Harry Tincknell zdobył pole position w kwalifikacjach do wyścigu ELMS w Austrii. W obu kategoriach GT zwyciężali liderzy klasyfikacji.
Kierowca ekipy JOTA zdobył pole position po bardzo ciekawej rywalizacji, w której uczestniczyło aż pięć z ośmiu prototypów LMP2. Większa część stawki wyjechała na tor dość późno, ustępując wtedy pola załogom Pegasus i Greaves – jednak gdy czołówka pojawiła się na torze, szybko przebili oni czasy osiągane przez ekipy z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Pierwszy poniżej 1:24 zszedł Tristan Gommendy w Ligierze ekipy Thiriet TDS – którego głównym konkurentem, wkrótce stał się właśnie Tincknell.
Na 3 minuty przed końcem ich części sesji, Francuz był szybszy o 0.003 sekundy – ostatnie słowo należało jednak do Brytyjczyka, który zszedł do poziomi 1:23.1 i nie dał konkurentom szans na odebranie mu pole position. Gommendego ostatecznie przeskoczył także Franck Mailleux z Race Performance – a w drugiej linii, obok Ligiera ekipy Thiriet TDS, do walki stanie drugi z zespołów z Szwajcarii – Morand Racing.
Wcześniej, tradycyjnie do walki stanęły pojazdy z dwóch kategorii GT. W silniejszej GTE, w połowie sesji, na czele pojawił się (dołączony do załogi Proton Competition) Richard Lietz – znany z ekipy Porsche Austriak wyprzedzał faworyta i lidera klasyfikacji generalnej, Andrea Bertoliniego z SMP Racing, jako pierwszy schodząc poniżej granicy 1:30. Na minutę przed końcem, Włochowi udało się jednak pokonać czas Lietza – a za nim, trzecie miejsce w ostatniej chwili wywalczył Stuart Hall w Aston Martinie ekipy Gulf, przebijając wynik Roba Bella z JMW Motorsport.
Kategorię GTC zdominował natomiast Jan Magnussen, który ostatecznie pojawił się w duńskiej załodze Formula Racing w miejsce Andrea Picciniego. Duńczyk już w pierwszej połowie sesji znalazł się na czele z wynikiem poniżej 1:31 – i choć ostatecznie nie był on jedynym, który tą granicę pokonał, nikomu nie udało się przebić czas kierowcy znanego z wyścigów w USA. Podobnie, drugie miejsce załodze ART Grand Prix nr 98 zarezerwował Estończyk Kevin Korjus – a dopiero o trzecie toczyła się walka niemal do samego końca, ostatecznie wygrana przez Cedrica Sbirrazzouliego z Ferrari nr 55 od AF Corse.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 38 | Simon Dolan Harry Tincknell Filipe Albuquerque |
1 | LMP2 | Jota Sport | 1:23.078 | ||||
2 | 34 | Michel Frey Franck Mailleux |
2 | LMP2 | Race Performance | 1:23.561 | +0.483 | |||
3 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
3 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 1:23.613 | +0.535 | |||
4 | 43 | Christian Klien Gary Hirsch Pierre Ragues |
4 | LMP2 | NewBlood by Morand Racing | 1:23.763 | +0.685 | |||
5 | 36 |
Nelson Panciatici |
5 | LMP2 | Signatech Alpine | 1:23.785 | +0.707 | |||
6 | 41 | Tom Kimber-Smith Mark Patterson Matthew McMurry |
6 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:23.995 | +0.917 | |||
7 | 28 | Luciano Bacheta Mark Szulsicki |
7 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:23.997 | +0.919 | |||
8 | 29 | Julien Schell Nicolas Leutwiler Jonathan Coleman |
8 | LMP2 | Pegasus Racing | 1:25.449 | +2.371 | |||
9 | 72 | Andrea Bertolini Wiktor Szajtar Siergiej Żłobin |
1 | LMGTE | SMP Racing | 1:29.286 | +6.208 | |||
10 | 77 | Horst Felbermayr Sr Horst Felbermayr Jr Richard Lietz |
2 | LMGTE | Proton Competition | 1:29.499 | +6.421 | |||
11 | 85 | Roald Goethe Stuart Hall Daniel Brown |
3 | LMGTE | Gulf Racing UK | 1:29.887 | +6.809 | |||
... | ... | ... | ||||||||
21 | 60 |
Johnny Laursen Mikkel Mac Jensen Jan Magnussen |
1 | GTC | Formula Racing | 1:30.647 | +7.569 | |||
... | ... | ... | ||||||||
23 | 98 | Kevin Korjus Grégoire Demoustiér Yann Goudy |
2 | GTC | ART Grand Prix | 1:30.816 | +7.738 | |||
24 | 95 | Adrien De Leener Cédric Sbirrazzuoli |
3 | GTC | AF Corse | 1:30.963 | +7.885 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.