Ambitny program ekipy Sofrev-ASP

Tegoroczni mistrzowie GT Francji oraz najlepszy zespół kategorii dżentelmenów w BES poinformował, że zamierza wystartować w Europejskiej Serii Le Mans z trzema pojazdami.

Założony trzy lata wcześniej przez Jérôma Policanda zespół Auto Sport Promotion (ASP), w 2004 roku nawiązał współpracę z francuskim laboratorium farb i lakierów Sofrev – i pod taką nazwą, od 10 lat walczy w krajowych i międzynarodowych wyścigach GT. Po sukcesach we francuskim Porsche Carrera Cup, ekipa pojawiła się także w FFSA GT i Blancpain Endurance – i także i tam wywalczyła ona kilka zwycięstw, m.in. wciągając w rywalizację byłego bramkarza reprezentacji Francji w piłce nożnej, Fabiena Bartheza. Po triumfie w sezonie 2013, gdzie Bartez wraz z Morganem Moullinem-Traffortem wywalczyli mistrzostwo Francji wśród zespołów i ekip, a trójka Blanchemain-Beaubelique-Goueslard wywalczyli puchar kategorii dżentelmentów w Blancpain Endurace, Sofrev-ASP postanowiła w kolejnym roku spróbować swoich sił w wyścigach ACO – i stanąć do walki w Europejskiej Serii Le Mans, by tam wywalczyć prawo startu w prestiżowej Le Mans 24h.

Co ciekawe, francuski zespół zapowiada starty w ELMS nie tylko w kategorii GTC – ale i silniejszej GTE. Triumf właśnie w tej kategorii ma stać się przepustką ekipy do obecności w wyścigu na Pętli de la Sarthe – dlatego w silniejszym z trzech Ferrari 458 zobaczyć mamy doświadczonych Soheila Ayariego i Anthonego Ponsa oraz bojowo nastawionego Fabiena Bartheza.

Dwa pozostałe Ferrari pojawiłyby się natomiast wśród pojazdów GT3, gdzie w jednym walczyliby Philippe Beloc, Christophe Bourret i Pascal Gibon, a w drugim Jean-Luc Beaubelique, Eric Clement oraz Morgan Moullin-Traffort. Angaż czołowych kierowców ekipy oznaczałby, że na dalsze miejsca spadłyby starty w seriach GT Tour i Blancpain Endurance – tu, Policand jak na razie zapowiada, że Sofrev-ASP wystawi dwa pojazdy w 24-godzinnym wyścigu na Spa-Francorchamps. Co do pozostałych rund BES oraz krajowych wyścigów GT, decyzje nie zostały jeszcze podjęte – pod uwagę, zespół bierze także możliwość startów w wyścigach serii VdeV.

Ostateczną listę startową ELMS 2014 poznamy w połowie lutego – wtedy dowiemy się, jak w praktyce wyglądać będą plany francuskiej ekipy. Jeśli te się potwierdzą – załogi zobaczymy 1. i 2. kwietnia podczas oficjalnych testów na torze Paul Ricard – a 2 tygodnie później na pierwszej rundzie na brytyjskim Silverstone. 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze