Prema zwycięska w ELMS również na torze Imola

Prema odniosła drugie z rzędu zwycięstwo w Europejskiej Serii Le Mans, tym razem w 4-godzinnym wyścigu na torze Imola, mimo otrzymania wielu kar. Było to możliwe dzięki zjazdu na pit-stop podczas okresu neutralizacji.

Prototyp LMP2 Oreca 07 Gibson #9, prowadzony w składzie Lorenzo Colombo, Ferdinand Habsburg i Louis Delétraz wygrał we Włoszech mimo trzech oddzielnych kar, w tym dwóch kar przejazdu przez aleję serwisową. Prema objęła prowadzenie na pierwszym okrążeniu, gdy Colombo pokonał ruszającego z pole position Francoisa Perrodo na dojeździe do pierwszego zakrętu. Colombo był w stanie zaatakować z drugiego rzędu, ponieważ w pierwszym rzędzie przed nim nie było nikogo ze względu na start ekipy TDS Racing z alei serwisowej. Dyrekcja wyścigu uznała jednak, że Colombo nie przestrzegł procedury startowej, zmieniając sposób przejazdu przed linią startową i otrzymał pierwszą karę przejazdu. Włoch utrzymał jednak prowadzenie po odbyciu kary, podczas gdy inne zespoły LMP2 zjechały na swoje pierwsze pit stopy.

Niedługo później pojawiła się pierwsza neutralizacja z powodu kolizji Michaela Fassbendera i Pierre’a Ehreta w zakręcie Tosa. Colombo wykorzystał tę sytuację i sam w tym czasie zjechał na serwis, czym zaoszczędził mnóstwo czasu. Kontrola wyścigu odkryła jednak, że Włoch podczas wykonywania pierwszej kary przekroczył białą linię na wyjeździe z alei serwisowej, za co ponownie został ukarany przejazdem przez pit lane. Prema w ten sposób straciła prowadzenie.

Tym samym o pozycję lidera zaczęli walczyć Cool Racing i Panis Racing, który początkowo znajdował się na czele rywalizacji dzięki Niklasowi Kruettenowi w Orece #37. Rywale szybko jednak powrócili do gry po wcześniejszym obróceniu się Juliena Canala i sami objęli prowadzenie, gdy Job van Uitert wyjechał na pierwszym miejscu po serii pit stopów w trzeciej godzinie, spychając zespołowego kolegę Kruettena, Yifei Ye, na drugą lokatę.

W ciągu ostatniej godziny Ye odzyskał prowadzenie, skutecznie atakując Van Uiterta po wewnętrznej podczas restartu po neutralizacji, która była spowodowana zatrzymaniem się Sergio Campany w Orece ekipy BHK Motorsport w zakręcie Variante Villeneuve. Wkrótce obaj kierowcy odbyli swoje ostatnie postoje i Ye pozostawał na prowadzeniu, zaś wszystko wskazywało na to, że Cool Racing jest na dobrej drodze po zwycięstwo.

Niedługo później jednak Thomas Laurent z zespołu Mühlner Motorsport popełnił błąd podczas próby wyprzedzenia Richarda Bradley’a z ekipy Duqueine w zakręcie Tamburello i utknął w żwirze. Dyrekcja wyścigu ogłosiła jeszcze jedną neutralizację, którą wykorzystali zarówno Delétraz z Premy, jak i Tom Gamble z United Autosports #22, zjeżdżając na swój ostatni serwis i powracając na tor na pierwszym i drugim miejscu, przed Ye.

Delétraz do końca wyścigu utrzymał za swoimi plecami Gamble’a i odniósł zwycięstwo dla zespołu Premy. Trzecia lokata przypadła Cool Racing, czwarte miejsce wywalczył Panis Racing, a czołową piątkę uzupełniła ekipa IDEC Sport #28. Dziewiąte miejsce przypadło polskiemu zespołowi Inter Europol Competition #43 w składzie Pietro Fittipaldi, Fabio Scherer i David Heinemeier Hansson.

W LMP3 dominujące zwycięstwo odniósł United Autosports wystawiający Ligiera JS P320 Nissan #3 w składzie Andrew Bentley i Kay van Berlo. Zespół objął prowadzenie w drugiej godzinie i finalnie przekroczył linię mety z okrążeniem przewagi nad Cool Racing Ligier #27 (Antoine Doquin, Jean-Ludovic Foubert, Nicolas Maulini). Wiele wskazywało na to, że podium uzupełni Inter Europol Competion #14 z Noamem Abramczykiem, Jamesem Daysonem i Mateuszem Kaprzykiem na pokładzie, jednak prototyp odmówił posłuszeństwa na 15 minut przed końcem wyścigu. Sytuację wykorzystała drugi skład Cool Racing, #17 w składzie Maurice Smith, Michael Benham i Malthe Jakobsen.

Z kolei w klasie GTE dublet wywalczył zespół Oman Racing with TF Sport, a zwycięstwo przypadło Astonowi Martinowi Vantage AMR #69, który był prowadzony przez Ahmada Al Harthiego, Sama de Haana i Marco Sorensena. Wyścig rozpoczął Al Harthy, który wypracował sporą przewagę podczas swoich stinów, jednak po oddaniu kierownicy De Haanowi skład został wyprzedzony przez siostrzany samochód #95 prowadzony przez Jonny’ego Adama. De Haan odzyskał jednak prowadzenie po zjeździe rywala do alei serwisowej, gdzie stery przejął Henrique Chaves. Do mety #69 utrzymał prowadzenie, a flagę w szachownicę zobaczył Sorensen. Adam, Chaves i John Hartsthorne dali dublet Astonowi Martinowi, zaś na najniższym stopniu podium stanął Kessen Racing w Ferrari 488 GTE Evo #57 w składzie Takeshi Kimura, Frederik Schandorff i Mikkel Jensen.

Przed kierowcami i zespołami teraz dwa miesiące przerwy od ścigania się w serii ELMS. Kolejny wyścig odbędzie się 3 lipca na torze Monza.

PNrKierowcaKlasaZespół Rezultat
19


Louis Delétraz
Ferdinand Habsburg
Lorenzo Colombo
LMP2Prema Racing127 okr.
222


Duncan Tappy
Tom Gamble
Philip Hanson
LMP2United Autosports+ 4,659
337


Nicolas Lapierre
Niklas Krütten
Yifei Ye
LMP2COOL Racing+ 29,182
465


Julien Canal
Nicolas Jamin
Job van Uitert
LMP2Panis Racing+ 29,981
528


Paul-Loup Chatin
Paul Lafargue
Patrick Pilet
LMP2Idec Sport+ 1:04,130
630


Memo Rojas
Richard Bradley
Reshad De Gerus
LMP2Duqueine Team+ 1:28,794
734


Salih Yoluç
Charlie Eastwood
Jack Aitken
LMP2P/ARacing Team Turkey+ 1:29,192
819

Sophia Flörsch
Bent Viscaal
LMP2Algarve Pro Racing+ 1 okr.
943


Pietro Fittipaldi
Fabio Scherer
David Heinemeier Hansson
LMP2Inter Europol Competition+ 1 okr.
1031


Philippe Cimadomo
Mathias Beche
Tijmen van der Helm
LMP2P/ATDS Racing x Vaillante+ 2 okr.
1121


Ugo De Wilde
Matthias Kaiser
Thomas Laurent
LMP2Mühlner Motorsport+ 2 okr.
1224


Rodrigo Sales
Matthew Bell
Ben Hanley
LMP2P/ANielsen Racing+ 2 okr.
1340


David Droux
Sébastien Page
Eric Trouillet
LMP2P/AGraff Racing+ 3 okr.
1488


Nicklas Nielsen
François Perrodo
Alessio Rovera
LMP2P/AAF Corse+ 4 okr.
1547


James Allen
John Falb
Alexander Peroni
LMP2P/AAlgarve Pro Racing+ 4 okr.
163

Andrew Bentley
Kay van Berlo
LMP3United Autosports+ 4 okr.
1735


Markus Pommer
Sergio Campana
Francesco Dracone
LMP2BHK Motorsport+ 5 okr.
1827


Nicolas Maulini
Antoine Doquin
Jean-Ludovic Foubert
LMP3COOL Racing+ 5 okr.
1917


Maurice Smith
Mikael Benham
Malthe Jakobsen
LMP3COOL Racing+ 5 okr.
2069


Ahmad Al Harthy
Sam De Haan
Marco Sørensen
LMGTEOman Racing with TF Sport+ 6 okr.
215


Nicholas Adcock
Alex Kapadia
Mikkel Jensen
LMP3RLR MSport+ 6 okr.
2295


Henrique Chaves
John Hartshorne
Jonathan Adam
LMGTEOman Racing with TF Sport+ 7 okr.
2355


David Perel
Matthew Griffin
Duncan Cameron
LMGTESpirit of Race+ 7 okr.
2466


Giacomo Petrobelli
Sean Hudspeth
Matthew Payne
LMGTEJMW Motorsport+ 7 okr.
254


Aleksandr Buchancow
Tom Van Rompuy
Sebastián Álvarez
LMP3DKR Engineering+ 8 okr.
2660


Matteo Cressoni
Claudio Schiavoni
Davide Rigon
LMGTEIron Lynx+ 8 okr.
2733


Christian Hook
Fabrizio Crestani
Oscar Tunjo
LMGTERinaldi Racing+ 9 okr.
2893


Zacharie Robichon
Michael Fassbender
Richard Lietz
LMGTEProton Competition+ 10 okr.
2983


Michelle Gatting
Rahel Frey
Sarah Bovy
LMGTEIron Lynx+ 20 okr.
3015


Valentino Catalano
Austin McCusker
Horst Felbermayr Jr.
LMP3RLR MSport+ 21 okr.
3111


Max Koebolt
Marcos Siebert
Jerome de Sadeleer
LMP3EuroInternational+ 21 okr.
3213


Guilherme Oliveira
Nicolas Pino
Charles Crews
LMP3Inter Europol Competition+ 28 okr.
NSK14


Noam Abramczyk
James Dayson
Mateusz Kaprzyk
LMP3Inter Europol Competition
NSK51


Gabriel Aubry
Rob Hodes
Jazeman Jaafar
LMP2P/ATeam Virage
NSK7

Tony Wells
James Littlejohn
LMP3Nielsen Racing
NSK2


Finn Gehrsitz
Joshua Caygill
Bailey Voisin
LMP3United Autosports
NSK18


Martin Rump
Andrew Haryanto
Alessio Picariello
LMGTEAbsolute Racing
NSK10


Glenn van Berlo
Xavier Lloveras
Adrien Chila
LMP3EuroInternational
NSK32


Pierre Ehret
Nicolás Varrone
Gabriele Lancieri
LMGTERinaldi Racing
NSK77


Lorenzo Ferrari
Christian Ried
Gianmaria Bruni
LMGTEProton Competition
NSK6


Terrence Woodward
Ross Kaiser
Mark Richards
LMP3360 Racing
DSK57


Frederik Schandorff
Takeshi Kimura
Mikkel Jensen
LMGTEKessel Racing

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze