United Autosports #22 z tytułem mistrza ELMS podczas rundy na Monzy

Dwójka kierowców – Philip Hanson oraz Filipe Albuquerque wygrali ponownie wyścig na szybkim torze Monza i tym samym prototyp Oreca-Gibson #22 zdobyli mistrzostwo Europejskiej Serii Le Mans. W innych klasach triumfowali Inter Europol Competition #13 i Kessel Racing #74.

Przed startem 4-godzinnej rywalizacji na Monzy, mechanicy polskiego zespołu Inter Europol Competition #34 w LMP2 mieli nie lada wyzwanie doprowadzenia prototypu Ligiera do pełnej użyteczności, po tym jak zostało mocno rozbite przez Matewosza Isaakiana. Na całe szczęście, Rene Binder zasiadł za kierownicą żółto-zielonego prototypu i polska ekipa wystartowała z ostatniego pola w LMP2.

Na pierwsze miejsce do pierwszego zakrętu dojechał Phil Hanson, a zespół G-Drive Racing #26, którego kierowcą był Roman Rusinow obrócił się i utknął na wysokim krawężniku. Brytyjczyk w United Autosports #22 również miał problemy, gdyż wyjechał za szeroko i stracił aż 12. pozycji.

Mimo to dwójka Albuquerque-Hanson po wykorzystaniu wielu neutralizacji zdobyło pierwsze miejsce, co dało tym samym mistrzostwo serii ELMS w 2020 roku dla Portugalczyka i Brytyjczyka. Drugie miejsce zajęli Alex Brundle, Will Owen i Job van Uitert.  

Przez cały sezon dominują prototypy United Autosports – pierwszy wyścig był wygrany przez prototyp 32, trzy kolejne jednak przez auto 22. Mając 92 oczka na koncie, ekipa United Autosports ma aż 37 punkty przewagi nad drugim prototypem United Autosports. Trzecie miejsce zajmuje Graff #39, jednak ekipa z Francji ma większą stratę do drugiego zespołu. Inter Europol Competition #34 po dobrym początku wyścigu, gdzie znajdował się na wysokim czwartym miejscu, ostatecznie rywalizację zakończył na 12. pozycji.

O zwycięstwo w pełnym sezonie ELMS w klasie LMP3 dołączył Inter Europol Competition #13. Polska ekipa wygrała wyścig na Monzy i to właśnie oni się dodatkowo liczą w rywalizacji z prototypem United Autosports #2. Sam zespół #2 dobrze się prezentował w wyścigu 4-godzinnym, jednakże trójka Rob Wheldon, Wayne Boyd i Tom Gamble musieli uznać wyższość dwóch ekip – wspomnianego Inter Europol Competition #13 z Martinem Hippem i Dino Lunardim, oraz Eurointernational #11 w składzie z Niko Karim, Nicolasem Maulinim i Jacopem Baratto. Tym samym dla naszego zespołu to premierowe zwycięstwo w tym roku.

W klasyfikacji generalnej LMP3 prowadzi United Autosports #2 mając 68 punkty. Tuż za nimi jest nasz zespół Inter Europol Competition #13 mając 10 oczek mniej niż ekipa stworzona przez Zaka Browna. Trzecie miejsce z 50 punktami ma Szwajcarski Realteam Racing #8.

Michał Broniszewski jest coraz bliżej tytułu mistrza serii ELMS. Jego ekipa – Kessel Racing #74 wygrała ze sporą przewagą nad drugim Protonem Competition #77. Strata do pierwszego miejsca przez Proton Competiton wynosił pod koniec około jednego okrążenia. Świetnie sprawiła się żeńska ekipa w Iron Lynx, która zajęła najniższe miejsce na podium. Różowo-czarny samochód do drugiego miejsca stracił 56,146 sekundy.

W klasyfikacji generalnej prowadzi szwajcarski Kessel Racing mając 81 punktów. Drugi jest Proton Competition #77 z 74 paczkami i Iron Lynxem mając 53 oczka.

Finał sezonu odbędzie się na znanym torze Portimão w Portugalii.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league