Dwie szwajcarskie ekipy ponownie znalazły się na czele treningu ELMS na torze Red Bull Ring. Tym razem jednak, szybszy był Newblood Morand Racing.
Dla ekipy Morand Racing, tor Red Bull Ring to niejako obiekt domowy. Choć oddalony o ponad 800 km od jej siedzimy w szwajcarskim Fryburgu, zespół ma składzie Austriaka Christiana Kliena, a tor uznaje za jeden z ulubionych. Wynik porannego treningu był więc dla ekipy rezultatem bardzo dobrym – teraz natomiast, Morand znalazł się na szczycie tabeli, choć tylko o 0.008 sekundy pokonując swojego lokalnego przeciwnika z Race Performance. Ponowna obecność dwóch szwajcarskich ekip na czele oznacza, że zespoły te mogą tu sporo zadziałać – i poprawić swój wynik w klasyfikacji, jak na razie plasujący je poza czołową trójką.
Z tej, najszybszy był tym razem lider, czyli ekipa Thiriet TDS w swoim nowym Ligierze. Francuzi również niewiele odbiegali od najlepszego pojazdu w sesji – różnica ta wyniosła zaledwie 0.064 sekundy. Dopiero czwarty wynik sesji był już wyraźnie gorszy – JOTA Sport straciła do lidera 0.35 sekundy, a Signatech Alpine prawie 0.5. sekundy. Ponownie, tylko pierwsze pięć załóg zeszło w treningu poniżej granicy 1:25 – pozostałe trzy, czyli Pegasus oraz dwa Zyteki zespołu Greaves, pozostały na poziomie 1:25+.
W kategorii GTE, znów najszybsza okazała się być załoga SMP nr 72 – choć tym razem, "rosyjskie" Ferrari zeszło nawet poniżej granicy 1:30. Nie udało się to załodze AF Corse nr 55, która z wynikiem 1:30.2 zajęła miejsce drugie – trzeci czas należał natomiast do zespołu AT Racing rodziny Talkanitsów. Startująca bez Polaka w składzie ekipa Kessel ponownie znalazła się w dalszej części stawki – tym razem była jedenasta.
Dalsze miejsce w kategorii GTC zajęli natomiast liderzy pierwszego treningu – w drugim, najszybsze także było Ferrari zespołu SMP. Załoga nr 71 wygrała z innym rosyjskim (a właściwie sponsorowanym przez Rosjan) zespołem, Team Russia by Barwell w BMW – trzeci czas należał natomiast do załogi Team Sofrev-ASP. Prowadzący w klasyfikacji generalnej Duńczycy z Formula Racing byli szóści.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | ||||||
1 | 43 | Christian Klien Gary Hirsch Pierre Ragues |
1 | LMP2 | NewBlood by Morand Racing | 1:24.145 | ||||
2 | 34 | Michel Frey Franck Mailleux |
2 | LMP2 | Race Performance | 1:24.153 | +0.008 | |||
3 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
3 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 1:24.209 | +0.064 | |||
4 | 38 | Simon Dolan Harry Tincknell Filipe Albuquerque |
4 | LMP2 | Jota Sport | 1:24.555 | +0.410 | |||
5 | 36 |
Nelson Panciatici |
5 | LMP2 | Signatech Alpine | 1:24.634 | +0.489 | |||
6 | 41 | Tom Kimber-Smith Chris Dyson Matthew McMurry |
6 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:25.281 | +1.136 | |||
7 | 28 | Luciano Bacheta Mark Szulsicki |
7 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:25.294 | +1.149 | |||
8 | 29 | Julien Schell Nicolas Leutwiler Jonathan Coleman |
8 | LMP2 | Pegasus Racing | 1:25.727 | +1.582 | |||
9 | 72 | Andrea Bertolini Wiktor Szajtar Siergiej Żłobin |
1 | LMGTE | SMP Racing | 1:29.746 | +5.601 | |||
10 | 55 | Duncan Cameron Matt Griffin Michele Rugolo |
2 | LMGTE | AF Corse | 1:30.236 | +6.091 | |||
11 | 56 | Alaksandr Talkanitsa Jr Alaksandr Talkanitsa Sr Pierre Kaffer |
3 | LMGTE | AT Racing | 1:30.325 | +6.180 | |||
... | ... | ... | ||||||||
21 | 71 | Aleksiej Basow Kirył Ładygin Luca Persiani |
1 | GTC | SMP Racing | 1:31.665 | +7.520 | |||
22 | 78 | Leonid Machitski Timur Sardanow Jonathan Cocker |
2 | GTC | Team Russia by Barwell | 1:31.888 | +7.743 | |||
23 | 59 | Christophe Bourret Jean Luc Beaubelique Jean-Philippe Belloc |
3 | GTC | Team Sofrev-ASP | 1:32.082 | +7.937 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.