Pierwszy trening dla Murphy, Signatech piąty

Pipo Derani z zespołu Murphy Prototypes był najszybszy w pierwszym treningu ELMS na torze Estoril. Wielu kierowców zostało ukaranych anulowaniem najlepszego czasu.

ELMS powróciło na Estoril po kilku latach przerwy – a to oznaczało, że dla niektórych kierowców, tor ten był zupełnie nieznany, ewentualnie nieprzejechany w pojeździe, w którym w tym roku dany kierowca startuje. Skutkiem tej niecodziennej sytuacji był fakt, że wielu zawodników wyjeżdżało poza tor – co zmuszało sędziów do karania ich anulowaniem czasu okrążenia, często należącego do tych najlepszych. Z podobnych przyczyn, na torze aż trzykrotnie pojawiała się czerwona flaga, a sesję wydłużono o prawie kwadrans – najlepszym czasem, ostatecznie mógł się pochwalić zespół Murphy Prototypes.

Urodzony w Brazylii Brytyjczyk, Luis Felipe "Pipo" Derani, czasem 1:33.381 przebił pod koniec sesji wynik Felipe Albuquerquego, który w połowie treningu zszedł do poziomu 1:33.4. Dla Portugalczyka był to wówczas wynik wyraźnie lepszy od konkurentów – końcówka sesji przyniosła jednak nie tylko rezultat Deraniego – ale i dwa kolejne czasy poniżej granicy 1:34. Trzeci wynik uzyskał wtedy Tristian Gommendy w Ligierze ekipy Thiriet, a czwarty był Luciano Barcheta z załogi Greaves nr 28 – obaj przeskakując w ten sposób Olivera Webba z Signatech Alpine. O ile ten tracił do lidera jeszcze 0.6 sekundy – kolejny wśród kierowców zmiennik Webba, Nelson Panciatici, był już gorszy o 1.6 sekundy – a kolejna w stawce załoga Morand Racing o przeszło 2.7 sekundy.

Wśród pojazdów GTE, wciąż walcząca o mistrzostwo załoga SMP Racing wyraźnie wyprzedziła konkurentów – Andrea Bertoliniemu dorównywał jedynie Stuart Hall w Aston Martinie ekipy Gulf, ostatecznie przegrywając z Włochem o 0.7 sekundy. Pozostali kierowcy byli już dużo gorsi – trzeci Emmanuel Collard z Ferrari nr 70 od AF Corse tracił ponad 1.5 sekundy, a Nicolas Armindo z IMSA Performance niemal dwie, podobnie, jak Giacomo Piccini z nr 80 od Kessel i Michele Rugolo z walczącego o mistrzostwo nr 55. Najsłabszym kierowcą był niestety zmiennik Picciniego, Michał Broniszewski.

Kierowca SMP był najszybszy również w kategorii GTC – tu Mika Salo wyprowadził na czoło pojazd nr 57. Z drugiej jednak strony, do SMP należały także dwa najgorsze rezultaty sesji – w tym do prowadzącej w klasyfikacji załogi nr 73, co zastanawia tym bardziej, że drugi najlepszy wynik uzyskali ich konkurenci z duńskiego Formula Racing. Czołową trójkę zamknął Cedric Sbirrazzuoli z AF Corse nr 95 – a niewiele gorszy był czołowy kierowca gości z zespołu Marc VDS, Bas Leinders. 

P Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 48

Pipo Derani
James Littlejohn
Tony Wells
1 LMP2 Murphy Prototypes 1:33.381  
2 38

Simon Dolan
Harry Tincknell
Filipe Albuquerque
2 LMP2 Jota Sport  1:33.434 +0.053
3 46

Pierre Thiriet
Ludovic Badey
Tristan Gommendy
3 LMP2 Thiriet by TDS Racing 1:33.839 +0.458
4 28


Luciano Bacheta
Mark Szulsicki

4 LMP2 Greaves Motorsport 1:33.923 +0.542
5 36

Nelson Panciatici
Paul Loup Chatin
Oliver Webb

5 LMP2 Signatech Alpine 1:34.025 +0.644
6 43

Christian Klien
Gary Hirsch
Pierre Ragues
6 LMP2 NewBlood by Morand Racing  1:36.148 +2.767
7 24


Vincent Capillaire
Jimmy Eriksson

7 LMP2 Sébastien Loeb Racing 1:36.304 +2.923
8 41

Johnny Mowlem
Miguel Faisca
James Fletcher
8 LMP2 Greaves Motorsport 1:36.607 +3.226
9 29

Julien Schell
Nicolas Leutwiler
Jonathan Coleman
9 LMP2 Pegasus Racing 1:37.758 +4.377
10 34


Michel Frey
Franck Mailleux

10 LMP2 Race Performance  1:38.329 +4.948
11 72

Andrea Bertolini
Wiktor Szajtar
Siergiej Żłobin
1 LMGTE SMP Racing 1:39.162 +5.781
12 85

Roald Goethe
Stuart Hall
Daniel Brown
2 LMGTE Gulf Racing UK 1:39.833 +6.452
13 57



Borys Rotenberg
Maurizio Mediani
Mika Salo

1 GTC SMP Racing 1:40.523 +7.142 
14 70

Yannick Mallegol
Francois Perrodo
Emmanuel Collard
3 LMGTE AF Corse 1:40.714 +7.333  
15 60

Johnny Laursen
Mikkel Mac Jensen
Jan Magnussen
2 GTC Formula Racing 1:40.776 +7.395
...       ...         ...      
17 80


Michał Broniszewski
Giacomo Piccini

5 LMGTE Kessel Racing  1:41.142  +7.761 
...       ...         ...      
20 95


Adrien De Leener
Cédric Sbirrazzuoli
 
3 GTC AF Corse 1:41.326 +7.945 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze