nr 70 od AF Corse tracił ponad 1.5 sekundy, a Nicolas Armindo z IMSA Performance niemal dwie, podobnie, jak Giacomo Piccini z nr 80 od Kessel i Michele Rugolo z walczącego o mistrzostwo nr 55. Najsłabszym kierowcą był niestety zmiennik Picciniego, Michał Broniszewski.
Kierowca SMP był najszybszy również w kategorii GTC – tu Mika Salo wyprowadził na czoło pojazd nr 57. Z drugiej jednak strony, do SMP należały także dwa najgorsze rezultaty sesji – w tym do prowadzącej w klasyfikacji załogi nr 73, co zastanawia tym bardziej, że drugi najlepszy wynik uzyskali ich konkurenci z duńskiego Formula Racing. Czołową trójkę zamknął Cedric Sbirrazzuoli z AF Corse nr 95 – a niewiele gorszy był czołowy kierowca gości z zespołu Marc VDS, Bas Leinders.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 48 | Pipo Derani James Littlejohn Tony Wells |
1 | LMP2 | Murphy Prototypes | 1:33.381 | ||||
2 | 38 | Simon Dolan Harry Tincknell Filipe Albuquerque |
2 | LMP2 | Jota Sport | 1:33.434 | +0.053 | |||
3 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
3 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 1:33.839 | +0.458 | |||
4 | 28 | Luciano Bacheta Mark Szulsicki |
4 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:33.923 | +0.542 | |||
5 | 36 |
Nelson Panciatici |
5 | LMP2 | Signatech Alpine | 1:34.025 | +0.644 | |||
6 | 43 | Christian Klien Gary Hirsch Pierre Ragues |
6 | LMP2 | NewBlood by Morand Racing | 1:36.148 | +2.767 | |||
7 | 24 | Vincent Capillaire Jimmy Eriksson |
7 | LMP2 | Sébastien Loeb Racing | 1:36.304 | +2.923 | |||
8 | 41 | Johnny Mowlem Miguel Faisca James Fletcher |
8 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:36.607 | +3.226 | |||
9 | 29 | Julien Schell Nicolas Leutwiler Jonathan Coleman |
9 | LMP2 | Pegasus Racing | 1:37.758 | +4.377 | |||
10 | 34 | Michel Frey Franck Mailleux |
10 | LMP2 | Race Performance | 1:38.329 | +4.948 | |||
11 | 72 | Andrea Bertolini Wiktor Szajtar Siergiej Żłobin |
1 | LMGTE | SMP Racing | 1:39.162 | +5.781 | |||
12 | 85 | Roald Goethe Stuart Hall Daniel Brown |
2 | LMGTE | Gulf Racing UK | 1:39.833 | +6.452 | |||
13 | 57 |
|
Borys Rotenberg |
1 | GTC | SMP Racing | 1:40.523 | +7.142 | ||
14 | 70 | Yannick Mallegol Francois Perrodo Emmanuel Collard |
3 | LMGTE | AF Corse | 1:40.714 | +7.333 | |||
15 | 60 | Johnny Laursen Mikkel Mac Jensen Jan Magnussen |
2 | GTC | Formula Racing | 1:40.776 | +7.395 | |||
... | ... | ... | ||||||||
17 | 80 | Michał Broniszewski Giacomo Piccini |
5 | LMGTE | Kessel Racing | 1:41.142 | +7.761 | |||
... | ... | ... | ||||||||
20 | 95 | Adrien De Leener Cédric Sbirrazzuoli |
3 | GTC | AF Corse | 1:41.326 | +7.945 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.