Szwajcarski Race Performance był najszybszy w pierwszym z dwóch sobotnich treningów na torze Red Bull Ring. Dopiero piąty był nowy Ligier ekipy Thiriet TDS Racing.
Kilka zmian zaszło między zapowiadaną, a ostateczną listą startową wyścigu na torze Red Bull Ring. Najważniejszą dla nas będzie nieobecność Michała Broniszewskiego – zespół Kessel postanowił wystawić do walki tylko jeden samochód, obok Thomasa Kemenatera i Matteo Cressoniego umieszczając Nigeryjczyka, Kolawole Aluko. W czołowej załodze GTC, duńskim Formula Racing, nie pojawi się jednak Jan Magnussen (jego miejsce znów zajmie Andrea Piccini) – a w kategorii LMP2, w prototypie Greaves Motorsport nr 41 wystartuje jednak Chris Dyson, a nie inny zapowiadany Amerykanin, Mark Patterson.
Nie Greaves jednak, a załoga Race Performance była najszybsza w pierwszym z sobotnich treningów – Franck Mailleux i Michel Frey zaliczając czas 1:24.163, o ponad 0.3 sekundy lepszy od wyniku innej szwajcarskiej ekipy, Newblood Morand Racing. Dopiero na trzecim miejscu pojawił się pierwszy z zespołów obecnych na czele klasyfikacji generalnej – brytyjski JOTA Sport o 0.001 sekundy wygrał z francuskim Signatech Alpine, a o 0.133 z broniącym mistrzostwa Thiriet TDS Racing. Załoga ta, po raz pierwszy pojawiła się w ELMS ze swoim nowym orężem, Ligierem JS P2 – wyniki z Le Mans pokazują jednak, że nowy prototyp jest dla konkurentów nie mniej groźny, niż używany dotychczas Morgan LMP2.
W kategorii GTE, bezkonkurencyjni okazali się liderzy klasyfikacji z Ferrari nr 72 od SMP – załoga z Rosji, o 0.7 sekundy pokonała francuski Team Sofrev-ASP, a o kolejne 0.002 brytyjskiego Aston Martina ekipy Gulf Racing UK. Główni konkurenci ekipy SMP, Matt Griffin i Duncan Cameron z Ferrari nr 55 od AF Corse byli piąci – a jedyna w stawce załoga Kessel Racing zajęła miejsce dziewiąte. Warto zauważyć, że przed imprezą, FIA wprowadziła kolejne modyfikacje BoP, które szczególnie dotknęły właśnie Ferrari.
Ponad czterema Ferrari, górą w GTC był McLaren ekipy ART Grand Prix – załoga Grégoire Demoustiér, Yann Goudy i Kevin Korjus pokonując 458 Italię nr 57 od SMP różnicą niecałych 0.2 sekundy. Kolejne dwa pojazdy rosyjskiej ekipy wyprzedziło Ferrari nr 95 od AF Corse – a prowadząca w klasyfikacji załoga Formula Racing była ósma.
Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | |||||||
1 | 34 | Michel Frey Franck Mailleux |
1 | LMP2 | Race Performance | 1:24.163 | ||||
2 | 43 | Christian Klien Gary Hirsch Pierre Ragues |
2 | LMP2 | NewBlood by Morand Racing | 1:24.497 | ||||
3 | 38 | Simon Dolan Harry Tincknell Filipe Albuquerque |
3 | LMP2 | Jota Sport | 1:24.698 | ||||
4 | 36 |
Nelson Panciatici |
4 | LMP2 | Signatech Alpine | 1:24.699 | ||||
5 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
5 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 1:24.832 | ||||
6 | 28 | Luciano Bacheta Mark Szulsicki |
6 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:25.645 | ||||
7 | 41 | Tom Kimber-Smith Chris Dyson Matthew McMurry |
7 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:26.362 | ||||
8 | 29 | Julien Schell Nicolas Leutwiler Jonathan Coleman |
8 | LMP2 | Pegasus Racing | 1:26.981 | ||||
9 | 72 | Andrea Bertolini Wiktor Szajtar Siergiej Żłobin |
1 | LMGTE | SMP Racing | 1:30.050 | ||||
10 | 58 | Fabien Barthez Anthony Pons Soheil Ayari |
2 | LMGTE | Team Sofrev-ASP | 1:30.694 | ||||
11 | 85 | Roald Goethe Stuart Hall Daniel Brown |
3 | LMGTE | Gulf Racing UK | 1:30.696 | ||||
... | ... | ... | ||||||||
18 | 98 | Kevin Korjus Grégoire Demoustiér Yann Goudy |
1 | GTC | ART Grand Prix | 1:31.272 | ||||
... | ... | ... | ||||||||
20 | 57 |
|
Borys Rotenberg |
2 | GTC | SMP Racing | 1:31.430 | |||
21 | 95 | Adrien De Leener Cédric Sbirrazzuoli |
3 | GTC | AF Corse | 1:31.492 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.