Thiriet i RAM zwyciężają na Imola

Broniąca tytułu mistrza załoga Thiriet TDS Racing wygrała drugą rundę Europejskiej Serii Le Mans. Na włoskim torze Imola, najlepsi wśród GT byli kierowcy Ferrari brytyjskiego RAM Racing.

Nareszcie pełny, 3-godzinny wyścig – po wydarzeniach z Silverstone, kiedy to fatalna pogoda i związane z nią wypadki skróciły rundę niemal o połowę, tym razem do czynienia mieliśmy już z pełnowymiarową rywalizacją. Zwycięsko wyszła z niej załoga, która w tym roku broni tytułu mistrza – a po 3. miejscu na Silverstone, Thiriet TDS Racing także i teraz wychodzi na czoło klasyfikacji generalnej. Francuzi nie miel jednak łatwego zadania we Włoszech, bardzo silnym konkurentem znów okazała się brytyjska JOTA Sport – dla nich niestety, wyścig zakończył się wypadnięciem poza tor po drugiej serii zmian, a w samej końcówce kolizją z innym prototypem LMP2. W kategorii GTE, pole-position i zwycięstwo dało prowadzenie w klasyfikacji generalnej czołowej załodze RAM Racing – która tym razem okazała się lepsza od gospodarzy z AF Corse. Pechowo wyścig zakończył się dla załogi Kuby Giermaziaka, która odpadła niecałe 2 godziny po starcie.

Startujący z pole position Oliver Turvey w Zyteku od JOTA Sport utrzymał prowadzenie w wyścigu – na drugie miejsce wyszedł natomiast Brendon Hartley z Murphy, wyprzedzając Mathiasa Beche z Thiriet TDS. Trójka ta wkrótce oddaliła się od dalszej części stawki – tu natomiast, na piąte miejsce wszedł Frank Mailleux z Morand Racing, wyprzedzając Toma Kimber-Smitha z Greaves. Bez poważniejszych pojedynków, ten ostatni 40 minut po starcie jako pierwszy zjechał do alei serwisowej – a gdy po kolejnych 20 minutach zjazdy zaliczyły również inne prototypy LMP2, na czoło wyszedł Mailleux przed Beche i Turveyem. Kierowcy Thiriet i JOTA dość szybko poradzili sobie jednak z Francuzem z Morand Racing – i wkrótce znów zajęli się walką o prowadzenie. O czwarte miejsce rywalizowali natomiast Kimber-Smith i Pierre Ragues, który w prototypie od Signatech zastąpił Nelsona Panciaticiego.

Za zbyt szybką jazdę w alei serwisowej, 30-sekundową karę otrzymała załoga DKR Engineering – w połowie wyścigu, poza tor wypadła natomiast Lola ekipy HVM. W czołówce, układ w kategorii LMP2 pozostawał niezmienny – i dopiero druga seria pit-stopów, z wymuszonymi w większości przypadków zmianami kierowców, doprowadziła do przetasowania. Na czoło wyszedł Simon Dolan w JOTA przed Pierrem Thirietem z Thiriet TDS, na trzecie awansował Ragues – a na czwarte spadła Natacha Gachnang z Morand Racing. Szwajcarkę ścigał jednak David Heinemeier-Hansson w Zyteku od Greaves , który godzinę przed końcem rywalizacji był już przed prototypem Morand. W tym czasie, Thiriet skutecznie zaatakował Simona Dolana, przejmując prowadzenie w wyścigu.

Rywalizacja Thirieta z Dolanem trwała do ostatniej serii pit-stopów – wtedy też, gdy oba pojazdy jednocześnie zjechały na ostatni postój, podczas wyjazdu Dolan wypadł z toru – i spadł na dalsze miejsca w stawce. Na drugie awansował Heinemeier-Hansson, po części wskutek powrotu za kierownicę prototypu Signatech-Alpine Nelsona Panciaticiego – a czwarta była Natacha Gachnang. Panciatici szybko dogonił jednak Duńczyka, niecałe pół godziny przed końcem wyścigu wychodząc na drugie miejsce – w dodatku, Heinemeier-Hansson zmuszony był tuż przed końcem rywalizacji na jeszcze jeden pit-stop, przez co spadł na piąte miejsce. To samo zmuszona była zrobić także Gachnang, utrzymując jednak pozycję trzecią – za to załoga JOTA Sport zaliczyła feralny kontakt z pojazdem od HVM, przez co zmuszona była odpaść z wyścigu. Zwycięstwo do mety dowiózł Thiriet przed Panciaticim i Gachnang – czwarte miejsce zajął prototyp od Race Performance.

Wśród prototypów LMPC, na starcie Gary Hirsch z nr 49 obronił prowadzenie przed Matthieu Lecuyerem – i ciągnął je aż do zmiany z Paulem Loupem Chatinem. Ten bez większych problemów dowiózł zwycięstwo do mety – podobnie, jak drugie miejsce utrzymywał zmiennik Lecuyera, Alex Loan. Obywatel Andory, w ostatniej godzinie wyścigu stracił jednak swoją pozycję na rzecz czołowego kierowcy załogi nr 48, Soheila Ayariego – i to on ostatecznie dowiózł do mety drugie miejsce w tej kategorii.

W kategorii GTE, startujący w Ferrari nr 52 Matt Griffin utrzymał prowadzenie – choć wciąż i wciąż ścigany był przez Patricka Longa z Porsche nr 67 od IMSA Performance. Ataki te okazały się skuteczne dopiero pod koniec pierwszej godziny wyścigu, gdy Long wyszedł na prowadzenie – po chwili jednak, obaj kierowcy musieli zjawić się w boksach, i Ferrari powróciło na czoło. W dodatku, wkrótce Porsche spadło na pozycję czwartą, wyprzedzone przez Franka Montecalvo z nr 53 od RAM i Andrea Bertoliniego z nr 66 od JMW Motorsport – jego, w drugiej (i ostatniej) serii pit-stopów pokonał jednak Marco Cioci w nr 55 od AF Corse. W kolejnych minutach, reprezentant „gospodarzy” wyszedł nawet na pozycję wice-lidera, wyprzedzając Montecalvo – lecz 10 minut przed końcem wyścigu, kierowca RAM Racing odzyskał pozycję. Niestety, chwilę później Montecalvo popełnił błąd, przez który oddał drugie miejsce Ciociemu – zespół RAM nie mógł więc cieszyć się z dubletu w kategorii GTE. Czwarte miejsce do mety dowiózł Bertolini.

Do sporych zmian na początku wyścigu doszło jedynie w kategorii GTC, gdzie za Peterem Koxem w Lamborghini pojawił się po kwadransie Kirył Ładygin w Ferrari nr 69 od SMP, a na trzecie spadł Stefano Gai w nr 62 od AF Corse. Piąty jechał Kuba Giermaziak w Audi – a do przodu parł Maurizion Mediani z Ferrari nr 72 od SMP, który startował z ostatniego miejsca. Po pierwszej serii pit-stopów, Mediani pozostał w swoim pojeździe, dzięki czemu szybciej wyjechał z boksów i wyszedł na prowadzenie – drugi Nico Pronk w Lamborghini wkrótce spadł za Ferrari nr 69 i 62. Holendrowi udało się jednak odzyskać jedną pozycję jeszcze przed drugą serią pit-stopów – a potem za kierownicę powrócił Peter Kox. Karę za zbyt dużą prędkość otrzymało natomiast BMW ekipy Ecurie Ecosse – mimo tego, po drugiej serii zjazdów, to właśnie BMW pojawiło się na miejscu trzecim. Z czołówki wypadło Ferrari nr 72, przez co prowadził Fabio Babini w nr 69 przed Lorenzo Casem z nr 62 – a z wyścigu odpadło Audi załogi Kuby Giermaziaka. Pod koniec wyścigu, Kox miał szansę przejąć trzecie miejsce od BMW – niestety, Holender popełnił błąd i stracił trzy okrążenia do lidera.

Poz Nr   Kierowca Klasa P(K)   Zespół   Rezultat
1 1
Pierre Thiriet
Jonathan Hirschi
LMP2 1 Thiriet by TDS Racing 108 okr.
2 36
Pierre Ragues
Nelson Panciatici 
LMP2 2 Signatech Alpine +46.236
3 43
Natasha Gachnang
Frank Mailleux
LMP2 3 Morand Racing 

+ 1 okr.

4 34
Michel Frey
Patric Niederhauser
LMP2 4 Race Performance  (+20.617)
5 3

Tom Kimber-Smith
D. Heinemeier-Hansson

LMP2 5 Greaves Motorsport

(+34.186)

6 18
Brendon Hartley
Mark Patterson
LMP2 6 Murphy Prototypes + 3 okr.
7 49
Paul Loup Chatin
Gary Hirsch 
LMPC 1 Team Endurance Challenge 

+ 5 okr.

8 52
Johnny Mowlem
Matt Griffin
LMGTE 1 RAM Racing  + 6 okr.
9 48
Anthony Pons
Soheil Ayari
LMPC 2 Team Endurance Challenge  (+6.516)
10 47
Alex Loan
Matthieu Lecuyer
LMPC 3 Team Endurance Challenge 

(+1:07.807)

11 55

Piergiuseppe Perazzini
Marco Cioci
Federico Leo
LMGTE 2 AF Corse + 7 okr.
12 53
Gunnar Jeanette
Franck Montecalvo
LMGTE 3 RAM Racing  (+1.902)
13 66
Joel Camathias
Andrea Bertolini
LMGTE 4 JMW Motorsport (+43.021)
14 4

Thomas Dagoneau
John Hartshorne
Bastien Brieré
LMP2 7 Boutsen Ginion Racing  (+1:02.659)
15 77

Christian Ried
Gianluca Roda
Nick Tandy
LMGTE 5 Proton Competition (+1:11.813)
16 67
Patrice Milesi
Patrick Long
LMGTE 6 IMSA Performance Matmut  + 8 okr. 
17 69

Kirył Ładygin
Wiktor Szaitar
Fabio Babini

GTC 1 SMP Racing (+57.429)
18 62

Andrea Rizzoli
Stefano Gai
Lorenzo Casé

GTC 2 AF Corse + 9 okr.
19 79

Andrew Smith
Ollie Millroy
Joe Twyman
GTC 3 Ecurie Ecosse + 11 okr.
20 54

Yannick Mallegol
Jean-Marc Bachelier
Howard Blank
LMGTE 7 AF Corse (+56.025)
21 72

Borys Rotenberg
Siergiej Żłobin
Maurizio Mediani

GTC 4 SMP Racing (+1:06.996)
22 68

Jurij Ewstigniejew
Aleksandr Frołow
Dewi Markozow

GTC 5 SMP Racing + 12 okr.
23 30
Jonathan Hirschi
Tony Burgess
LMP2 8 HVM Status GP + 19 okr.
NSK

38


Simon Dolan
Oliver Turvey 
LMP2 9 Jota Sport 

+ 7 okr.

NSK 60


Peter Kox
Nico Pronk

GTC 6 Kox Racing + 11 okr.
NSK 39

Olivier Porta
Romain Brandela
Bernard Delhez
LMP2 10 DKR Engineering  + 19 okr.
NSK 65



Dylan Derdaele
Raffi Bader
Kuba Giermaziak
GTC 7 Momo Megatron DF1 + 48 okr.
NSK 75

Francois Perrodo
Emmanuel Collard
Sébastien Crubile
LMGTE 8 ProSpeed Competition + 65 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze