Team WRT wygrywa w zmiennych warunkach na Red Bull Ringu

Robert Kubica, Yifei Ye i Louis Delétraz pozostają niepokonani po dwóch rundach tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans. Załoga zespołu W Racing Team #41 odniosła zwycięstwo w 4-godzinnym wyścigu na torze Red Bull Ring.

Z pole position wystartował Salih Yoluç z Racing Team Turkey. Już w pierwszym zakręcie objechał go jednak ruszający z czwartego pola John Falb z G-Drive Racing #25. Amerykanin dokonał tego wyjeżdżając jednak bardzo szeroko poza tor, za co miał otrzymać karę przejazdu przez aleję serwisową. Yoluç w rzeczywistości pozostał więc na prowadzeniu, lecz wkrótce stracił je na rzecz Nicolasa Jamina z United Autosports #22. Yifei Ye przystępował do wyścigu z piątej pozycji, lecz wyjechał na pobocze i spadł na dziewiątą lokatę.

Samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor już po dwóch okrążeniach, po tym jak Rob Hodes obrócił się na dojeździe do drugiego zakrętu i uderzył w dwa inne prototypy LMP3. Po wznowieniu rywalizacji, Yoluç stracił kolejną lokatę na rzecz Phila Hansona z United Autosports #32, a kilkanaście minut później Jamin wyprzedził Fauba, który do tego momentu nie odbył jeszcze swojej kary. Ye odrobił natomiast straty z pierwszego okrążenia i przebił się na czwartą pozycję.

Podczas pierwszej rundy pit-stopów Roman Rusinow nie zmienił opon, dzięki czemu wysunął się na prowadzenie. Dwie lokaty zyskał także Ye, przeskakując przed oba auta United Autosports, który zdecydował się na zmiany kierowców. Dla załogi #22 był to początek problemów, bowiem Phil Hanson otrzymał karę drive-through za liczne wyjazdy poza tor, a później utknął przez dłuższy czas za siostrzanym autem prowadzonym przez Manuela Maldonado.

Kolejność na czele stawki utrzymała się także po drugich zjazdach na tankowanie, choć z innymi kierowcami – w G-Drive #26 jechał teraz Nyck de Vries, a ścigać miał go Kubica w #41. W połowie rywalizacji, niedługo przed kolejną rundą pit-stopów na torze zaczął padać deszcz. Gdy zaczął się on nasilać, Kubica szybko zjechał do boksów po opony na mokrą nawierzchnię. Inną decyzję podjęła załoga G-Drive i gdy de Vries zjechał oddać samochód w ręce Franco Colapinto, w prototypie #26 założono nowy komplet opon na suchy tor.

Argentyńczyk w zdradliwych warunkach utrzymywał się jednak na torze, w przeciwieństwie do większości rywali w klasie LMP2, w tym obu kierowców United Autosports, którzy wylecieli na pobocze w siódmym zakręcie – Job van Uitert uderzył przy tym w barierę i wyeliminował załogę #32 z walki o czołowe pozycje. Wypadek Holendra był jednym z kilku incydentów, które spowodowały wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Gdy tylko boksy zostały otwarte, prawie cała czołówka pojawiła się w nich po pełne deszczowe opony. Na takich był już Kubica, który pozostając na torze zdublował niemal całą stawkę LMP2, z wyjątkiem jedynie Colapinto. Argentyńczyk, pewny tego, że nie straci drugiej pozycji, powrócił więc do boksów na sam koniec neutralizacji, aby tym razem zmienić opony na przejściowe.

Był to kluczowy moment dla walki o zwycięstwo. W miarę poprawiania się warunków, kierowca G-Drive zaczął kręcić dużo lepsze czasy od Kubicy, który zjechał do boksów dopiero 17 minut później, aby zmienił go Delétraz. Co więcej, Szwajcar musiał oszczędzać paliwo, aby zaoszczędzić załodze #41 dodatkowego pit-stopu. Wszystko to sprawiło, że gdy Colapinto zjechał na ostatnie, zaledwie 6-sekundowe tankowanie, powrócił na tor przed Delétrazem.

Narzucając tak szybkie tempo, Colapinto zniszczył jednak swoje opony i gdy tylko Delétraz przestał oszczędzać paliwo, szybko dogonił lidera wyścigu i wykorzystał jego błąd w trzecim zakręcie, aby objąć prowadzenie na 17 minut do mety. Choć deszcz powrócił na tor w ostatnim kwadransie, nie zmienił już losów rywalizacji i kierowca WRT przekroczył linię mety z przewagą ponad 20 sekund nad rywalem z G-Drive.

Rosyjska ekipa zajęła także trzecie miejsce na podium, po tym jak na początku ostatniej godziny Roberto Merhi wyprzedził Toma Gamble’a z United Autosports. Załoga #22 wkrótce otrzymała drugą karę przejazdu przez boksy i spadła aż na siódme miejsce, za Racing Team Turkey #34, Ultimate #29 oraz Idec Sport #28.

Po awarii ruszającego z pole position w klasie LMP3 prototypu DKR Engineering #4 i wypadku na drugim okrążeniu, który wyeliminował dwa kolejne samochody z pierwszej piątki, walkę o zwycięstwo w środkowej klasie wygrali Nicolas Maulini, Matthew Bell i Niklas Krütten z COOL Racing. Pomimo słabych kwalifikacji i kar dla obu załóg, czwarte i piąte miejsce zajął zespół Inter Europol Competition.

W klasie GTE zwycięstwo po starcie z pole position odnieśli François Perrodo, Emmanuel Collard i Alessio Rovera z AF Corse #88.

Kolejna runda Europejskiej Serii Le Mans odbędzie się na początku czerwca na torze Le Castellet.

PNrKierowcyKlasaZespół Rezultat
141


Louis Delétraz
Robert Kubica
Yifei Ye
LMP2Team WRTG149 okr.
226


Roman Rusinow
Franco Colapinto
Nyck de Vries
LMP2G-Drive RacingG+ 21,511
325


John Falb
Rui Andrade
Roberto Merhi
LMP2P/AG-Drive RacingG+ 1:32,227
434


Salih Yoluç
Charlie Eastwood
Logan Sargeant
LMP2P/ARacing Team TurkeyG+ 1 okr.
529


Matthieu Lahaye
Jean-Baptiste Lahaye
François Heriau
LMP2P/AUltimateG+ 1 okr.
628


Paul Lafargue
Paul-Loup Chatin
Patrick Pilet
LMP2Idec SportG+ 1 okr.
722


Philip Hanson
Jonathan Aberdein
Tom Gamble
LMP2United AutosportsG+ 1 okr.
824


Diego Menchaca
Ferdinand Habsburg
Richard Bradley
LMP2Algarve Pro RacingG+ 1 okr.
930


Tristan Gommendy
René Binder
Memo Rojas
LMP2Duqueine TeamG+ 1 okr.
1037


Alexandre Coigny
Nicolas Lapierre
Antonin Borga
LMP2P/ACOOL RacingG+ 2 okr.
1117


Dwight Merriman
Kyle Tilley
Ryan Dalziel
LMP2P/AIdec SportG+ 3 okr.
1221


Henrik Hedman
Ben Hanley
Gustavo Menezes
LMP2P/ADragonSpeed USAG+ 3 okr.
1339


Vincent Capillaire
Maxime Robin
Arnold Robin
LMP2P/AGraffG+ 4 okr.
1465


Julien Canal
Will Stevens
James Allen
LMP2Panis RacingG+ 4 okr.
1535


Francesco Dracone
Sergio Campana
Markus Pommer
LMP2BHK MotorsportG+ 4 okr.
1619


Nicolas Maulini
Matthew Bell
Niklas Krütten
LMP3COOL RacingM+ 6 okr.
1711


Andrea Dromedari
Cem Bölükbasi
Joey Alders
LMP3EuroInternationalM+ 6 okr.
188


Eric Trouillet
Sébastien Page
David Droux
LMP3GraffM+ 6 okr.
1913


Martin Hippe
Ugo De Wilde
Ulysse de Pauw
LMP3Inter Europol CompetitionM+ 7 okr.
2014


Gustas Grinbergas
Mateusz Kaprzyk
Mattia Pasini
LMP3Inter Europol CompetitionM+ 7 okr.
212


Wayne Boyd
Robert Wheldon
Edouard Cauhaupe
LMP3United AutosportsM+ 7 okr.
225


Christophe Cresp
Fabien Lavergne
Adrien Chila
LMP3MV2S RacingM+ 7 okr.
2332


Job van Uitert
Nicolas Jamin
Manuel Maldonado
LMP2United AutosportsG+ 7 okr.
2488


François Perrodo
Emmanuel Collard
Alessio Rovera
LMGTEAF CorseG+ 7 okr.
254


Laurents Hörr
Leonard Weiss
Jean-Philippe Dayraut
LMP3DKR EngineeringM+ 8 okr.
2655


Duncan Cameron
Matthew Griffin
David Perel
LMGTESpirit of RaceG+ 8 okr.
2780


Matteo Cressoni
Rino Mastronardi
Miguel Molina
LMGTEIron LynxG+ 8 okr.
283


James McGuire
Duncan Tappy
Andrew Bentley
LMP3United AutosportsM+ 8 okr.
296


Nicholas Adcock
Austin McCusker
Max Koebolt
LMP3Nielsen RacingM+ 8 okr.
307

Anthony Wells
Colin Noble
LMP3Nielsen RacingM+ 8 okr.
3193


Michael Fassbender
Felipe Fernández Laser
Richard Lietz
LMGTEProton CompetitionG+ 8 okr.
3266


Jody Fannin
Andrea Fontana
Rodrigo Sales
LMGTEJMW MotorsportG+ 9 okr.
3377


Christian Ried
Cooper MacNeil
Matt Campbell
LMGTEProton CompetitionG+ 9 okr.
3460


Claudio Schiavoni
Giorgio Sernagiotto
Paolo Ruberti
LMGTEIron LynxG+ 9 okr.
3595


John Hartshorne
Jonathan Adam
Oliver Hancock
LMGTETF SportG+ 10 okr.
369

Matthias Kaiser
Rory Penttinen
LMP3GraffM+ 29 okr.
NSK83


Rahel Frey
Michelle Gatting
Manuela Gostner
LMGTEIron LynxG
NSK12


David Hauser
Gary Hauser
Tom Cloet
LMP3Racing ExperienceM
NSK15


Mikael Benham
Alex Kapadia
Malthe Jakobsen
LMP3RLR MSportM
NSK18


Alessandro Bressan
Andreas Laskaratos
Damiano Fioravanti
LMP31 Aim Villorba CorseM
NSK20


Rob Hodes
Garett Grist
Charles Crews
LMP3Team VirageM

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze