Inter Europol Competition na drugim miejscu w klasyfikacji ELMS

Po dwóch wyścigach Europejskiej Serii Le Mans, zespół Inter Europol Competition #13 plasuje się na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej klasy LMP3. Polska ekipa mogła świętować na torze Red Bull Ring czwartą i piątą pozycję swoich załóg.

Po trudnych kwalifikacjach dla Ulysse de Pauwa, załoga #13 z Martinem Hippe i Ugo de Wilde w składzie startowała z ostatniej, 16. pozycji. Co więcej, debiutujący w ten weekend dla zespołu Belg otrzymał karę przejazdu przez boksy za wielokrotne wyjazdy poza tor. Podobnego przewinienia dopuścił się Mattia Pasini w siostrzanym aucie #14. Mimo to, oba auta systematycznie pięły się w górę stawki, by zakończyć 4-godzinną rywalizację na czwartym i piątym miejscu.

„To był dobry weekend, który zakończyliśmy na 4. i 5. pozycji w bardzo mocnej stawce” – powiedział menedżer zespołu Sascha Fassbender. „Mieliśmy wiele wzlotów i upadków, a deszcz w połowie rywalizacji wprowadził trochę chaosu. Po starcie z końca stawki, załoga #13 uzyskała najlepszy możliwy wynik. Podjęliśmy dobrą decyzję, pozwalając Ulysse rozpocząć, a potem Martin wykonał dwa przejazdy, by Ugo zmienił go na ostatnią godzinę. Jesteśmy zadowoleni z dobrego piątego miejsca dla #14. Tempo wyścigowe było bardzo dobre, ale moment wyjazdu samochodu bezpieczeństwa był dla nas pechowy. Gdyby szczęście się do nas uśmiechnęło i uniknęlibyśmy kar, mogliśmy być na podium. Następny przystanek jest w Le Castellet i będziemy cisnąć jak zawsze”.

Swój debiut dla rodzimej ekipy zaliczył Mateusz Kaprzyk, który wyjechał na tor akurat w momencie rozpętania się ulewy, przez co po kilku trudnych okrążeniach, resztę swojej zmiany spędził jadąc za samochodem bezpieczeństwa: „To był niesamowicie emocjonujący wyścig, a właściwie weekend. Bardzo trudne warunki panowały już podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej, w trakcie której przyczepność zmieniała się z okrążenia na okrążenie. Tak samo było na mojej zmianie podczas wyścigu. Gdy tylko wyjechałem na tor, nad Red Bull Ringiem mocno się rozpadało, ale byłem w stanie przejechać dziesięć okrążeń zanim asfalt był już tak mokry, że konieczna była zmiana opon. Resztę zmiany przejechałem za samochodem bezpieczeństwa i niewiele mogłem już zrobić. Biorąc pod uwagę fakt, że na półmetku byliśmy w pierwszej trójce, piąte miejsce oznacza lekki niedosyt, ale najważniejsze, że mimo ekstremalnie trudnych i zmiennych warunków przejechaliśmy czysty wyścig, a ja bardzo wiele się nauczyłem. Dziękuję całej ekipie Inter Europol Competition za bardzo ciepłe przyjęcie i świetną pracę przez cały weekend, a także gratuluję mojemu koledze z Orlen Teamu, Robertowi Kubicy, kolejnego zwycięstwa w kategorii LMP2”.

Na cztery wyścigi przed końcem, w klasyfikacji LMP3 prowadzi szwajcarski zespół COOL Racing, z dorobkiem 50 punktów. Inter Europol Competition #13 traci do liderów 23 oczka, z kolei auto #14 jest na siódmej pozycji, po zdobyciu 14 punktów.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league