Nyck de Vries z ekipy G-Drive Racing #26 wywalczył swoje pierwsze pole position w Europejskiej Serii Le Mans. Holender pokonał w kwalifikacjach do inauguracyjnego wyścigu sezonu w Barcelonie Louisa Delétraza, który w trakcie 4-godzinnej rywalizacji będzie zmiennikiem Roberta Kubicy w zespole Team WRT #41.
Jako pierwszy szybkie kółko w kwalifikacjach wykręcił Harry Tincknell. Kierowca Racing Team Turkey #34 uzyskał wynik 1:33,367, który szybko poprawili Will Stevens z Panis Racing #65 i Louis Delétraz z Team WRT #41. Nieco później swoje szybkie kółka ukończyli kierowcy United Autosports i od razu wskoczyli na pierwsze lokaty – Job van Uitert wykręcił 1:32,578, a jego zespołowy kolega Phil Hanson 1:32,743.
Cała ta grupa zdecydowała się na dwa wyjazdy na tor i zmianę opon w trakcie sesji. Inną strategię przyjął Ben Hanley z DragonSpeed USA, wyjeżdżając na tor trzy minuty po wszystkich. Brytyjczyk cieszył się dzięki temu pustym torem w trakcie swojego przejazdu kwalifikacyjnego, co wykorzystał do objęcia pierwszej lokaty z wynikiem 1:32,402.
Po powrocie na tor na nowych oponach, Delétraz urwał ponad pół sekundy z tego czasu i wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:31,867. Kierowca Team WRT nie utrzymał się jednak długo na czele, bowiem jadący za nim Nyck de Vries z G-Drive Racing #26 pokonał go o 0,079 sekundy. Rywale nie zdążyli już odpowiedzieć na czas Holendra, który będzie w niedzielę dzielić samochód z Romanem Rusinowem i Franco Colapinto.
Stevens poprawił się w końcówce i awansował na trzecie miejsce, przed Hanleya. Van Uitert i Hanson spadli na piąte i szóste miejsce, przed Paul-Loup Chatina z Idec Sport #28, Tincknella, Pietro Fittipaldiego z G-Drive #25 i Nicholasa Lapierre z Cool Racing #37.
Malthe Jakobsen z RLR MSport początkowo dyktował tempo w klasie LMP3 z czasem 1:39,418, który następnie poprawił na 1:39,183. Na trzy minuty przed końcem wyprzedził go jednak Duncan Tappy z United Autosports, ustanawiając wynik o 0,021 sekundy. Jakobsen próbował jeszcze odzyskać prowadzenie, lecz nie poprawił wyniku na ostatnim okrążeniu i zjechał do boksów. Wayne Boyd z United Autosports #2 był trzeci ze stratą zaledwie 0,062 sekundy.
Ugo de Wilde z Inter Europol Competition #13 był piąty, a jego zespołowy kolega Mattia Pasini w #14 zajął 12. pozycję. Garett Grist był siódmy za kierownicą prototypu Team Virage, a Mateusz Kaprzyk 15. w swoim debiucie w ELMS dla zespołu Eurointernational.
W klasie GTE pole position wywalczył Gianmaria Bruni za kierownicą Porsche #77 ekipy Proton Competition. Włoch wykręcił czas 1:41,892, pokonując Minuela Molinę w Ferrari #80 i Rahel Frey w Ferrari #83.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Okr. | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 26 | Roman Rusinow Franco Colapinto Nyck de Vries | LMP2 | G-Drive Racing | G | 1:31,788 | 3 | |||
2 | 41 | Louis Delétraz Robert Kubica Yifei Ye | LMP2 | Team WRT | G | + 0,079 | 6 | |||
3 | 65 | Julien Canal Will Stevens Gabriel Aubry | LMP2 | Panis Racing | G | + 0,494 | 5 | |||
4 | 21 | Henrik Hedman Ben Hanley Ricky Taylor | LMP2P/A | DragonSpeed USA | G | + 0,614 | 3 | |||
5 | 32 | Job van Uitert Nicolas Jamin Manuel Maldonado | LMP2 | United Autosports | G | + 0,790 | 5 | |||
6 | 22 | Philip Hanson Jonathan Aberdein Tom Gamble | LMP2 | United Autosports | G | + 0,937 | 5 | |||
7 | 28 | Paul Lafargue Paul-Loup Chatin Patrick Pilet | LMP2 | Idec Sport | G | + 0,958 | 6 | |||
8 | 34 | Salih Yoluç Charlie Eastwood Harry Tincknell | LMP2P/A | Racing Team Turkey | G | + 1,498 | 4 | |||
9 | 25 | John Falb Rui Andrade Pietro Fittipaldi | LMP2P/A | G-Drive Racing | G | + 1,571 | 3 | |||
10 | 37 | Alexandre Coigny Nicolas Lapierre Antonin Borga | LMP2P/A | COOL Racing | G | + 1,576 | 6 | |||
11 | 29 | Matthieu Lahaye Jean-Baptiste Lahaye François Heriau | LMP2P/A | Ultimate | G | + 1,584 | 6 | |||
12 | 30 | Tristan Gommendy René Binder Memo Rojas | LMP2 | Duqueine Team | G | + 1,936 | 6 | |||
13 | 17 | Dwight Merriman Kyle Tilley Ryan Dalziel | LMP2P/A | Idec Sport | G | + 2,319 | 4 | |||
14 | 24 | Diego Menchaca Ferdinand Habsburg Richard Bradley | LMP2 | Algarve Pro Racing | G | + 2,322 | 4 | |||
15 | 35 | Francesco Dracone Sergio Campana Markus Pommer | LMP2 | BHK Motorsport | G | + 2,762 | 5 | |||
16 | 39 | Vincent Capillaire Maxime Robin Arnold Robin | LMP2P/A | Graff | G | + 2,959 | 6 | |||
17 | 84 | Takuma Aoki Nigel Bailly Pierre Sancinena | Innovative | Association SRT41 | G | + 5,828 | 6 | |||
18 | 3 | James McGuire Duncan Tappy Andrew Bentley | LMP3 | United Autosports | M | + 7,374 | 6 | |||
19 | 15 | Mikael Benham Alex Kapadia Malthe Jakobsen | LMP3 | RLR MSport | M | + 7,395 | 6 | |||
20 | 2 | Wayne Boyd Robert Wheldon Edouard Cauhaupe | LMP3 | United Autosports | M | + 7,436 | 6 | |||
21 | 4 | Laurents Hörr Alain Berg | LMP3 | DKR Engineering | M | + 7,553 | 6 | |||
22 | 13 | Martin Hippe Ugo De Wilde Julien Falchero | LMP3 | Inter Europol Competition | M | + 7,597 | 6 | |||
23 | 8 | Eric Trouillet Sébastien Page David Droux | LMP3 | Graff | M | + 7,903 | 6 | |||
24 | 20 | Rob Hodes Garett Grist Charles Crews | LMP3 | Team Virage | M | + 7,955 | 5 | |||
25 | 18 | Alessandro Bressan Andreas Laskaratos Damiano Fioravanti | LMP3 | 1 Aim Villorba Corse | M | + 8,127 | 6 | |||
26 | 19 | Nicolas Maulini Matthew Bell Niklas Krütten | LMP3 | COOL Racing | M | + 8,248 | 6 | |||
27 | 5 | Christophe Cresp Fabien Lavergne Adrien Chila | LMP3 | MV2S Racing | M | + 8,331 | 6 | |||
28 | 9 | Matthias Kaiser Rory Penttinen | LMP3 | Graff | M | + 8,448 | 6 | |||
29 | 14 | Julius Adomavičius Alessandro Bracalente Mattia Pasini | LMP3 | Inter Europol Competition | M | + 8,461 | 6 | |||
30 | 7 | Anthony Wells Colin Noble | LMP3 | Nielsen Racing | M | + 8,473 | 6 | |||
31 | 12 | David Hauser Gary Hauser Tom Cloet | LMP3 | Racing Experience | M | + 8,636 | 6 | |||
32 | 11 | Andrea Dromedari Mateusz Kaprzyk | LMP3 | EuroInternational | M | + 8,649 | 6 | |||
33 | 6 | Nicholas Adcock Austin McCusker Max Koebolt | LMP3 | Nielsen Racing | M | + 8,855 | 6 | |||
34 | 77 | Christian Ried Jaxon Evans Gianmaria Bruni | LMGTE | Proton Competition | G | + 10,104 | 5 | |||
35 | 80 | Matteo Cressoni Rino Mastronardi Miguel Molina | LMGTE | Iron Lynx | G | + 10,253 | 6 | |||
36 | 83 | Rahel Frey Michelle Gatting Manuela Gostner | LMGTE | Iron Lynx | G | + 10,478 | 6 | |||
37 | 93 | Michael Fassbender Felipe Fernández Laser Richard Lietz | LMGTE | Proton Competition | G | + 10,778 | 5 | |||
38 | 95 | John Hartshorne Ross Gunn Oliver Hancock | LMGTE | TF Sport | G | + 10,981 | 6 | |||
39 | 66 | Jody Fannin Andrea Fontana Rodrigo Sales | LMGTE | JMW Motorsport | G | + 11,054 | 4 | |||
40 | 55 | Duncan Cameron Matthew Griffin David Perel | LMGTE | Spirit of Race | G | + 11,189 | 5 | |||
41 | 60 | Claudio Schiavoni Giorgio Sernagiotto Paolo Ruberti | LMGTE | Iron Lynx | G | 5 |