Christian Klien był najszybszy w drugim treningu na torze Paul Ricard. 0.004 sekundy stracił do Szwajcara wice-lider klasyfikacji generalnej z załogi Jota.
Tylko 0.004 sekundy zabrakło Harremu Tincknellowi z Zyteka ekipy Jota Sport, by pokonać byłego kierowcę Formuły 1. W nieco szybszej, popołudniowej sesji drugiej, pięciu kierowcom udało się zejść poniżej granicy 1:50 – Christian Klien dokonując tego już 8 minut po starcie, i już wtedy uzyskując najlepszy czas sesji. Dużo dłużej, przekroczenie tej granicy zajęło kierowcom zespołu Jota Sport – dopiero ostatni z nich, Harry Tincknell, czyniąc to na 10 minut przed końcem treningu i uzyskując drugi najlepszy wynik treningu.
Poniżej granicy 1:50 zeszli także Tristian Gommendy z Thiriet TDS Racing, Nelson Panciatici z Signatech oraz Nathanaël Berthon z Murphy Prototypes – ten pierwszy tracąc do lidera 0.139 sekundy. Między drugim i trzecim, różnica wyniosła natomiast tylko 0.001 sekundy – obaj uzyskując swoje wyniki w ostatnich 10 minutach treningu.
W kategorii GTE, tym razem dopiero czwarty czas uzyskał czołowy kierowca załogi AF Corse nr 55, Matt Griffin. Najszybszy był za to jego główny konkurent, Andrea Bertolini z SMP Racing nr 72 – a za nim, Irlandczyka pokonali również Marco Cioci z siostrzanej załogi Griffina, nr 54 od AF Corse, a także partner Michała Broniszewskiego z Kessel Racing nr 80, Giacomo Piccini. Polak ponownie ukończył sesję z wynikami na poziomie 1:59.8 – a pośród sporej grupy Ferrari 458 Italia, najszybszym innym pojazdem było nowe Porsche 911 RSR zespołu Gulf Racing, Ben Parker uzyskując w nim szósty czas sesji.
Porsche znalazło się natomiast na czele kategorii GTC, gdzie Francuz Mike Parisy z załogi Prospeed pokonał najszybszego w sesji pierwszej Luca Persianiego z Ferrari nr 71 od SMP Racing. Kolejny kierowca pokonał natomiast wicelidera porannego treningu, Mikego Salo z nr 57 od SMP – lepszym od Fina okazał się być Francesco Castellacci, który uzyskał trzeci czas dla załogi nr 94 od AF Corse. Najsłabiej z rosyjskiej "trójki" wypadła jednak załoga nr 73, kończąc sesję dopiero na miejscu dziewiątym – i tak jednak znów pokonała ona Duńczyków z Formula Racing, wice-liderzy klasyfikacji generalnej ponownie kończąc sesję na pozycji jedenastej.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 43 | Christian Klien Gary Hirsch Pierre Ragues |
1 | LMP2 | NewBlood by Morand Racing | 1:49.473 | ||||
2 | 38 | Simon Dolan Harry Tincknell Filipe Albuquerque |
2 | LMP2 | Jota Sport | 1:49.477 | +0.004 | |||
3 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
3 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 1:49.612 | +0.139 | |||
4 | 36 |
Nelson Panciatici |
4 | LMP2 | Signatech Alpine | 1:49.773 | +0.300 | |||
5 | 48 | Pipo Derani Nathanael Berhon Rodolfo Gonzalez |
5 | LMP2 | Murphy Prototypes | 1:49.774 | +0.301 | |||
6 | 34 | Michel Frey Franck Mailleux |
6 | LMP2 | Race Performance | 1:50.037 | +0.564 | |||
7 | 28 | Luciano Bacheta Mark Szulsicki |
7 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:50.801 | +1.328 | |||
8 | 24 | Vincent Capillaire Andrea Roda Arthur Pic |
8 | LM2 | Sébastien Loeb Racing | 1:51.175 | +1.702 | |||
9 | 41 | Johnny Mowlem Matthew McMurry |
9 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:52.122 | +2.649 | |||
10 | 29 | Julien Schell Nicolas Leutwiler Jonathan Coleman |
10 | LMP2 | Pegasus Racing | 1:52.222 | +2.749 | |||
11 | 72 | Andrea Bertolini Wiktor Szajtar Siergiej Żłobin |
1 | LMGTE | SMP Racing | 1:55.913 | +6.440 | |||
12 | 54 | Piergiuseppe Perazzini Marco Cioci Michael Lyons |
2 | LMGTE | AF Corse | 1:56.666 | +7.193 | |||
13 | 80 | Michał Broniszewski Giacomo Piccini |
3 | LMGTE | Kessel Racing | 1:56.755 | +7.282 | |||
... | ... | ... | ||||||||
22 | 75 | Paul Van Splunteren Gilles Vannelet Mike Parisy |
1 | GTC | ProSpeed Competition | 1:58.452 | +8.979 | |||
23 | 71 | Aleksiej Basow Kirył Ładygin Luca Persiani |
2 | GTC | SMP Racing | 1:58.613 | +9.140 | |||
... | ... | ... | ||||||||
25 | 94 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Andrea Rizzoli |
3 | GTC | AF Corse | 1:58.713 | +9.240 |
Pełne wyniki znajdziesz TUTAJ
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.