Kolejne podejście OREX

Zespół OREX ponownie stara się o start w Europejskiej Serii Le Mans. Po pechu w ubiegłorocznym sezonie, tym razem Brytyjczycy nawiązali współpracę z zespołem RLR.

OREX miał już ubiegłym roku samodzielnie wystartować w ELMS. Wypożyczony wtedy od zespołu Starworks prototyp HPD nie dotarł jednak do Europy, gdyż amerykańska ekipa nie zapłaciła za swój nowy pojazd LMP2 od Hondy – skutkiem czego postanowiła korzystać z pojazdu pożyczonego OREX, a Brytyjczycy pozostali z niczym. Tym razem, OREX poszła inną drogą, i w sezonie 2014 ELMS zamierza startować razem z zespołem Nicka Reynoldsa, RLR.

RLR obecny był w ELMS w 2011 roku, startując w MG-Loli EX265 – na kolejny sezon stając się natomiast podstawą dla ekipy Grega Murphyego, Murphy Prototypes. W sezonie 2013, RLR wspierał za to, startujący w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, zespół Delta-ADR – i jak widać, także i w tym sezonie, ekipa ta będzie współpracownikiem zespołu chcącego znów pokazać się w wyścigach długodystansowych.

OREX właśnie potwierdził, że w sezonie 2014 wystawi do startów Hondę HPD ARX-03b z najnowszym silnikiem V8. Pojazd ten zakupił dla ekipy Mike Newton – a powodem tego jest fakt, iż OREX udostępnia Newtonowi swoje obiekty, by Brytyjczyk mógł tam budować nowy prototyp LMP2 reaktywowanego przez niego warsztatu Tiga Cars. Ekipa ma już także pierwszego zadeklarowanego kierowcę – jest nim Dean Stirling, Brytyjczyk zapisany do startów w ELMS już w sezonie 2013. Dwa inne miejsca są wciąż wolne – zespół twierdzi jednak, że finalizuje umowy z pozostałymi kierowcami.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze